וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בקואליציה: אם המפכ"ל לא יפעל כפי שנכתיב לו - הוא יפוטר

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 8:30

ח"כ צביקה פוגל אמר בריאיון ל-103FM כי תפקיד המפכ"ל שבתאי הוא לבצע את המדיניות שמכתיבים השר והממשלה - ולא לשקול אם להוציא אותה לפועל. "אין דבר כזה שהמפכ"ל מבצע מדיניות שהוא בוחר, זה היה עד היום", אמר. עוד הבהיר שמפלגתו תפרוש מהממשלה אם לא תקבל את מבוקשה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מגיע לזירת האונס בגדרה/דוברת המשרד לביטחון לאומי

ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) איים הבוקר (ראשון) כי אם המפכ"ל קובי שבתאי לא יפעל כפי שהממשלה מצפה ממנו - הוא יפוטר. בריאיון לרדיו 103FM אמר פוגל כי "יש מי שלוקח אחריות, וכשהשר והממשלה מכתיבים מדיניות שיקול הדעת שלך הוא איך לבצע ולא האם, ובזה הוא קצת מתבלבל. לא באנו לפטר אנשים. לא באנו לפה לפטר אף אחד. אם הוא לא ישכיל להתנהג כמו שאנו מכתיבים לו, לא תהיה ברירה וניפרד. אין דבר כזה שהמפכ"ל מבצע מדיניות שהוא בוחר, זה היה עד היום".

עוד הבהיר פוגל בהמשך לדבריו של יו"ר מפלגתו איתמר בן גביר כי "אם לא נקבל את הכוח שאנו רוצים, לא נישאר בממשלה".

איתמר בן גביר, צביקה פוגל, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
פוגל ובן גביר בכנסת, בדצמבר/ראובן קסטרו
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בכנס סיכום שנת 2022, המכללה הלאומית לשוטרים, בית שמש, 15 בינואר 2023. ראובן קסטרו
שבתאי ובן גביר, בינואר/ראובן קסטרו

אתמול הבהיר שבתאי כי אין בכוונתו להתפטר, על רקע איומי מקורבים לשר לביטחון לאומי על הדחתו מהתפקיד. בריאיון לבן כספית ועמית סגל בפגוש את העיתונות בערוץ 12, הדגיש המפכ"ל כי "אף אחד לא יכול להחליף את המפכ"ל או את מפקד המחוז בשיקול הדעת". זאת, על רקע המתיחות בינו ובין השר בן גביר.

"אני אומר את זה בצורה הכי ברורה", הדגיש שבתאי, "אנחנו עובדים על פי חוק. החוק, יש דברים שהוא מקנה, סמכויות למפקדי משטרת ישראל, למפכ"ל ולמפקדי המחוזות. אף אחד לא יכול להחליף, לא את המפכ"ל ולא את מפקד המחוז בשיקול הדעת, בעניין כזה או אחר, לא בחקירות".

המפכ"ל התייחס למתיחות בינו ובין בן גביר, על רקע הגיבוי שהעניק שבתאי לשוטרים - בניגוד לתפיסתו של השר. "זה טבעי בשל האירועים האחרונים שאציין את המדיניות בפני השוטרים, כדי שאף אחד לא יושפע מקולות רקע כאלה ואחרים", הסביר שבתאי. "אני נמצא עכשיו בנקודת זמן היסטורית, מעולם לא חששתי משום אירוע או עימות", המשיך, "יש משברים שמתגברים עליהם ועוברים אותם, כך גם באירוע הזה", אמר ברמיזה לוויכוח עם בן גביר. "אני מתיישר על פי החוק, כבודו של השר במקומו מונח - אנחנו כפופים לחוק בישראל. הוא נבחר ציבור, יחד עם זאת חובתי להגיד את עמדתי המקצועית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully