וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרו: הרוגים ופצועים בהפגנות תמיכה בנשיא לשעבר

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 14:05

הנשיאה החדשה של פרו, דינה בולוארטה, הודיעה בנאום טלוויזיוני לאומה כי תגיש הצעה לקונגרס לדחות את הבחירות הכלליות לאור ההפגנות הנרחבות במדינה. פדרו קסטיו ניסה בשבוע שעבר לפזר את הקונגרס, הודח ונעצר

הפגנות בפרו לשחרור הנשיא לשעבר פדררו/רויטרס

הנשיאה החדשה של פרו, דינה בולוארטה, הודיעה בנאום טלוויזיוני לאומה כי תגיש הצעה לקונגרס לדחות את הבחירות הכלליות לאור ההפגנות הנרחבות במדינה. בולוארטה אמרה הבוקר (שני) כי תגיש את הצעת החוק לדחות את הבחירות בשנתיים, לאפריל 2024.

ההחלטה התקבלה לאחר ששני צעירים מתו וארבעה נפגעו במהלך הפגנות אתמול לשחרורו של הנשיא לשעבר פדרו קסטיו. קסטיו נעצר בשבוע שעבר לאחר שניסה לפזר את הקונגרס במה שיש המכנים ניסיון הפיכה.

בן 15 ובן 18 מתו אתמול "ככל הנראה כתוצאה מירי" במהלך עימותים עם המשטרה בעיר אנדהוואיילאס, על פי דברים שאמרה מנהלת משרד נציב תלונות הציבור, אליאנה רבולר, לתחנת הרדיו המקומית RPP.

הפגנות תמיכה בנשיא לשעבר פדרו קסטיו בפרו. רויטרס
הפגנות ברחבי פרו לשחרור הנשיא לשעבר פדרו קסטיו/רויטרס

בולוארטה הושבעה בשבוע שעבר לאחר שקסטיו הודח על ידי הקונגרס ונעצר. המפגינים, רבים מהם תומכים בקסטיו, דורשים לשחרר אותו ולערוך בחירות כלליות, במקום לאפשר לבולוארטה להמשיך לכהן בתפקיד עד סוף הכהונה ב-2026.

מינהל נמלי התעופה והתעופה המסחרית בפרו, שמנהל את שדות התעופה במדינה, דיווח על סגירת נמל התעופה בעיר אנדהוואיילאס, בעקבות התפרעויות ו-וונדליזם מאז שבת. המפגינים הציתו את חדר המשדרים שהכרחי כדי לספק שירותי ניווט, על פי דווחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דינה בולוארטה, נשיאת פרו החדשה. 7 בדצמבר 2022. רויטרס
הנשיאה הראשונה בהיסטוריה של פרו. דינה בולוארטה/רויטרס
בווידאו: דינה בולוארטה הושבעה לנשיאה הראשונה של פרו/רויטרס

על פי משרד תלונות הציבור, שני שוטרים הוחזקו בידי המפגינים בעיר במשך שעות בשבת, אך לאחר מכן שוחררו. עימותים הובילו לפציעתם של 16 אזרחים וארבעה שוטרים. אלפי מפגינים יצאו לרחובות ברחבי פרו גם אתמול, כולל מאות מפגינים בלימה הבירה, שם השתמשה המשטרה בגז מדמיע כדילדכא את ההפגנות.

ההפגנות עוצמתיות במיוחד באזורים הכפריים של המדינה, שם התמיכה בקסטיו, מורה לשעבר ופוליטיקאי טרי שהגיע מאזור הררי עני באנדים, גדולה. המפגינים הציתו תחנת משטרה, הרסו נמל תעופה קטן שבו משתמש הצבא וצעדו ברחובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully