וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר תקף את אכיפת ההפגנות נגד המהפכה המשפטית, בכיר במשטרה: "הכול בשליטה"

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 12:08

השר לביטחון לאומי מתח ביקורת על כך שהמשטרה מאפשרת למוחים לחסום כבישים מרכזיים, וזעם שלא מיישמים את מדיניותו שאוסרת זאת. בכיר משטרתי אמר כי בניגוד לדברי השר "הכוחות פרוסים בשטח ונותנים מענה להפרות סדר"

בווידאו: הפגנות וחסימות כבישים במחאה על המהפכה המשפטית/מערכת וואלה!, נעמי גיבסון, פל צילומי אוויר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (שני) כי יקיים הערכת מצב דחופה בחפ"ק המשטרתי בירושלים, כדי לוודא שנשמרת המדיניות שביקש להתוות, לפיה לא ייחסמו כבישים במהלך ההפגנות נגד המהפכה המשפטית. גורם בכיר במשטרה השיב לשר: "הכול בשליטה, הכוחות פרוסים בשטח, נותנים מענה לכל הפרת סדר".

"בעקבות התפרעות אנרכיסטים שאיבדה שליטה וחסימות צירים מרכזיים הבוקר בניגוד למדיניות השר, יקיים השר הערכת מצב דחופה בחפ"ק המשטרתי בירושלים, כדי לוודא שמדיניותו נשמרת", נמסר מטעם בן גביר. "חופש הביטוי - כן, אנרכיה - לא. חייבים לשמור על מרקם החיים ולא לאפשר לאנרכיסטים לשתק את המדינה".

מתוך מסיבת העיתונאים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי. רוני כנפו
בן גביר ושבתאי/רוני כנפו

בד בבד, "פורום רבי ניצבים וניצבים בדימוס" התייצב לצד המפכ"ל ויצא נגד האיומים עליו מצד הקואליציה. "האמירה 'אם שבתאי לא יתנהג כמו שאנחנו מכתיבים - ניפרד', מביאה לידי ביטוי את הלך הרוח המנכס את המשטרה למפלגה, לדעותיה ולתפיסת עולמה", כתבו בכירי המשטרה לשעבר. "היא מוסיפה חטא על פשע בכך שנאמרת תחת איום מפורש - אם לא תתיישר אדוני המפכ"ל, תמצא את מקומך מחוץ לתפקיד".

"סגנון זה מוכר לנו עת לחמנו בארגוני פשיעה שניסו להלך אימה על סביבתם, סחיטה באיומים. קארלו גמבינו, דון קורלאונה ואל קאפונה היו מחווירים נוכח הניסיון לתפוס את מקומם", תקפו וקראו לשבתאי ובכירי המשטרה: "אל תתנו לאף גורם מאף צד של הפוליטיקה הישראלית להלך עליכם אימים. זכרו - אין לכם מורא זולת מוראו של החוק".

המפכ''ל קובי שבתאי בדיון הוועדה לביטחון פנים 5 ביולי 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"אל תתן לאף אחד להלך עליך אימים", המפכ"ל בכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

הבוקר חסמו מפגינים נגד המהפכה המשפטית כבישים ובתים של חברי כנסת לקראת ההצבעה שתתקיים אחר הצהריים בכנסת. יום המחאה החל עם מחאות בכניסה לבתיהם של כמה חברי כנסת ובהמשך המפגינים חסמו צמתים מרכזיים ברחבי הארץ.

המפגינים חסמו את נתיבי איילון לכיוון דרום סמוך לגשר קק"ל, את דרך נמיר, צומת הסירה, צומת רוקח וצומת הכפר הירוק. מפגינים נוספים חסמו את אחד מהכבישים שמובילים לנתב"ג את צומת רעננה ואת כביש 85 סמוך לכרמיאל. בהמשך, נחסם גם כביש 1 לכיוון ירושלים. בעקבות זאת, נרשמו עומסי תנועה כבדים והמשטרה החלה לפתוח את החסימות.

אזרחים רבים נעדרים היום מעבודתם, כפי שאירע ביום שני שעבר. אלה יכללו סקטורים רחבים, קבוצות ומגזרים ובהם: הייטק, רופאים, עורכי דין, אדריכלים ומתכננים, סטודנטים ומרצים, עסקים קטנים, ושכירים מכל הסקטורים שיבקשו חופש או ייעדרו באופן חלקי והצטרפו להפגנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully