וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הקואליציה: הדיון בנבצרות רה"מ בבג"ץ - "לא שונה מהפיכה צבאית"

עודכן לאחרונה: 11.2.2023 / 19:49

בתגובה להחלטת בג"ץ להורות ליועמ"שית לנמק מדוע אין להוציא את רה"מ לנבצרות פרסמו ראשי הקואליציה הצהרה שבה הם דוחים את מה שכינו "הדיון הבלתי לגיטימי" בבג"ץ. לדבריהם "מדובר בניסיון הדחה לא חוקי של ראש ממשלה מכהן" ו"מעשה שדגל שחור מתנוסס מעליו"

בווידאו: נתניהו: יש נגדי הסתה חסרת אחריות בגיבוי של ראשי האופוזיציה/מערכת וואלה!

ראשי הקואליציה פרסמו הערב (שבת) הצהרה בעניין הדיון בבג"ץ, שהורה אתמול ליועצת המשפטית לממשלה לנמק מדוע אין להוציא את ראש הממשלה לנבצרות. בהצהרה נאמר: "ראשי מפלגות הקואליציה דוחים בתוקף את הדיון הבלתי לגיטימי בבג"ץ בדבר 'נבצרות' ראש הממשלה. מדובר בניסיון הדחה לא חוקי של ראש ממשלה מכהן, שאינו שונה מהפיכה צבאית".

עוד נאמר בהצהרה: "אין לאף גורם משפטי, כולל לבג"ץ, אפילו שבריר של הסמכה בחוק לפעולה שכזו. רק העם יבחר את ראש הממשלה. ורק העם, באמצעות נציגיו בכנסת, יחליט אם להפסיק את כהונתו. העם ונציגיו לא יקבלו לעולם דיון משפטי על אפשרות של הפיכה. הם לא יקבלו לעולם ביטול משפטי בלתי חוקי של הבחירות ושל ריבונות העם. שליחת יד בדמוקרטיה הישראלית היא מעשה שדגל שחור מתנוסס מעליו גם כשהיא נעשית בכסות של גלימות המשפט".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 5 בפברואר 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"סיכול החלטת הבוחר". ראש הממשלה בנימין נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

על ההצהרה חתמו יריב לוין בשם הליכוד, אריה דרעי בשם ש"ס, בצלאל סמוטריץ' בשם הציונות הדתית, איתמר בן גביר בשם עוצמה יהודית, יצחק גולדקנופף בשם אגודת ישראל, משה גפני בשם דגל התורה ואבי מעוז בשם נעם.

שופטת בית המשפט העליון דפנה ברק ארז הורתה אתמול למדינה להשיב לעתירת התנועה לאיכות השלטון עד החודש הבא. לאחרונה הופצו דיווחים כי בלשכתה של בהרב מיארה נערכו דיונים על הוצאת נתניהו לנבצרות, אך היא הכחישה. לאחר מכן הודיעה כי התקבלה פנייה של ארגון "משמר הדמוקרטיה הישראלית", בעניין הנבצרות. "נתניהו הנאשם בעבירות פליליות חמורות אינו רשאי לפעול לקידום תוכנית חקיקה שמטרתה החלשת המערכת המשפטית", נכתב בפניית הארגון.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתח ביקורת על החלטת בג"ץ לא לדחות את העתירה. לדבריו, מדובר "בהוכחה הטובה ביותר לנחיצותה של הרפורמה שאנו מובילים. ‏עצם הדיון בסיכול החלטת הבוחר ורצון העם היא מגה פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ונקודת שפל נוספת אליו הגיעו שופטי העליון".

עוד בוואלה!

בג"ץ לנתניהו והיועמ"שית: נמקו מדוע אין להכריז נבצרות על רה"מ

לכתבה המלאה
אליעד שרגא, 14 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
"ראש הממשלה אינו כשיר דמוקרטית למלא את תפקידו". יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא/ראובן קסטרו

התנועה לאיכות השלטון הגיבה להצהרת ראשי האופוזיציה. בתגובה נאמר כי התנועה "דוחה בשאט נפש את הודעת ראשי הקואליציה. מדובר בראשי מפלגות, חלקם עבריינים מורשעים, שאינם מכירים בעליונות שלטון החוק, ואינם מכירים בעובדה שחוק יסוד: הממשלה קובע את מנגנון הנבצרות של ראש הממשלה ואף איננה מכירה בסמכות בית המשפט העליון להכריע בסוגיות אלה, כפי שנהגו בעניינו של העבריין המורשע, אריה דרעי.

עוד נאמר בתגובת התנועה: "ראש ממשלה נאשם בשלושה כתבי אישום חמורים ונמצא תחת שתי ועדות חקירה ממלכתיות, הן במירון והן בפרשת הצוללות וכלי השיט, ומנסה להימלט מאימת הדין - הוא אינו כשיר דמוקרטית למלא את תפקידו. הוא נמצא בניגוד עניינים חריף הן אישי והן מוסדי, ומעשיו להחרבה עד היסוד של מערכת המשפט מעידים כאלף עדים על הצורך להוציאו לנבצרות לאלתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully