וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגועים רצחניים ורקטות ללא הפסקה: 3 שבועות של גל טרור

מערכת וואלה חדשות

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 12:48

לילה לפני הפיגוע הרצחני בשכונת נווה יעקב בירושלים נורה מטח רקטות לאשקלון ועוטף עזה. יממה בלבד חלפה ושניים נפצעו קשה בפיגוע בעיר דוד. מאז נרשמו עוד שני אירועי ירי רקטות מהרצועה כשהאחרון לא נענה בתגובה ישראלית. בסופ"ש נמשך גל הטרור - 3 נרצחים בהם שני ילדים

כוחות הביטחון אטמו את בית משפחתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים. 12 בפברואר 2023/דוברות משטרת ישראל

ישראל בעיצומו של גל טרור עם שורה של פיגועים רצחניים, אך לא רק ברחובות המדינה לא שקט. מבלי לשים לב, גם ברצועת עזה לא שותקים וכבר נרשמו בשבועיים האחרונים שלושה אירועי ירי רקטות לעבר אזור הדרום.

הכול החל ב-27 בינואר כשמטח רקטות נורה לעבר אשקלון ויישובי עוטף עזה באמצע הלילה. לא פחות משש רקטות נורו, מתוכן ארבע יורטו ואחת נפלה בשטח פתוח כמו גם אחת נוספת בשטח הרצועה. בתגובה תקפו מטוסי חיל האוויר אתרים לייצור רקטות של חמאס. ירי הרקטות התרחש לאחר הפשיטה של כוחות הביטחון בג'נין, שם נהרגו 10 מחבלים.

בבוקר שלמחרת אירע אחד הפיגועים הקשים ביותר שהתרחשו בשנים האחרונות. מחבל הגיע לשכונת נווה יעקב בירושלים ורצח שבעה בני אדם. המחבל, חיירי עלקם ממזרח ירושלים, פתח בירי מאקדח על עבר עוברים ושבים שהיו בדרכם ובצאתם מבית הכנסת עטרת אברהם בשכונה. לאחר מכן הוא נמלט ושוטרים שפתחו במרדף אחריו ירו בו למוות.

בבוקר שבת, שעות בודדות לאחר הפיגוע הרצחני בנווה יעקב, אירע פיגוע נוסף שביצע נער בן 13 ממזרח ירושלים. הוא הספיק לפצוע אב ובנו לפני שהבן, קצין בצנחנים, הצליח לירות במחבל ולנטרל אותו. האב ובנו נפצעו קשה ומאז השתפר מצבו של האב והוא שוחרר מבית החולים, אך הקצין עדיין מאושפז במצב קשה בבית החולים שערי צדק בירושלים.

הנרצחים בטבח בבית הכנסת בירושלים ב-27 בינואר 2023. ללא קרדיט, עיבוד תמונה
הנרצחים בפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים/עיבוד תמונה, ללא קרדיט

תיעוד הפיגוע בעיר דוד

תיעוד מלא של רגעי הפיגוע בעיר דוד בירושלים. 28 בינואר 2023/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ב-1.2 חודש הירי מרצועת עזה. רקטה אחת שוגרה ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. הירי, שעליו לקח אחריות הג'יהאד האיסלאמי, בוצע בתגובה לפרסום סרטון של אסירה בכלא דמון, שמחתה על היחס כלפיה ושיגרה מסר לארגוני הטרור: "מי ילמד את האויב לקח שלא לפגוע בבנות שלנו?". גם במקרה הזה, צה"ל תקף ברצועת עזה.

שלושה ימים חלפו ושוב אזעקות נשמעו בדרום רק שבמקרה הזה הסתבר כי היה מדובר בלהקת ציפורים. ביום שישי האחרון חזר הטרור שוב להכות בירושלים. מחבל ביצע פיגוע דריסה בשכונת רמות בבירה ודרס למוות שלושה בני אדם, צעיר כבן 19 ושני ילדים בני 6 ו-8, יעקב ואשר פלאי. גם במקרה הזה מדובר היה במחבל ממזרח ירושלים.

אמש, לאחר הפיגוע בירושלים, שוב אזעקות צבע אדום ביישובי עוטף עזה. גם הפעם רקטה נורתה ויורטה על ידי כיפת ברזל. במקרה הזה, בניגוד למקרים קודמים, בצה"ל לא הגיבו בתקיפה ברצועה. על כך הגיב הבוקר קצין בכיר בצה"ל, שאמר כי המדיניות לא השתנתה, אבל לא היו התנאים המאפשרים תקיפה והוסיף: "נתקוף בזמן שנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully