וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברותיה של יעל מלניק נפרדות: "הייתה מקבלת ואוהבת כל כך. קבלה חסרת תנאים"

שני פרומקין

4.10.2021 / 15:30

באור עקיבא סופדים לבת ה-17 שנרצחה בסוף השבוע: "תמיד ניסתה לראות את הטוב וליהנות כמה שיותר". רק יומיים לפני שנמצאה קבורה, החלה יעל ללמוד בפנימייה כדי להשלים את בחינות הבגרות. גורם שהיה מקורב למקום מתאר חששות בקרב תלמידות. הפנימייה: "פעלנו באחריות רבה"

בווידאו: ח"כ מיכל וולדיגר מתנצלת בפני הנערה יעל ליטל מלניק שנרצחה בקרית אתא/צילום: ערוץ הכנסת

באור עקיבא מתמודדים בימים האחרונים עם הבשורה האיומה על מותה של יעל (ליטל) מלניק, תושבת העיר בת ה-17 שנרצחה בסוף השבוע האחרון בקריית מוצקין. שוב ושוב מתארים נערה מלאת חיים ואופטימית, שלמרות ההתמודדויות האישיות הלא פשוטות שלה - חיפשה אחר כל הזדמנות לעזור לאחרים. חברותיה שלמדו איתה בתיכון בעיר ספדו לה בכאב: "היא עברה חיים לא פשוטים, אבל תמיד ניסתה לראות את הטוב וליהנות כמה שיותר, כולנו מתגעגעים אליה מאוד".

"יעל מאוד מיוחדת, היא מתוקה אבל גם מאוד שטותית וצינית", אומרת לוואלה! חברתה הקרובה עוד מימי החטיבה. "היא מסוג האנשים שיבואו להגיד לך שלום במסדרון כל יום עם חיבוק ושיחת חולין קצרה, שיגיבו לך על סטורי באינסטגרם ואז תתחיל בינכם שיחה למשך שעות. היא מסוג האנשים שמתקשרים אלייך מחוץ לבית ומותחים אותך שיש איזה תנין בחצר, שיראו שאת במצב רע או עצוב ויעשו הכול בשביל לעודד אותך", היא משתפת.

ליטל מלניק, הנרצחת בקרית מוצקין. באדיבות המשפחה
"היא הייתה אומרת שהכול יהיה טוב בסוף". יעל/באדיבות המשפחה

כמה ממקורביה של יעל מספרים כי סבלה ממצוקות שונות, חלקן היו קשורות ללחץ משפחתי. "דיברנו הרבה על הסיטואציות שלה עם המשפחה וזה - והיא באמת רצתה להיות חופשייה יותר מהכול", אומר אחד המקורבים.

"באמת שפשוט מצאתי את עצמי בה והיא הייתה מקבלת ואוהבת כל כך. קבלה חסרת תנאים", אומרת חברה שהכירה את יעל לפני שנתיים דרך חברה משותפת, ומתארת כי היה להן חיבור מידי. חברות נוספות מספרות על "ילדה מצחיקה, מלאה באנרגיות, תמיד חיפשה אתגרים. היא הייתה פשוט מהאנשים שקל להתחבר אליהם, אנשים שהם מלאך משמיים".

ליטל מלניק, הנרצחת בקרית מוצקין. באדיבות המשפחה
"מאוד מיוחדת, מתוקה אבל גם מאוד שטותית וצינית". יעל מלניק/באדיבות המשפחה

רק יומיים לפני מותה, החלה יעל ללמוד בפנימייה טיפולית לנערות בדרום, ברצון לסיים את מבחני הבגרות. לפי הפרטים הידועים, לאחר שיצאה מהפנימייה ב-08:30 בבוקר שישי האחרון, הייתה יעל אמורה להגיע לבית סבתה, ששימשה כאפוטרופסית שלה, ורק בשעות הערב המאוחרות דיווחה הסבתא למשטרה על היעדרותה של נכדתה במשך היום. לדברי הפנימייה, בשעה 12:00 העובדת הסוציאלית של המקום התכתבה עם יעל שהשיבה לה כי "הכול מצוין", וכן כי היא נמצאת בדרכה לביתה. עוד מספרים במוסד כי משנותק הקשר עם יעל, הם עמדו בקשר רציף לאורך שעות היום עם סבתה, ו"ניסו להניעה" לדווח למשטרה.

"זה מחדל חמור שרק ב-21:00 דווח למשטרה על ההיעדרות שלה. היא יצאה ב-8:30 בבוקר מכרמיה. ‏איך זה ייתכן?", תהה גורם שבעבר היה מקורב לפנימייה, שמתאר תחושות כעס כלפי התנהלות המקום. עם זאת, הדגיש הגורם כי ‏יתרונות הפנימייה מתעלים על הליקויים, וכי המקום עוזר לצעירות שמגיעות עם "הסיפורים הכי קשים שאפשר לתאר".

עמדות זכרון ליעל (ליטל) מלניק בבית הספר באור עקיבא 04 באוקטובר 2021. מערכת וואלה!, אתר רשמי
עמדת זיכרון בתיכון בו יעל למדה, אור עקיבא, היום/אתר רשמי, מערכת וואלה!
עמדות זכרון ליעל (ליטל) מלניק בבית הספר באור עקיבא 04 באוקטובר 2021. מערכת וואלה!, אתר רשמי
"מלאה באנרגיות, תמיד חיפשה אתגרים". עמדת זכרון ליעל בתיכון באור עקיבא, היום/אתר רשמי, מערכת וואלה!

הפנימייה: פעלנו באחריות רבה

הגורם מספר על הנערות הלומדות בפנימייה כי הן "הכי חכמות ופיקחות שיש, הן מכירות את החיים היטב". לדברי הגורם, בשיחות עם אחת הנערות שלומדות שם, היא הביעה את חששה מהמקרה וכן כעס על הצוות שלא בירר עם תלמידות המקום אם הן יודעות פרטים לגבי מיקומה האפשרי של יעל במהירות האפשרית. עוד נאמר כי על אף שבפנימייה הכירו את יעל זמן קצר, תיארו אותה כנערה אופטימית וחייכנית, שתמיד ברצונה היה לסייע לסביבתה.

מעמותה המנהלת את הפנימייה נמסר תחילה כי נקבעה מדיניות שלא לדבר על יעל (ששמה המקורי היה ליטל) או על המקרה עם התקשורת, ונשות הסגל הבכירות הסכימו רק להפנות לפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק הרשמי של המוסד. מאוחר יותר, בתגובה נוספת מהעמותה נמסר כי: "מאות נערות זכו להינות מהמודל הייחודי שפיתחנו, ואנו מקדישים לילות כימים באחריות ובמסירות אין קץ לתת לנערות האלה מענה טיפולי ראוי. המודל שפיתחה העמותה מציל מדי שנה נערות רבות, ומאפשר להן לבנות עבור עצמן חיים שראוי לחיות אותם חרף טורפים ופוגעים שאורבים להן חדשות לבקרים".

"הפנימייה מקפידה מאוד על הקשר עם המשפחה מהרגע שהנערה עוזבת את הפנימייה לחופשה, וכך עשינו באחריות רבה גם במקרה זה. הפנימייה הינה מרחב בטוח עבור נערות רבות הזקוקות לכך וכך תמשיך להיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully