וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיריית ירושלים דנו בהצעה לקרוא לרחוב על שם מאיר כהנא: "המהלך נועד להתריס"

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 18:51

כחלק מדיוני ועדה שמתכנסת אחת לחודשיים הוצע לקרוא לאחד הרחובות בבירה על שמו של הרב הקיצוני. ראש העירייה הכניס את השם לקבוצה של שמות, שלבסוף נדחתה, והמהלך לא צפוי לצאת לפועל. גורמים בעירייה טענו כי ההצעה עלתה במחאה על בקשה לקרוא לכיכר על שם שולמית אלוני

בן גביר אמר באזכרת הרב כהנא כי הוא מתנגד לגירוש ערבים מישראל - וספג קריאות בוז/רוני כנפו

שם מפתיע הופיע בשבוע שעבר בוועדה לשמות רחובות בעיריית ירושלים, כשחברי מועצת העיר נתבקשו לדון אם ראוי לקרוא לרחוב על שמו של הרב מאיר כהנא, שהקים את תנועת הימין הקיצוני "כך". עם זאת, ראש העיר משה ליאון ניסה להימנע מהדיון שעלול להתעורר מהמהלך, והכניס את שמו של כהנא לקבוצת שמות אחרים - שלבסוף נדחתה.

גורמים בעירייה טוענים שהבקשה לקרוא לרחוב בעיר על שמו של הרב הקיצוני נועדה להתריס מול בקשה לקרוא לכיכר על שמה של שולמית אלוני, שרת החינוך לשעבר ודמות שמאל בולטת. לבסוף, גם מהלך זה נפסל על ידי הוועדה ברוב של שמונה מתנגדים מול שני תומכים.

עצרת זיכרון לרב מאיר כהנא לציון עשרים שנים להירצחו. מגד גוזני
מאיר כהנא/מגד גוזני

במסגרת דיוני הוועדה שמתכנסת אחת לחודשיים מועלים על ידי נציגים מהציבור עשרות שמות בכל פעם יחד עם נספחים המלצות. גם שמו של הרב כהנא נכנס עם מספר נכבד של המלצות - בהן של רב העיר חברון, דב ליאור, נשיא ישיבת עטרת ירושלים, הרב שלמה אבינר, ומכתב אישי לראש עיריית ירושלים שחתום על ידו של ד"ר הרב יוסף מנדלוביץ', אסיר ציון לשעבר.

סגן ראש עיריית ירושלים, יוסי חביליו, מסר: "הדבר האחרון שבירת ישראל צריכה זה להנציח את הגזענות והאלימות בשמות הרחובות שלה. אני שמח שעיריית ירושלים קיבלה את ההחלטה הנכונה, ודחתה על הסף את ההצעה להנציח את הרב כהנא בתחומי העיר. לצערי הרב, באקלים הפוליטי הנוכחי, בו ממשיכי דרכו של כהנא יושבים בממשלת ישראל, זו לא החלטה של מה בכך".

מטעם עיריית ירושלים נמסר: "הבקשה להנצחת הרב מאיר כהנא עלתה בפעם הראשונה כהצעה לוועדת השמות ונדחתה, הן בוועדות המקצועיות והן בוועדת השמות הציבורית".

ברוך כהנא, בנו של מאיר כהנא אמר: נעשה כאן עוול משווע לזכרו של אבי, הרב מאיר כהנא זצ"ל. הדבר הטבעי ביותר היה לקרוא לרחוב על שמו של מי שנלחם להגנת יהודים באמריקה, והביא בני נוער רבים להכרה בזהותם היהודית; מי שנלחם למען זכותם של יהודי ברית המועצות לעלות לארץ; מי שהציע את הפתרון המוסרי ביותר לבעיית ערביי ארץ ישראל, פתרון שאילו התקבל, היה מביא לשלום בארץ. לצערנו, גבר הפחד על השכל הישר, הפחד מפני עדת המשמיצים, ההופכים טוב לרע ורע לטוב, הקוראים לכל מי שאינו חושב כמותם "גזענים" ו"פשיסטים". כשעם ישראל יתגבר על הפחד הזה, יזכה אבי זצ"ל להכרה הראויה לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully