וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך פורק לגורמים: "פיגוע שנשלם עליו מחיר כבד"

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 11:24

4 מפלגות שונות יקבלו לידיהן "חתיכות" מהמשרד, כחלק מההסכמים הקואליציוניים של הליכוד עם ש"ס, הציונות הדתית ונעם. שר החינוך הבא, ממפלגת הליכוד, יקבל משרד מצומק, עם סמכויות מצומצמות. שרים לשעבר ובכירים במשרד מתריעים: "יחליש את ישראל בדור הזה ובדורות הבאים"

רה"מ לפיד באזכרה לבן גוריון: מה שקורה היום בישראל מנוגד לכל מה שהאמין בו/מערכת וואלה!

בכירות משרד החינוך לשעבר התבטאו נגד פירוק מערכת החינוך בהסכמים הקואליציוניים. מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, רונית תירוש, אמרה לוואלה! כי "זה פיגוע שהדורות הבאים ישלמו עליו מחיר כבד וכך גם המדינה".

תירוש המשיכה, "משרד החינוך הפך למקבץ של טלאים שאין הרבה קשר ביניהם". להערכתה, "מדינת ישראל תאבד את מקומה בעולם כפורצת דרך וכבעלת המוחות הטובים בעולם. אבל למי אכפת מההשלכות העתידיות?", תקפה, "העיקר שיש לנו ממשלה כאן ועכשיו. זו בכייה לדורות!"

מנכ"לית משרד החינוך לשעבר הוסיפה, כי "מגמת הפיצול בחברה הישראלית באה לידי ביטוי מעשי בפירוק המשרד והריסת התשתית הממלכתית בחינוך ילדי ישראל. כל מפלגה דואגת לבוחריה ורק להם. אין לנו את המבוגר האחראי שישמור על אחדותנו. זהו הרס בל יכופר וכל זאת למען שמירה על אחדות הקואליציה".

רונית תירוש. ליאת למברוזו, באדיבות המצולמים
"פיגוע". רונית תירוש/באדיבות המצולמים, ליאת למברוזו
מיכל כהן. ניב אהרונסון
"נזקים עמוקים". מיכל כהן/ניב אהרונסון

נשיאת מכללת בית ברל ושרת החינוך לשעבר, פרופ' יולי תמיר, הצטרפה לדברים: "פירוק משרד החינוך מוביל לאובדן הריבונות הישראלית על שטחי מדינת ישראל", אמרה. "אחד הביטויים המרכזיים של ריבונות הוא חינוך ממלכתי ציבורי. פירוק משרד החינוך ושחיקת סמלי הריבונות יחלישו את מדינת ישראל בדור הזה ובדורות הבאים".

שר החינוך לשעבר, שי פירון, תקף גם הוא את החלוקה המסתמנת ואמר כי היא "הופכת את החינוך הממלכתי לדל ומדולדל. איך אפשר להפריד בין חינוך לערכים יהודיים שנמסר לסטרוק לבין מערכת החינוך הכללית?", תמה. "מה לחברה למתנ"סים ולתרבות שעות הפנאי ולמשרד הפנים? מה לאבי מעוז ולתוכניות חינוכיות שצריכות להיות רק באחריות מנהלי בתי ספר ומנהלים?".

הוא המשיך, "המשמעות היא שאין יותר משרד החינוך, יש רק משרד הקרעים, משרד המגזרים, משרד שירותי חינוך לעסקנים. אכן, יש משבר במערכת החינוך. ההסכמים הקואלציונים לא משרתים את הבעיות האמיתיות: גיוס כוח אדם איכותי, שכר המורים, התאמת הלמידה למאה ה-21 , צמצום פערים וקידום הפריפריה. רק ג'ובים ואינטרסים. כואב", סיכם.

יולי תמיר. אביב חופי
"אובדן הריבונות הישראלית". יולי תמיר/אביב חופי
שי פירון יש עתיד, אפריל 2015. טלי מאייר
"משרד הקרעים והמגזרים". שי פירון/טלי מאייר

גם מנכ"לית משרד החינוך לשעבר מיכל כהן, שמכהנת כיום כמנכ"לית קרן רש"י, תקפה את פירוק מערכת החינוך. "לכל מגזר תהיה מערכת משלו, עם תכנים משלו. הנזקים צפויים להיות רחבים ועמוקים", העריכה. "פירוק החינוך לגורמים יעמיק את הפערים בישראל בין אוכלוסיות חזקות לחלשות, בין רשויות עשירות למוחלשות. ראשי הרשויות ומנהלי בתי הספר הופכים לשומרי הסף החשובים במערכת בצוותא עם ההורים".

בהסכם הקואליציוני של הליכוד עם ש"ס שהתפרסם היום, נקבע כי חבר מפלגת ש"ס יכהן כשר במשרד החינוך, לצד החברה למתנ"סים, שככל הנראה תועבר לידי יו"ר ש"ס אריה דרעי. קודם לכן, נקבע כי יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' יקבל סמכויות במערכת החינוך, בכך שיזכה להיות מעורב במינוי חברי מועצת החינוך הממלכתי-דתי, המכריעה אילו תכנים ילמדו בה; האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך יועבר למשרד למשימות לאומיות, שבראשו תעמוד חברת מפלגת הציונות הדתית, אורית סטרוק. במינוי שעורר סערה ומרד ברשויות המקומיות, אבי מעוז זכה לאחריות על האגף לתכנים חיצוניים במשרד החינוך.

המנדט להרכבת הממשלה |  נשיא המדינה, יצחק הרצוג מטיל על  נתניהו בבית הנשיא את הרכבת הממשלה. ראובן קסטרו
מפרק את מערכת החינוך. נתניהו/ראובן קסטרו

ראש הממשלה יאיר לפיד תקף את ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו על רקע השינויים במערכת החינוך, ואמר כי יו"ר הליכוד "כל כך חלש, כל כך תלוי בהם, שכל מי שרצה משהו מיד קיבל".

בכנס החינוך שנערך בכנסת הוסיף, "החינוך של הילדים שלנו לא מעניין אותם. עד כדי כך, שהם הפכו את החינוך של הילדים שלנו לעוד אחד מהרגעים המבישים של חלוקת השלל המטורפת של הממשלה הזו. מפרקים את משרד החינוך לנתחים שלטוניים שהם סוחטים מנתניהו במשא ומתן הקואליציוני. הגורמים הכי קיצוניים ומסוכנים בחברה הישראלית הולכים להיות הגורמים הכי דומיננטיים בחינוך של הילדים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully