וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקועים במאצ'ו פיצ'ו: מאות תיירים מחכים לפינוי מהאתר המושבת בשל המהומות במדינה

עודכן לאחרונה: 18.12.2022 / 10:27

המהומות האלימות בפרו גרמו למותם של רבים לצד חסימות כבישים וסגירת נמלי התעופה בזה אחר זה. תיירים מכל העולם שהגיעו לטייל במדינה ובמאצ'ו פיצ'ו המתויירת בפרט מחפשים כעת את דרכם החוצה. משרד החוץ המליץ לישראלים השוהים בפרו "להימנע ככל שניתן מהתקהלויות והפגנות"

מחאות אלימות בפרו. 16 בדצמבר 2022. רויטרס
ההפגנות האלימות בפרו גבו את חייהם של עשרות בני אדם. תיעוד מההפגנות/רויטרס

מאות תיירים מרחבי העולם נותרו תקועים במאצ'ו פיצ'ו, העיר העתיקה הנמצאת על רכס הרים בפרו, בשעה שהמהומות האלימות נמשכות ברחבי המדינה בעקבות ניסיון ההפיכה בה. לדברי ראש עיריית מאצ'ו פיצ'ו, בין התיירים ישנם פרואנים, דרום-אמריקנים, אמריקנים ואירופאים.

בעקבות המהומות, משרד החוץ הישראלי הוציא הודעה לתיירים הישראלים שבמדינה: "לאור ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות בפרו, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים השוהים במדינה להימנע ככל שניתן מהתקהלויות והפגנות בעת הזו, ולהיות קשובים להוראות המקומיים, לאמצעי התקשורת ולהנחיות משרד החוץ".

חברה החילוץ מגנוס הוציאה גם היא הודעה לתיירים במדינה: "לכל לקוחותינו השוהים בפרו, בעקבות המהומות הפוליטיות המתקיימות כעת, אם ידוע לכם על ישראלים השוהים באיזור / מנותקי קשר ולכל שאלה נוספת, אנא צרו קשר עם מוקד שירות הלקוחות שלנו".

נשיא פרו המודח, פדרו קסטיו. 7 בדצמבר 2022. רויטרס
הנשיא המודח, פדרו קסטיו/רויטרס

בעמוד הפייסבוק שלה סיפרה הישראלית תמר ברק על המצב במאצ'ו פיצ'ו, שם כתבה שהיא נמצאת כעת, "אנחנו חבורה של כ-40 ישראלים שמטיילים בפרו. ביום ראשון יצאנו לטיול של שלושה ימים באינקה ג'אנגל. יצאנו מקוסקו ובגלל שהטיול תוכנן רק לשלושה ימים ארזנו בדיוק את מה שאנחנו צריכים וטיפה מעבר אבל רוב הדברים שלנו בתיקים הגדולים שבעיר". היא המשיכה וסיפרה כי רק באמצע היום השני של הטיול נודע להם כי ההפגנות יצאו משליטה וכי כבישים רבים במדינה נחסמו.

כשבכל זאת הצליחו להגיע למאצ'ו פיצ'ו הבינו כי ההפגנות התרחבו; שריפת צמיגים, זריקות אבנים וחלקם של המפגינים אף פירקו את מסילות הרכבת. אלו גררו למחסור באספקות לעיר, בהן גם של תרופות. "התיק שלנו ארוז ואנחנו בכוננות שיא למקרה שיקפיצו אותנו לרכבת" הסבירה ברק, " לחלקנו יש כרטיסי טיסה לימים הקרובים, אבל אנחנו עדיין לא יודעים אם הטיסה בכלל תקרה. אין שום הודעה מהחברת תעופה וחלקנו כבר פספסנו את הטיסות".

אתמול, סיפרה ברק, התחילה שביתה בעיר ללא מועד סיום, בעוד במדינה כולה ישנו מצב חירום לאומי של 30 ימים. "אנחנו תקועים בעיירה בלי הדברים שלנו ואם זה יימשך לעוד ימים בודדים חלקנו נהיה בבעיה גדולה", כתבה.

הפגנות תמיכה בנשיא לשעבר פדרו קסטיו בפרו. רויטרס
בית המשפט הורה על מעצר של 18 חודשים לפני משפט לנשיא שהודח. תיעוד מההפגנות/רויטרס

ההפגנות האלימות בפרו גבו את חייהם של עשרות בני אדם עד כה, זאת בעקבות האשמות כלפי הנשיא לשעבר פדרו קסטיו על שביצע ניסיון הפיכה לפני כשבוע. לפחות 16 בני אדם נהרגו היום, בזמן שהמפגינים חסמו כבישים מרכזיים ואילצו את סגירתם של חמישה שדות תעופה במדינה.

אתמול דיווחו הרשויות המקומיות כי שמונה בני אדם נהרגו בעימותים בין כוחות הביטחון למפגינים באייקוצ'ו שבמרכז פרו. זאת, לאחר שהרכב בית המשפט העליון הורה על מעצר של 18 חודשים לפני משפט לנשיא לשעבר בעוד הוא נחקר באשמת "מרד וקנוניה". מוקדם יותר השבוע דיווח נציב תלונות הציבור המקומי, כי שני נערים בני 15 ו-18 נהרגו "ככל הנראה כתוצאה מירי" במהלך עימותים עם המשטרה.

נשיא פרו לשעבר פדרו קסטיו הכריז לפני כשבוע על פיזור הקונגרס והורה על מצב חירום, שעות לפני שהיה אמור לעמוד בפני משפט הדחה. המהלך החריג הביא להתפטרות של שרים מרכזיים מממשלתו של קסטיו והאשמות על "הפיכה" מצד חברי הקונגרס ועל כן הנשיא נעצר.

דינה בולוארטה, נשיאת פרו החדשה. 7 בדצמבר 2022. רויטרס
הפכה לאישה הראשונה המכהנת כנשיאה במדינה. בולוארטה/רויטרס

סגנית נשיא פרו, דינה בולוארטה, הושבעה מיד לאחר מכן לנשיאת המדינה. בולוארטה, עורכת הדין בת ה-60, הפכה למנהיגה האישה הראשונה בהיסטוריה של המדינה, שקייימת יותר מ-200 שנה. ימים ספורים לאחר מכן, ונוכח ההפגנות הנרחבות במדינה, היא הודיעה ביום שני האחרון כי תגיש הצעת החוק לדחות את הבחירות בשנתיים, לאפריל 2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully