וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המהומות בפרו: נסגר אתר המאצ'ו פיצ'ו

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 13:30

הרשויות במדינה סגרו את הכניסה לאתר הלאומי והחשוב של אימפריית האינקה, אחד משבעת פלאי תבל, על רקע ההפגנות האלימות נגד הממשלה ברחבי המדינה. במקביל נעצרו יותר מ-200 בני אדם בעיר הבירה לימה

בווידאו: חילוץ המטיילים הישראלים בפרו/צילום: מגנוס ופספורטכארד

הרשויות בפרו סגרו אתמול (שבת) את הכניסה למאצ'ו פיצ'ו, האתר הלאומי והחשוב של אימפריית האינקה, אחד משבעת פלאי תבל. זאת על רקע ההפגנות האלימות נגד הממשלה ברחבי המדינה. במקביל נעצרו יותר מ-200 בני אדם בעיר הבירה לימה.

בשישי האחרון נפצעו עשרות מפגינים פרואנים במהלך עימותים עם המשטרה. כוחות הביטחון בלימה ניסו לעצור מתפרעים שהשליכו בקבוקי זכוכית ואבנים בכמה אמצעים. בנוסף, עצרו 205 בני אדם שנכנסו באופן בלתי חוקי לאוניברסיטה בעיר וגנבו משם מוצרים אלקטרוניים. מהמוסד נמסר שקבוצת רעולי פנים הסתערה על המקום והשתלטו על המאבטחים והוציאו אותם משם. בסרטון שרץ ברשת, ניתן לראות רכב משוריין פורץ את שער האוניברסיטה כדי לאפשר את כניסת כוחות הביטחון.

רכב משטרה פורץ את שער האוניברסיטה בלימה, יום שישי

במקביל להתפרעויות בבירה, החליטו ברשויות לסגור את שערי הכניסה לאתר הלאומי מאצ'ו פיצ'ו לאחר תקיפות אלימות של מפגינים במקום. מדובר בפעם השלישית החודש בה נסגר האתר בין החשובים במדינה ואחד מפלאי תבל. רשויות התרבות בעיר קוסקו, הנמצאת באזור האתר, מסרו כי "לאור המצב החברתי הנוכחי בו שקועים אזרחי האזור והמדינה, הוחלט לסגור את שבילי האינקה והמאצ'ו פיצ'ו, החל מה-21 בינואר ועד להודעה חדשה".

שדות תעופה בערים קוסקו, ארקיפה וג'וליאקה בדרום המדינה הותקפו גם הם על ידי מוחים נגד הממשלה החדשה. מעשים אלה מובילים לפגיעה נוספת בתיירות פרו, יחד עם סגירת המאצ'ו פיצ'ו שהינו אטרקציה תיירותית מרכזית אליה מגיעים למעלה ממיליון מבקרים בשנה.

אתר מאצ'ו פיצ'ו, פרו, 28 ביולי 2022. רויטרס
האתר שנסגר. המאצ'ו פיצו, אתר התיירות הגדול בפרו/רויטרס

עד כה, גבו ההפגנות בפרו את חייהם של כ- 46 בני אדם. זאת בעקבות האשמות כלפי הנשיא לשעבר פדרו קסטיו על שביצע ניסיון הפיכה בחודש שעבר. הנשיא לשעבר הכריז על פיזור הקונגרס והורה על מצב חירום, שעות לפני שהיה אמור לעמוד בפני משפט הדחה. המהלך החריג הביא להתפטרות של שרים מרכזיים מממשלתו והאשמות על "הפיכה" מצד חברי הקונגרס ועל כן הנשיא נעצר. סגנית נשיא פרו, דינה בולוארטה, הושבעה מיד לאחר מכן לנשיאת המדינה הפכה למנהיגה האישה הראשונה בהיסטוריה של המדינה, שקיימת יותר מ-200 שנה.

מחאות אלימות בפרו. 16 בדצמבר 2022. רויטרס
המחאות האלימות בפרו, 16 בינואר/רויטרס

לאחר שהחלו המהומות מאות תיירים, מתוכם ישראלים רבים, מצאו את עצמם תקועים במאצ'ו פיצ'ו. הם דיווחו על עוצר לילי, מצור על עיירות מרכזיות, חסימות כבישים על ידי מפגינים, פירוק מסילות רכבת וידו אבנים אל עבר מי שמנסה לצאת מהעיר ברכב. חברת ביטוח המטיילים פספורטכארד נערכה יחד עם חברת החילוץ הישראלית "מגנוס" ופינו באופן דחוף ישראלים שהיו בעיירה אגואס קליינטס, הסמוכה לאתר מאצ'ו פיצ'ו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully