וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדוארד קצ'ורה בן ה-47 הוא החשוד ברצח יעל מלניק: "נפתחה כאן תיבת פנדורה"

עודכן לאחרונה: 10.10.2021 / 20:20

הותרה לפרסום זהות החשוד במעשה, אח המועסק בבי"ח הפסיכיאטרי "מעלה כרמל" זה 12 שנה. לפי החשד, הוא ניצל את מצבה הנפשי של הנערה בת ה-17 וניהל עמה יחסים אסורים, שהסתיימו ברצח באתר בנייה בקריית מוצקין. במשטרה מייחסים לו גם ניצול יחסי מרות, ו"הבטחת שווא לנישואים"

בווידאו: הוארך מעצר החשוד ברצח יעל ליטל מלניק, שמו הותר לפרסום/צילום: יואב איתיאל

החשוד ברצח הנערה יעל מלניק הוא אדוארד "אדי" קצ'ורה בן ה-47, אח בבית החולים הפסיכיאטרי "מעלה כרמל" בטירת כרמל - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. מעצרו של קצ'ורה הוארך בשבוע. השופטת ג'אדה בסול אמרה בדיון להארכת מעצרו כי "מדובר במקרה מזעזע שגרם לאובדן חייה של קטינה בת 17, כאשר הוא חשוד שגרם לכך. החשד קיים ולא נחלש וכן קיים חשש לשיבוש החקירה".

היחידה המרכזית של המשטרה מייחסת לקצ'ורה, בנוסף לעבירת הרצח, גם בעילה אסורה של בת ה-17, תוך ניצול יחסי מרות ותוך הבטחת שווא לנישואים, וכן עבירות שיבוש החקירה והפרת צו ההרחקה ממנה. פרקליטיו של קצ'ורה, סגן הסניגורית הציבורית המחוזית של מחוז חיפה עו"ד אלון נשר ועו"ד בוריס שרמן ממשיכים לטעון כי לא היתה לו כל כוונה לפגוע בנערה.

ליטל מלניק הנרצחת בקרית מוצקין. באדיבות המשפחה
ניצל את מצבה. מלניק/באדיבות המשפחה

אדי קצ'ורה הוא גרוש ואב לשני ילדים מתבגרים, המועסק בבית החולים הממשלתי מעלה כרמל בטירת כרמל זה 12 שנה. שש נערות שהיו מאושפזות שם בתקופה שמלניק היתה מאושפזת בו העידו בפני וואלה! על "קשר מיוחד" שהיה לו עמה ועם עוד נערות, בעיקר דוברות רוסית.

מהדיון עולה כי קצ'ורה נחקר כבר 5-4 פעמים, וכי לא שמר על זכות השתיקה בחקירתו. כפי שכבר פורסם. לטענת חוקרי המשטרה, בידי החוקרים יש ראיות ליחסי מין בין השניים במהלך האישפוז. "מדובר באחד האירועים המזעזעים שידענו בשנים האחרונות", נמסר מהמשטרה. "נפתחה תיבת פנדורה בה מגלים על התנהלותו מול הקורבן - התנהלות קרת רוח, ומניפולטיבית. כל יום שעובר מתגלים חומרי חקירה רבים המולידים פעולות נוספות". כמו כן, הוסיף רב פקד תומר קסלסי מהיחידה המרכזית של מחוז חוף כי "סדר גודל התיק הזה הוא כמפלצת".

הסניגורים אמרו מנגד כי קצ'ורה לא רצה לפגוע במלניק. "מממצאי הנתיחה ברור שגרסתו אמת. לצערנו בטעות היא נחנקה מעפר בגרונה", טענו. השניים הוסיפו כי "מדובר אמנם במי שהיה חלק מצוות סיעודי אבל היא בת 17 וזה היה אחרי שהאישפוז הסתיים". לדבריהם, בינו לבינה "הייתה אהבה" ו"חס וחלילה הוא לא רצה לפגוע בה". לטענה כי הציגו לו יומן שלה בו היא מספרת על יחסים עם גבר הם טענו "זה לא הוא אלא מישהו אחר". עו"ד שרמן הוסיף: "שמענו שאכן היה רומן. לטענתנו מדובר במשהו שהוא חוקי, הנושא המוסרי הוא כמובן לא רלוונטי פה. מבחינה משפטית גילה של המנוחה הוא כזה שאפשר קיום יחסי מין בהסכמה".

עוד בוואלה!

שיחות על מין ותלונה במשטרה: למה החשוד ברצח יעל בת ה-17 המשיך לעבוד בבית החולים?

לכתבה המלאה

גופתה של יעל מלניק נמצאה בסוף השבוע הקודם כשהיא קבורה חלקית באדמה באתר בנייה בקריית מוצקין. הנערה עברה לפנימיית כרמיה רק יומיים לפני היעדרה, ובמהלך שהותה שם סיפרה לצוות החינוכי על קשר שיש לה עם אח במרכז הרפואי לבריאות הנפש "מעלה הכרמל" בטירת הכרמל בו אושפזה בתחילת השנה, ללא התייחסות.

האירוע התרחש בסביבות השעה 04:00 לפנות בוקר בלילה שבין שישי לשבת. שומר של אתר הבנייה הסמוך היה משוכנע שאנשי החי פארק, שנמצא בסמיכות למקום בו נמצאה הגופה, טומנים פגר של חיה. משחשד שמדובר בגופת אדם הזעיק את המשטרה.

אח בית החולים הפסיכיאטרי החשוד ברצח יעל מלניק בדיון להארכת מעצרו. 10 באוקטובר 2020. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
האח החשוד הרצח יעל בדיון להארכת מעצרו/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

חברותיה של מלניק אמרו כי ייתכן שמה שהוביל את הגבר לבצע את המעשה הייתה שנבהל מכך שסיפרה כי השניים מנהלים קשר. בחקירתו התברר כי הוצא נגדו צו הרחקה מהנערה, לבקשת סבתה, ששימשה לה אפוטרופוסית בעוד הוריה נמצאים ברוסיה. כשהסבתא דיווחה למשטרה, מסרה את שמו של החשוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully