וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דינה בולוארטה: מי היא הנשיאה הראשונה בהיסטוריה של פרו?

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 11:59

בולוארטה בת ה-60 למדה משפטים לפני שהיא החלה את הקריירה הפוליטית שלה ב-2007. בנאומה הראשון כנשיאה, בולוארטה קראה ל"הפסקת אש פוליטית כדי להקים ממשלה של אחדות לאומית" והוסיפה כי תילחם בשחיתות

בווידאו: דינה בולוארטה הושבעה לנשיאה הראשונה של פרו/רויטרס

דינה בולוארטה הושבעה אתמול (רביעי) לנשיאה החדשה של פרו, לאחר שהקונגרס הדיח את הנשיא לשעבר פדרו קסטיו, שניסה קודם לכן לפזרו.

בולוארטה, שעד אתמול היתה סגנית הנשיא, נהפכה ליורשת של קסטיו ולאישה הראשונה הנשיאה בהיסטוריה של פרו - והנשיאה השישית במדינה בפחות מחמש שנים. כהונתה תימשך עד יולי 2026.

בנאומה הראשון כנשיאה, בולוארטה קראה ל"הפסקת אש פוליטית כדי להקים ממשלה של אחדות לאומית" והוסיפה כי תילחם בשחיתות בתמיכה של משרדי התובע הכללי ומבקר המדינה. "המשימה הראשונה שלי היא להילחם השחיתות בכל צורותיה", אמרה בולוארטה.

קסטיו הודח אתמול ונעצר לאחר שהכריז בניגוד לחוקה על פיזור הקונגרס. שבעה שרי קבינט לפחות ובכירים נוספים התפטרו בעקבות ההכרזה של קסטיו והאשימו אותו בניסיון הפיכה.

נשיא פרו המודח, פדרו קסטיו. 7 בדצמבר 2022. רויטרס
פדרו קסטיו, הנשיא לשעבר/רויטרס

דינה בולוארטה זגארה בת ה-60 סיימה לימודי משפטים מהאוניברסיטה הפרטית סן מרטין דה פורס, שם קיבלה גם תואר שני במשפטים, על פי קורות החיים שלה. היא החלה את הקריירה הפוליטית שלה ב-2007. ב-2018 היא היתה מועמדת לראשות העיר סורקילו עם מפלגת Peru Libre. ב-2020 היא התמודדה בבחירות פרלמנטריות, אך לא זכתה במושב.

בבחירות הכלליות ב-2021, בולוארטה היתה מועמדת לסגנות נשיא מטעם מפלגת Peru Libre, לצד קסטיו שהיה מועמד לנשיא. קסטיו ניצח בסבב השני עם 8,836,380 קולות. בראיון ל-CNN, היא אמרה: "אנחנו צריכים קונגרס שעובד בשביל הצרכים של החברה ומתואם עם הזרוע המבצעת כדי ששתי הסמכויות של המדינה יוכלו לעבוד בשיתוף פעולה. אך מעולם לא אמרתי שנפזר את הקונגרס".

ב-29 ביולי 2021, היא הושבעה כשרת הפיתוח וההכללה החברתית וכיהנה בתפקיד עד ה-25 בנובמבר 2022. פחות משבועיים לאחר מכן, נהפכה לנשיאה החדשה של פרו.

  • עוד באותו נושא:
  • פרו
  • לימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully