וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: קיים קושי משמעותי להוכיח כי אדוארד קצורה רצח בכוונה את יעל מלניק

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 17:53

בדיון בבקשת הנאשם ברצח לשחררו ממעצר כתב השופט, שאינו דן בתיק עצמו, כי חוות הדעת וההסברים עליהם נסמך כתב האישום "לוקים בקשיים". עם זאת, הבהיר כי קיימות ראיות תקינות שעשויות להוביל להרשעתו בעבירות המתה קלות יותר. "קיפוד חיים עגום של נערה מוחלשת"

בווידאו: הגשת כתב אישום נגד אדוארד קצורה בגין רצח בנסיבות מחמירות של יעל ליטל מלניק/צילום: שלומי גבאי

בית המשפט המחוזי בחיפה כתב היום (שלישי) כי קיימים "קשיים ראייתיים משמעותיים" להוכיח כי אדוארד קצורה רצח בכוונה את הנערה יעל מלניק לפני כשנה וחצי. קצורה מואשם ברצח בנסיבות מחמירות, אך השופט שדן בבקשה לשחררו למעצר בית, שאינו דן בתיק הרצח עצמו, הבהיר כי חוות הדעת וההסברים של ד"ר יגלה, עליהם נסמך כתב האישום, לוקים בקשיים.

עם זאת, הוסיף השופט סילמן כי קיימות ראיות תקינות לעבירות המתה קלות יותר, שהעונש עליהן קל באופן משמעותי. עוד כתב השופט כי "מדובר במקרה קיצוני וקשה, ואין בניתוח הראייתי כדי לתת תוקף מוסרי כזה או אחר למעשים המיוחסים לקצורה - מדובר בקיפוד חיים עגום של נערה צעירה ומוחלשת".

ליטל יעל מלניק בת ה-17 שגופתה אותרה בקריית מוצקין. פייסבוק, מערכת וואלה
"קיפוד חיים עגום של נערה מוחלשת". יעל מלניק/מערכת וואלה, פייסבוק

לדברי השופט, הראיות הנסיבתיות לא מובילות בהכרח למסקנה כי קצורה רצח בכוונה את מלניק. השופט הציג הסבר חלופי הגיוני אחר למותה - לפיו ייתכן כי איבדה את הכרתה כתוצאה מ"תת אוורור בנשימה דרך צינור בעודה קבורה, ובצירוף תחושה קלסטרופובית, שהוביל לשאיפת חול וחנק וכתוצאה מכך למותה". עוד אמר כי ייתכן כי סבלה מפרכוס פסיכוגני.

בדיון עצמו זעמה משפחתה של מלניק על האפשרות שקצורה ישוחרר ממעצר. "לא נתפס לנו שבכלל מתקיים דיון בשאלה אם לשחרר אותו. הוא אדם שצריך לשבת בכלא כל חייו, ידענו שהוא מסוכן לליטל יעל, והוא יהיה מסוכן לכל אישה בחוץ", אמרה סבתה, שהגיעה יחד עם הסב והאחות רות לדיון. השופט סילמן קבע דיון נוסף על חלופת המעצר, ביום רביעי הבא.

בעקבות דברי השופט על הקושי הראייתי, מסרה המשפחה כי "אנחנו מתכוונים להמשיך להילחם בכל הכוח, לא נוותר עד שהרוצח הנתעב יהיה בכלא לצמיתות. נמשיך להיאבק שהוא יורשע ברצח בנסיבות מחמירות ויקבל מאסר עולם".

עוד בוואלה!

דקה אחר דקה: השומר באתר הבנייה משחזר את רגעיה האחרונים של יעל מלניק

לכתבה המלאה
דיון אדוארד קצ'ורה, חשוד ליטל יעל מלניק, בימ"ש השלום חיפה, 26 ביוני 2022. יואב איתיאל
קיים קושי להוכיח עבירה של רצח. אדוארד קצורה/יואב איתיאל

קצורה נעצר באוקטובר 2021, לאחר שגופתה של מלניק נמצאה קבורה בחולות אתר בנייה. אז, יצאו בני משפחתה למאבק ציבורי עיקש להביא להגשת כתב אישום נגדו בגין רצח, לאחר שהפרקליטות שקלה להאשימו בעבירות קלות יותר. "מחינו, הפגנו, זעקנו, כל מדינת ישראל עמדה לצדנו ולבסוף הצלחנו", הוסיפה הסבתא לודמילה, "אנחנו נמצאים בכל דיון, נמצאים בקשר עם הפרקליטות. לראות אותו בכלא כל חייו תהיה נחמה קטנה, אבל זה חשוב לנו. לא נוותר ולא נהיה מוכנים לקבל כל שחרור שלו. אין מצב שהנכדה שלי קבורה באדמה מגיל 17 הוא יסתובב חופשי בחוץ".

מחוץ לבית המשפט המחוזי בחיפה הפגינו לפני הדיון נגד שחרורו האפשרי של קצ'ורה כ-30 מתומכי משפחת מלניק. האחות רות סיפרה: "ההתמודדות שלנו ביום יום היא קשה מאוד, הגעגועים לאחותי ממש קשים. זה יהיה מצב בלתי נסבל אם הרוצח ישוחרר, ואני אעשה הכול כדי שזה לא יקרה. המקום של הרוצח צריך להיות בכלא - לכל החיים. בדיונים האחרונים, שגם ככה קשה לנו להיות בהם, שמנו לב שהשופט מתכוון לשחרר אותו, זה מצב בלתי נתפס. הוא רצח את אחותי וכולם יודעים את זה".

לרה צינמן, יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות, עמדה היום לצד סבתא של יעל מלניק בבית המשפט. "אנחנו מזועזעים מהתעלמות בית המשפט מהסבל של משפחות נפגעי עבירות המתה בכלל, ומסבלה של משפחת מלניק בפרט", מסרה. "לא יתכן שהנאשם ברצח יבלה בביתו בזמן שהקורבן, יעל בת ה-17 בלבד במותה, נמצאת מתחת לאדמה. אנחנו תומכים במשפחה, מלווים אותה לדיונים וחרדים ביחד עימה מכך שהנאשם לא יקבל את העונש ההולם למעשה האכזרי כלפי נערה תמימה וחסרת הגנה", הוסיפה צינמן.

הפגנה מחוץ לדיון בהחלטה בבקשת שחרור של אדוארד קצ'ורה, חשוד ברצח ליטל יעל מלניק, לחלופת מעצר, בימ"ש מחוזי חיפה 07 בפברואר 2022. שלומי גבאי
משפחתה של יעל מלניק בהפגנה בבית המשפט המחוזי, הבוקר/שלומי גבאי

עו"ד אפרת נחמני בר ושרון זגגי פנחס, המייצגות את משפחת מלניק מסרו כי "הציבור כולו צריך להיות חרד מהאפשרות שרוצח נתעב ילך הביתה. מדובר באדם שקבר בחיים נערה צעירה ועד היום לא הביע חרטה ולא לקח אחריות על המעשה. החלטת שופט המעצרים היום היא בלתי נתפסת ושגויה מהיסוד. יושב הרכב שופטים של בית משפט מחוזי, שומע ראיות במשך חודשים, כולל עדות של מומחה ריאות שאומר שאין שום אפשרות שאדם יקבור את עצמו ושאין אפשרות שהמנוחה קברה את עצמה. על רקע זה, לא ברור לנו מדוע בחר שופט המעצרים, שאינו חלק מההרכב העיקרי, לדון בראיות, שלא הוא שמע ולא הוא התרשם מהם. אנחנו דורשות ומצפות מהפרקליטות להגיש ערעור על ההחלטה שגויה, שעלולה להוות תקדים מסוכן שמכוחו ישתחררו רוצחים ואנסים".

עורכי הדין בוריס שרמן ויניב מנור, שמייצגים מטעם הסניגוריה הציבורית את קצורה, מסרו: "אדי עצור כבר יותר משנה וארבעה חודשים, וטוען לכל אורך הדרך כי לא גרם למותה הטרגי של מלניק. בהחלטה היום, קבע בית המשפט המחוזי בחיפה כי הראיות שמדובר ברצח הן בעיתיות וחלשות וכי קיימים תרחישים חלופיים שיכולים היו לגרום למותה הטרגי. אנו נלמד את ההחלטה ונשקול את המשך צעדינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully