וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ברקע גל הטרור: הקבינט ידון בפעולה רחבה במזרח ירושלים וביו"ש

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 12:09

רה"מ התייחס בישיבת הממשלה לפיגוע הדריסה בירושלים שבו נרצחו 3 ישראלים ואמר כי "התשובה ההולמת לטרור היא להלום בו". עוד תקף את המחאות נגד המהפכה המשפטית: "אי אפשר לקרוא לאלימות ומרי אזרחי ולכפות על הממשלה שביתה". בן גביר: "נחוש בדעתי לעשות מבצע 'חומת מגן 2'"

בווידאו: נתניהו ברקע גל הטרור: הקבינט ידון בפעולה רחבה במזרח ירושלים וביו"ש/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי "הקבינט יכונס לפעולה רחבה במזרח ירושלים וביהודה ושומרון" וכי השבוע תעבור ההצעה לשלילת אזרחות של מחבלים ישראלים וגירושם. זאת, לאחר הפיגוע הקטלני שאירע ביום שישי בירושלים, שבו נרצחו שלושה ישראלים.

"התשובה ההולמת לטרור היא להלום בו בעצמו ולהעמיק את שורשינו בארצנו", אמר נתניהו. "הממשלה תסמיך את הקבינט לחזק את ההתיישבות בארצנו שאותם מחבלים רוצים לעקור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 5 בפברואר 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"נדון בפעולה רחבה במזרח ירושלים". ראש הממשלה נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

עוד התייחס ראש הממשלה למחאות נגד המהפכה המשפטית שממשלתו מקדמת ולשביתה המתוכננת מחר ואמר כי "הממשלה קיבלה את אמון העם בבחירות וקיבלה מנדט ברור מאזרחי ישראל. איש לא מערער על הזכות להפגין, אבל אי אפשר לקרוא לאלימות ומרי אזרחי ולכפות על הממשלה שביתה".

"אני קורא לאופוזיציה לנהוג באחריות. אפשר להתווכח אפשר וצריך להציע חלופות אבל אסור לחצות קווים אדומים", הוסיף ראש הממשלה. "לחציית הקווים האדומים יש מטרה אחת - להביא במכוון לאנרכיה. קורא לכולם להנמיך את הלהבות ולהיכנס לשיח ענייני".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס גם הוא לגל הטרור לפני ישיבת הממשלה ואמר כי "במזרח ירושלים יש חוסר משילות במשך שנים רבות, אני נחוש בדעתי לעשות מבצע 'חומת מגן 2'. אין הכוונה להיכנס עם טנקים, אין הכוונה לעשות כל מיני פעולות שהם בתחום של הצבא. אבל הנחיתי את המשטרה לעשות מבצע משילות".

עוד בוואלה!

הפיגוע הקשה בירושלים: שני האחים נרצחו, אח נוסף התעכב - וניצל

לכתבה המלאה
יעקב ואשר פלאי, נרצחו בפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
"התשובה ההולמת לטרור - להלום בו". אשר ויעקב פלאי שנרצחו בפיגוע בירושלים/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

בתוך שבועים נרצחו עשרה ישראלים בירושלים בפיגועים שביצעו מחבלים ישראלים ממזרח ירושלים, וכמה נוספים נפצעו קשה. בליל שבת שעברה נרצחו שבעה בני אדם בפיגוע ירי בשכונת נווה יעקב. יום למחרת מחבל בן 13 ירה בעוברים ושבים בעיר דוד ופצע קשה קצין צה"ל, שעדיין נאבק על חייו. ביום שישי מחבל דרס למוות שלושה ישראלים שחיכו בתחנת אוטובוס, בהם שני אחים בני שש ושמונה.

בד בבד, הממשלה אישרה היום בישיבתה השבועית הקמת ועדת שרים לעניין מוכנות הזירה האזרחית למצבי חירום ובהם רעידות אדמה, בראשות שר הביטחון יואב גלנט. נתניהו הנחה כי בישיבה הראשונה של הוועדה, בה הוא ישתתף, תוצג תוכנית לאומית עדכנית למוכנות העורף והתמודדות עם רעידות אדמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully