וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כית מהליכוד: "מאשימה את נשיאת העליון בפיגוע - הכול כשר למיטוט שלטון ימין"

12.2.2023 / 6:24

טלי גוטליב האשימה את השופטת חיות באירוע הטרור שבו נרצחו שלושה בני אדם, בהם שני ילדים: "גורמת לתחושת כאוס בעם ישראל". נתניהו דחה את הדברים: "מי שאשם בפיגוע הוא המחבל הפלסטיני ולא אף אחד אחר". באופוזיציה תקפו: "אין גבול להסתה, אין קו אדום שלא תחצו"

בווידאו: השופטת אסתר חיות/צילום: שלומי גבאי

חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) עוררה הלילה (ראשון) סערה בעקבות התבטאות קיצונית בטוויטר נגד נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. "אני מאשימה את נשיאת העליון בפיגוע. אני מאשימה אותה בתחושת הכאוס בעם ישראל. אני מאשימה אותה בהרס ופגיעה קשה בדמוקרטיה ובשלטון החוק", כתבה גוטליב. "היא הפחידה מפני ממשלת ימין. לא מפני הרפורמה. אז מה אם יהיה כאן כאוס, אז מה אם אויבנו יזנבו בנו כי יזהו חולשה בקירבנו, הכול כשר בדרך למיטוט שלטון ימין".

הבוקר, לאחר שגוטליב סירבה לחזור בה מהדברים, ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא נגדם ומסר כי "מי שאשם בפיגוע הוא המחבל הפלסטיני ולא אף אחד אחר".

באופוזיציה זעמו על דבריה וגינו אותם בתוקף. "ההשתלחות וההסתה המסוכנת של אנשי נתניהו נגד נשיאת העליון ומערכת המשפט הן תמרור אזהרה לכולנו", כתב יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. "השיח מתדרדר למקומות מסוכנים שעלולים לעלות לנו ביוקר. נתניהו - גינוי רפה לחברת מפלגתך לא יספיק כאן, אני קורא לך לשים סוף לשיגעון ולעצור עכשיו את ההפיכה המשטרית, לפני שיהיה מאוחר מדי".

"בוקר ראשון למבצע הנחוש נגד הטרור בירושלים 'חומת מגן 2' שהבטיח לנו איתמר בן גביר. אני מבין שכוחות הקואליציה הצליחו לזהות את 'המפקדה הראשית של הטרור' בבית המשפט העליון", כתב חבר הכנסת זאב אלקין מהמחנה הממלכתי. "לאור ריכוז הכוחות השבוע לקראת המבצע הנחוש נגד המפקדה הזאת הוחלט כנראה גם לא להגיב לירי מעזה. אתם לא מתביישים?".

חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד כתבה כי "דברי ההסתה והבלע הללו מגיעים מחברת כנסת של מפלגת השלטון. כל פעם שחשבנו שהגענו לקרקעית, הם מורידים אותנו נמוך יותר".

טלי גוטליב, הכנסת. דצמבר 2022. ראובן קסטרו
מאשימה את חיות בפיגוע. ח"כ גוטליב/ראובן קסטרו

ח"כ גלעד קריב: "עוד יותר משהציוץ הזה מהווה הסתה חסרת תקדים ומסוכנת כלפי נשיאת בית המשפט העליון, עוד יותר משהוא שקר מתועב, עוד יותר משהוא מעיד על אובדן עשתונות והתרת כל רסן - הוא מבזה את כבודם ואת זכרם של הנרצחים בפיגוע ואת משפחותיהם".

ח"כ נעמה לזימי: "הציוץ הזה מקפל בתוכו את כל הטירוף של מה שקורה פה. דה לגיטימציה שקרית ומסוכנת וריסוק סמלי השלטון ושומרי הסף. מדינה שבה כל מי שיזהיר מפני מי שמובילים אותנו לחורבן יהיה משול לטרוריסט. הסתה כנגד סמל שלטון, נשיאת בית המשפט העליון שמגיעה ישירות ממפלגת השלטון. בושה".

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו כתבה כי "אין גבול להסתה. באמת שאין קו אדום שלא תחצו".

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
"הסתה נגד סמל השלטון", נשיאת העליון אסתר חיות/שלומי גבאי

גם לאחר הביקורת, גוטליב לא חזרה בה, והבוקר, לאחר הסערה שעוררו דבריה - אמרה בריאיון לניסים משעל וענת דוידוב ב"שבע תשע" ב-103FM כי "לנשיאה יש אחריות לכל מילה שיוצאת לה מהפה ובתוך כך לכאוס שהמדינה נמצאת בה, אחרי שחרחרה ריב ומדון והשניאה קבוצה אחת על אחת. כשהאויב שלנו מזהה אותנו בסבכוך כזה נוראי בינינו לבין עצמנו הוא מזנב בנו. מי שהתחיל זו היועמ"שית. חיות עוד לפני פסק דין בעניין של דרעי אמרה שאנו מסכנים את הדמוקרטיה ואת חירות הפרט במדינה. כשאתה גורם למדינה לאבד את החוסן הנראותי שלה, את איך שהאויב מסתכל בנו, הוא יזנב בנו".

"אני לא יכולה לעשות איתה שום דבר. אי אפשר לפטר אותה, כגודל הכוח גודל השחיתות. יש לה כוח אדיר, היא מתווה דרך, ואז היא עושה את מה שאסור לה בעליל, היא מתראיינת ומביעה עניין במשהו ציבורי רק כי העזתי לגעת לה בכוח", הוסיפה גוטליב. "היא לא הפחידה מפני הרפורמה אלא מפני שלטון ימין. אולי תגלו לי איך העובדה שאני משנה את הוועדה למינוי שופטים פוגעת בדמוקרטיה? נבחרי עם ששמים את עצמם לטובת שליחות ציבורית יעשו תמיד נכון יותר מכל קומבינטורים אחרים, ואם אתם חושבים שבעליון אין קומבינות, יש את שיא הקומבינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully