וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המל"ל: הקואליציה והאופוזיציה צריכות להגיע להסכמה רחבה על המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 11:42

צחי הנגבי התייחס בכנס של הארגונים היהודיים בארה"ב לרפורמה שמקדמת הממשלה ואמר כי "יש לי הרבה חברים, שהם בטח לא אנרכיסטים ולא אנשי שמאל קיצוני, והם בהחלט מודאגים מהנושא". על איראן: "בקרוב היא תהיה על סף של אורניום מועשר בדרגה צבאית"

בווידאו: הפגנות וחסימות כבישים במחאה על המהפכה המשפטית/מערכת וואלה!, נעמי גיבסון, פל צילומי אוויר

היועץ לביטחון לאומי, צחי הנגבי, התייחס היום (שני) למהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה ואמר כי "אני חושב שהקואליציה והאופוזיציה צריכות לשבת ולהגיע להסכמה רחבה עד כמה שניתן". את הדברים אמר בכנס ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב, שמתקיים בירושלים. "יש לי הרבה חברים, שהם בטח לא אנרכיסטים ולא אנשי שמאל קיצוני, והם בהחלט מודאגים מהנושא המשפטי", הוסיף.

דבריו של הנגבי באים ברקע המחאות הנרחבות שמתקיימות היום ברחבי הארץ של מתנגדי המהפכה המשפטית, ובצל ניסיונות נשיא המדינה יצחק הרצוג להביא את הצדדים לקיים מו"מ ולהגיע להסכמות על סעיפי הרפורמה.

צחי הנגבי בעת הגשת ההמלצות לנשיא ריבלין, 5 באפריל 2021. ראובן קסטרו
קורא להגיע להסכמות רחבות. צחי הנגבי/ראובן קסטרו

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר מגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

עוד בוואלה!

בן גביר תקף את אכיפת ההפגנות נגד המהפכה המשפטית, בכיר במשטרה: "הכול בשליטה"

לכתבה המלאה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית,צומת הגומא, 20 בפברואר 2023. ללא, אתר רשמי
"יש לי חברים שמודאגים מהמצב, והם לא אנרכיסטים". המחאות נגד המהפכה המשפטית, היום/אתר רשמי, ללא

ראש המל"ל התייחס בדבריו גם לאיום האיראני ואמר: "איראן תהיה בקרוב על סף של אורניום מועשר בדרגה צבאית, והעולם מכיר כעת במה שאנחנו אומרים כבר שנים רבות, שזה לא לשימוש אזרחי - אין שימוש אזרחי להעשרה כזו - זה רק נשק שמיועד להשמדה המונית. אנחנו צריכים לעבוד קשה על מנת שמדינות כמו גרמניה ובריטניה ינקטו גם הן בפעולה".

"ארה"ב במשך זמן רב לא קיבלה את העמדה שלנו, את השורה התחתונה של ההערכה שלנו, אבל אני חושב שהיום, יותר מתמיד, ארה"ב וישראל מחזיקות באותה העמדה בכל הנוגע לנושא האיראני", אמר הנגבי. "כשהממשל האמריקני בחר לאמץ את העמדה של הסוכנות לאנרגיה אטומית הרגשנו שנכשלנו, כיוון שהסוכנות נתנה לגיטימציה להעשרה גרעינית איראנית בלתי מוגבלת. אבל, לאחר החלטת הנשיא טראמפ, ועם עמדתו החזקה של ממשל ביידן, מובן שעמדת הסוכנות כבר לא רלוונטית ועכשיו קיימת גישה מציאותית יותר. מי שרוצה למנוע מאיראן להיות גרעינית, צריך שיהיה לו איום צבאי אמין ובר קיימא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully