וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: כלי טיס יירטו עצם בלתי מזוהה שחדר למרחב האווירי של המדינה

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 3:09

ראש ממשלת קנדה הודיע כי מטוסי קרב קנדיים ואמריקניים השמידו את כלי הטיס שנכנס לתחומי המדינה מצפון. טרודו הוסיף כי הצבא יאסוף את הריסות של הכלי שהושמד, וששוחח על המקרה גם עם הנשיא ביידן. עם זאת, עדיין לא ברור אם מדובר בבלון ריגול סיני נוסף או במשהו אחר

בלון ריגול חשוד בשמי ארצות הברית, 3 בפברואר 2023/רויטרס

מטוסי קרב אמריקניים וקנדיים מסוג F-22 יירטו עצם בלתי מזוהה שנכנס למרחב האווירי של קנדה מצפון - כך הודיע הלילה (ראשון) ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו. לדבריו, הצבא יאסוף את ההריסות של כלי הטיס, ויבחנו אותו. טרודו הוסיף כי הוא שוחח על המקרה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

עדיין לא ברור אם מדובר בבלון ריגול סיני או במשהו אחר. שר ההגנה הקנדי אמר בהצהרה שמסר כי עדיין לא ניתן לדעת מה מקורו של העצם. לדבריו, כלי הטיס היווה סיכון אווירי לאזרחים באזור שבו הוא היה.

לפני כשבוע יירטה ארצות הברית באישורו של ביידן את בלון הריגול הסיני שריחף מעל האוקיינוס האלנטי כמה ימים קודם לכן. "הורדנו אותו בהצלחה, ואני רוצה להחמיא לטייסים שלנו שעשו את זה", אמר ביידן לכתבים, והוסיף כי אמר לפנטגון להפילו, אך הוא המליץ לו להמתין עד שהבלון ירחף מעל המים עקב הסיכון הבטיחותי הגבוה שעלול היה להיגרם מהפסולת.

מטוס חמקן מדגם F-22. חיל האוויר האמריקני, אתר רשמי
מטוס מסוג F-22/אתר רשמי, חיל האוויר האמריקני

צבא ארצות הברית מסר כי המדינה שואפת לשחזר במהירות את האלמנטים המרכזיים של הבלון בין הריסותיו שנפלו מול חופי דרום קרולנייה. בכיר בהגנה האמריקנית אמר בראיון לתקשורת כי חלקי הבלון שהושמד נפלו במים יחסית רדודים, אך אינו יודע כמה זמן יידרש עד שיצליחו לשחזרם.

משרד החוץ הסיני טען כי הבלון שאותר הוא תאונה שנבעה מ"כוח עליון". הם האשימו את הפוליטיקאים והתקשורת האמריקנית בניצול המצב על מנת להכפיש את סין. בארצות הברית הוסיפו שהבלון עבר על הפרה ברורה של ריבונות המדינה ובמקביל דחה שר החוץ אנתוני בלינקן את ביקורו בסין, שתוכנן לשבוע הקרוב.

בעקבות חדירת הבלון הודיעה ארצות הברית כי תשקול נקיטת צעדים נגד גופים הקשורים לצבא הסיני, שתמכו בחדירת בלון הריגול למרחב האווירי של המדינה. נוסף, משרד החוץ האמריקני מסר כי לאחר חקירה הוכח רשמית כי הבלו שייך בוודאות ל"צבא השחרור העממי" של סין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully