וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק סרב לאכול והתלונן על כאבים בפה - צילום הרנטגן חשף טבעת שתקועה בגופו

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 11:11

הורי בן השנתיים לקחו את בנם למרפאה במזרח ירושלים, שם גילו שהוא בלע את התכשיט. מיד הוא הובהל לבית החולים שערי צדק בעיר, שם הצוות הרפואי הוציא הטבעת מהוושט שלו. יממה לאחר מכן, הוא שוחרר לביתו כשמצבו טוב

דברים מוזרים שנתקעו לאנשים בישבן/@dr.karanr

תינוק בן שנתיים פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים, בעקבות תלונות על כאביו בפיו וסירובו לאכול. הוריו, תושבי שועפאט במזרח ירושלים, לקחו אותו למרפאה, שם מצאו הרופאים בצילום רנטגן את אחת מטבעותיה של אמו בוושט של בנה.

לאחר מכן, ההורים ובנם הובהלו למרכז הרפואי שערי צדק. שם, מומחי מחלקת אף אוזן גרון בבית החולים ביצעו ניתוח דחוף תחת הרדמה כללית, ושלפו את הטבעת מגופו של התינוק, ששוחרר לביתו במצב טוב כעבור יממה של השגחה.

תינוק בן שנתיים בלע טבעת. שערי צדק, אתר רשמי
צילום הרנטגן שחשף את הטבעת בגופו של התינוק/אתר רשמי, שערי צדק
תינוק בן שנתיים בלע טבעת. שערי צדק, אתר רשמי
הטבעת שהוצאה מגופו של התינוק/אתר רשמי, שערי צדק

"למזלו של התינוק, הטבעת נתקעה בוושט הפרוקסימלית ולא נגרמה סכנת חנק", הסבירה ד"ר ענת דינור שטיפלה בבן השנתיים. "החשש העיקרי במקרה של בליעת גוף זר בעל קצוות משוננים או חדים שהוא עלול לגרום לנקב של הוושט שכן הוא ננעץ בדופן. לשמחתנו הפרוצדורה עברה ללא סיבוכים, והתינוק חזר לאכול כרגיל זמן לא רב לאחר הפרוצדורה".

ד"ר דינור הזהירה גם מבליעה של סוללות כפתור שמצויות במשחקי ילדים רבים ומהווה מקרה חירום רפואי. "הסוללה, המתמקמת בין הרקמות סוגרת מעגל חשמלי, ומייצרת נזק משמעותי לרקמות הסמוכות, בצקת, כיבים ואפילו נקב תוך זמן קצר אם לא מחולצת במהירות", הסבירה.

תינוק בן שנתיים בלע טבעת. שערי צדק, אתר רשמי
הטבעת שהוצאה מגופו של התינוק/אתר רשמי, שערי צדק

"אלוהים שמר עלינו. אנחנו מודים לצוות בשערי צדק על הטיפול המידי והמסור שהציל את חייו של אדם", הודה אביו של התינוק לצוות הרפואי. "זמן קצר לאחר הפעולה אדם כבר חזר לחייך ולאכול. האירוע הזה נתן לנו תזכורת שיש להיזהר ולשמור על הקטנים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully