וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערים במרכז נגד אבי מעוז: תוכניות חינוכיות שיוסרו - יתוקצבו על ידי העיריות

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 21:02

אחרי שהובטח ליו"ר מפלגת נעם שיקבל אחריות על היחידה לתוכניות חיצוניות במשרד החינוך, בכירה בעיריית ת"א הבהירה כי יש כלים להתמודד עם המהלך. לאחר מכן ראשי עיריות גבעתיים, רמת גן ורמת השרון הודיעו על צעד דומה. "כולנו חוששים מהתערבות פוליטית חד-צדדית וקיצונית"

בווידאו: יו"ר סיעת נעם: "לא דרשתי בהסכמים הקואליציוניים לבטל את מצעדי הגאווה"/ערוץ הכנסת

בכירה בעיריית תל אביב הודיעה הערב (חמישי) כי תתקצב פעילויות חינוכיות שיוסרו, לאחר שיו"ר מפלגת נעם יקבל את האחריות על היחידה לתוכניות חיצוניות במשרד החינוך. ראש מינהל החינוך בעיריית תל אביב, שירלי רימון ברכה, שלחה היום מכתב למנהלים בעיר בעקבות המהלך. "זה אינו אירוע פעוט, זו דרמה ניהולית שעלולה להפוך גם לדרמה ערכית". כתבה. "אני מניחה שכולנו חוששים מהתערבות פוליטית חד-צדדית וקיצונית בתכנים הנכנסים לבתי הספר".

זמן קצר לאחר מכן, ראשי העיריות גבעתיים ורמת השרון הודיעו כי ינקטו בצעדים דומים. "למוסדות החינוך של גבעתיים, לא תיכנס ולו תוכנית אחת לפני שתעבור אישור", כתב רן קוניק ראש עיריית גבעתיים. מעיריית רמת השרון נמסר כי גם הם מתכוונים להמשיך לממן תוכניות לעידוד שיוויון וסובלנות כלפי האחר: "המאבק לשיוויון במערכת החינוך בישראל עבר דרך ארוכה ואנו נעשה כל אשר על ידינו שלא יסוג בחזרה למקום חשוך".

המכתב שהוציאה עיריית תל אביב. "דרמה ניהולית שעלולה להפוך גם לדרמה ערכית"

עיריית ת"א בוהעדה על תקצב תוכניות חינוכיות שייאסרו במוסדות החינוך על ידי מפלגת נעם. עיריית ת"א, אתר רשמי
עיריית ת"א בוהעדה על תקצב תוכניות חינוכיות שייאסרו במוסדות החינוך על ידי מפלגת נעם/אתר רשמי, עיריית ת"א

ציפי ברנד, סגנית ראש העיר תל אביב-יפו בטוויטר

בהמשך גם ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן הודיע כי יפעל נגד הסרת תוכניות לימודים על ידי מעוז. "על כל שעת לימוד של ליברליות, הכלה ושוויון שהממשלה תקצץ - רמת גן תקצה שעתיים באותם הנושאים", כתב שאמה הכהן בפייסבוק. "על כל ניסיון להחשיך נפיץ בחזרה אור כפול גם אם מסנוור את הרגילים לחיות בחשיכה אידיאולוגית".

אתמול הונח על שולחן הכנסת סעיף ההסכם הקואליציוני בין מפלגת נעם לליכוד, לפיו היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות במשרד החינוך תועבר למשרד ראש הממשלה ותהיה בסמכותו של אבי מעוז. במצב זה למעוז תהיה אחריות לקבוע אם ואיזה גופים ותכנים חיצוניים ייכנסו למערכת החינוך בישראל. מעוז יהיה אחראי גם על היחידה לרכש חברתי במשרד ראש הממשלה והיחידה לשיתופי פעולה רב מגזריים, האחראית על חיזוק הקשרים בין הממשלה לבין ארגוני חברה אזרחית, השלטון המקומי, המגזר העסקי וארגונים פילנתרופיים.

אבי מעוז בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
עיריית תל אביב נגד אבי מעוז/ראובן קסטרו

מדובר בסעיף נוסף שנכלל בהסכם בין המפלגות, הליכוד ונעם, בנוסף לסעיפים הראשונים בו, מהם עולה כי מעוז ימונה לסגן שר במשרד ראש הממשלה, ובתוך חודש מאז הקמת הממשלה תוקם "הרשות לזהות לאומית יהודית" במשרד ראש הממשלה, ש"תעסוק בחיזוק ובייצור הזהות הלאומית יהודית בכל המערכות הציבוריות". תקציב הרשות יעמוד על 150-100 מיליון שקל בשנה ויכלול 15 תקנים, בהם עד שלושה יועצים משפטיים. כמו כן, יהיה מעוז גם אחראי על ארגון "נתיב", האחראי על העלייה מרוסיה וממדינות נוספות בברית המועצות לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully