וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדוארד קצ'ורה, החשוד ברצח יעל מלניק בת ה-17: "היא הייתה בת הזוג שלי"

עודכן לאחרונה: 20.11.2021 / 7:21

בן ה-49, אח לשעבר בבית החולים הפסיכיאטרי בו אושפזה הנערה טוען כי "זה לא רצח", ומפנה אצבע מאשימה כלפי משפחתה: "עכשיו הם בוכים?". את נוכחותו בזירה לא הכחיש: "הייתי שם, קרה מה שקרה". הפרקליטות: "פרשה יוצאת דופן במורכבותה". מעצרו הוארך בארבעה ימים

החשוד ברצח ליטל מלניק, אדוארד ״אדי״ קצ׳ורה במהלך דיון בעניינו/עריכה: אביעד בללי

"היא הייתה בת הזוג שלי" - כך הגדיר אדוארד "אדי" קצ'ורה בן ה-49 את מהות הקשר שלו עם ליטל יעל מלניק בת ה-17, שגופתה נמצאה קבורה באתר בנייה בקריית מוצקין בתחילת חודש אוקטובר.

קצ'ורה, תושב קריית מוצקין שעבד כאח בבית החולים הפסיכיאטרי "מעלה הכרמל" בטירת כרמל, חשוד שרצח את הנערה, תושבת אור עקיבא שאושפזה במחלקת הנוער והצעירים של בית החולים, ושניצל אותה מינית. "המשטרה רדפה אחרינו בגלל הסבתא שלה והיא נכנסה ללחץ. זה לא ש'טיפלתי' בה. זה לא טיפול. זה יחסים אנושיים. זה לא יותר מזה. זה היה חלק מטיפול", טען. "היא רצתה לקבור את 'ליטל' ולקום 'יעל', חדשה. היא חשבה שככה היא יכולה להיפטר מפחדים וממחשבות רעות".

"זה לא רצח", חזר על טענתו במשטרה, "אני לא רצחתי ולא הרגתי. לא אני". כשנשאל מה האירוע אם לא רצח ענה, "אין לי מושג, אני לא מגלה עתידות". את נוכחותו בזירה לא הכחיש: "הייתי שם. קרה מה שקרה", אמר. "מה זה נכנסה לתוך האדמה? זה כמו בשפת הים כשילדים נכנסים". הוא הפנה אצבע מאשימה כלפי משפחתה שלטענתו התנכרה לה: "עכשיו הם בוכים?".

ליטל יעל מלניק בת ה-17 שגופתה אותרה בקריית מוצקין. פייסבוק, מערכת וואלה!
"רצתה לקבור את 'ליטל' ולקום 'יעל'". מלניק בת ה-17/מערכת וואלה!, פייסבוק

קצ'ורה עצור זה 48 יום מאז שנעצר בבוקר שלאחר האירוע, ביום שבת, 2 באוקטובר. אתמול הובא להארכת מעצר עשירית באישור היועץ המשפטי לממשלה, אישור הנדרש בכל הארכת מעצר מעבר ל-30 יום. רפ"ק תומר קסלסי העומד בראש צוות החקירה ביחידה המרכזית במחוז חוף, אמר כי הארכה נוספת נדרשת.

המשטרה חזרה ואמרה בדיון כי היא מייחסת לקצ'ורה עבירה של רצח קטין. הפרקליטות טרם השתכנעה למרות שעות ארוכות של ישיבות שקיימו עימה חוקרי ימ"ר חוף. כדי לבסס את החשד, הימ"ר הודיעה שהיא ממתינה לתשובות לשאלות נוספות שהגישה למכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר, וכן לתוצאות בדיקה נוספת אשר עולה כי היא בדיקה גיאולוגית שמאששת גם היא את התזה שלה לגבי האירוע הקטלני. עו"ד בוריס שרמן המייצג את קצ'ורה מטעם הסניגוריה הציבורית סבור שהגיעה העת לשחרר אותו למעצר בית. הימ"ר משלימה את החקירה ומתנגדת בתוקף לשחרורו של מי שמבחינתה כבר בימים הקרובים יוגש כנגדו כתב אישום בגין רצח ובמקביל בקשה למעצר עד תום ההליכים.

"אינני סבור כי בתיק זה יש 'גרירת רגליים', לא על ידי היחידה החוקרת ולא על ידי הפרקליטות", פסק השופט זיו אריאלי ותיאר את הפרשייה כ-"יוצאת דופן במורכבותה", תוך שהוסיף, "מורכבות זו דורשת גם משנה מאמץ". הוא האריך את מעצרו של קצ'ורה בארבעה ימים נוספים, עד יום שני הבא, ובפרק זמן זה ינסו למצות את החקירה.

החשוד ברצח ליטל מלניק, אדוארד ״אדי״ קצ׳ורה במהלך דיון בעניינו, 18 בנובמבר 2021. ללא, מערכת וואלה!
"זה לא רצח". קצ'ורה/מערכת וואלה!, ללא

מחוץ לבית המשפט התקיימה מחאה של קבוצת מפגינים שקראו "דם נשים אינו הפקר" ודרשו למצות את הדין עם קצ'ורה. ביום ראשון הם צפויה הפגנה נוספת, מול בניין הפרקליטות הסמוך, בדרישה להגיש כתב אישום בגין רצח כנגד קצ'ורה.

השופט אריאלי סירב להתייחס לטענות הסנגור, עו"ד שרמן, אודות הדלפות לתקשורת מהחקירה המורכבת. שרמן מצידו מסר בתגובה: "אני מציע לכל הנוגעים בדבר לכבד את צו איסור הפרסום שעדיין חל על פרטי הפרשה. לגופו של עניין, מצער שהמשטרה פעם אחר פעם לא מקיימת הוראה ברורה של בית המשפט לסיים את כל פעולות החקירה כדי שהפרקליטות תוכל להחליט האם התגבשו ראיות להעמדת מר קצ'ורה לדין, ואם כן - בגין איזה עבירות. כולי תקווה שההחלטה תתקבל במהרה ושהפרקליטות תאמץ את גרסתו של מר קצ'ורה לאירועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully