וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם של הליכוד עם אבי מעוז: מפלגת נעם תקבל אחריות על תכני חינוך בישראל

עודכן לאחרונה: 30.11.2022 / 22:32

לצד תפקידו כסגן שר במשרד רה"מ והאחריות על ארגון נתיב, אבי מעוז יקבל לידיו את האחריות על היחידה לתוכניות חיצוניות במשרד החינוך. עוד נקבע כי בתוך חודש מהקמת הממשלה תוקם "הרשות לזהות לאומית-יהודית", שתקציבה יעמוד על 150-100 מיליון שקל ויהיו בה 15 תקנים

בווידאו: יו"ר סיעת נעם: "לא דרשתי בהסכמים הקואליציוניים לבטל את מצעדי הגאווה"/ערוץ הכנסת

היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות במשרד החינוך תועבר למשרד ראש הממשלה ותהיה בסמכותו של אבי מעוז - כך לפי סעיף בהסכם בין הליכוד לפלגת נעם שהונח הלילה (רביעי) על שולחן הכנסת. במצב זה למעוז תהיה אחריות לקבוע האם ואיזה גופים ותכנים חיצוניים ייכנסו למערכת החינוך בישראל.

מעוז יהיה אחראי גם על היחידה לרכש חברתי במשרד ראש הממשלה והיחידה לשיתופי פעולה רב מגזריים, האחראית על חיזוק הקשרים בין הממשלה לבין ארגוני חברה אזרחית, השלטון המקומי, המגזר העסקי וארגונים פילנתרופיים.

מדובר בסעיף נוסף שנכלל בהסכם בין המפלגות ליכוד ונעם, בנוסף לסעיפים הראשונים בו, מהם עולה כי מעוז ימונה לסגן שר במשרד ראש הממשלה, ובתוך חודש מאז הקמת הממשלה תוקם הרשות לזהות לאומית יהודית במשרד ראש הממשלה, ש"תעסוק בחיזוק ובייצור הזהות הלאומית יהודית בכל המערכות הציבוריות".

תקציב הרשות יעמוד על 150-100 מיליון שקל בשנה ויכלול 15 תקנים, בהם עד שלושה יועצים משפטיים. כמו כן יהיה מעוז גם אחראי על ארגון נתיב, האחראי על העליה מרוסיה וממדינות נוספות בברית המועצות לשעבר.

נחתם הסכם בין הליכוד לבין סיעת ׳נעם׳ לפיו תוקם רשות לזהות לאומית-יהודית במשרד ראש הממשלה שבראשה ח״כ אבי מעוז 27 בנובמבר 2022. ללא, אתר רשמי
נתניהו ומעוז/אתר רשמי, ללא

בתגובה להסכם הקואליציוני עם מפלגת נעם מסרה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: "אדם ששנאתו אמונתו ישלוט בתכנים שילמדו ילדינו בבתי הספר. האיש עם הדעות החשוכות ביותר יקבע מה התכנים שילמדו הילדים שלנו בבית הספר ומי הגופים שיפעילו אותם, עם תקציב של מעל 2 מיליארד שקל. מדובר בחרפה מוסרית שתפגע בחינוך של כל ילדי ישראל ותפרק את מערכת החינוך. את המחיר של מכירת החיסול הערכית שמוביל נתניהו - ישלמו הילדים של כולנו".

ח"כ גלעד קריב מהעבודה מסר: "ההתחייבות להעביר את 'היחידה לתוכניות חיצוניות' ממשרד החינוך לאחריות ח"כ אבי מעוז, היא לא פחות מהפקרת החינוך הממלכתי על ידי נתניהו. נתניהו מעניק דריסת רגל לאדם שוביניסט, שונא להט"בים וגזען. זו האחריות שלנו - ההורים ששולחים את ילדיהם לביה"ס הממלכתיים - להרעיש עולמות ולמנוע את המהלך. מן הראוי שקולם של ארגוני המורים והמורות ומנהלי בתי הספר ישמע גם הוא. בימים הקרובים נתחיל במהלך להקמת משמר החינוך הממלכתי. לא נאפשר לאדם חדור השנאה הזה להתערב בחינוך הילדים שלנו".

עוד בוואלה!

יו"ר סיעת נעם: "לא דרשתי בהסכמים הקואליציוניים לבטל את מצעדי הגאווה"

לכתבה המלאה
אבי מעוז וחברי נעם בסבב התייעצויות אצל נשיא המדינה יצחק הרצוג לקראת הטלת המנדט להקמת הממשלה, בית הנשיא, 10 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
מעוז/ראובן קסטרו

מאיגי, ארגון נוער גאה, נמסר בתגובה כי: "מפלגת שונאי הנשים, שונאי הלהט"ב, שונאי הא.נשים עם מוגבלות שאיימה לסגור את כנפיים של קרמבו ואת איגי צריכה להפחיד כל הורה, כל מורה, כל מנהלת בית ספר. ברור למה הם רוצים להשתלט על המוח והנפש של ילדי וילדות ישראל, אם הדבר הזה יקרה הליכוד ובנימין נתניהו מפקירים את בתי-הספר, זה מהלך מסוכן שעלול לעלות לתלמידים ותלמידות ישראל במחיר כבד מאד".

מארגון חוש"ן, מרכז החינוך וההסברה של הקהילה הגאה בישראל, נמסר בתגובה כי "לא ייתכן שאדם שהתבטא בצורה כל כך מלאת שנאה כלפי הקהילה הגאה, יהיה האדם שאמון על ביטחון הנוער במערכת החינוך. אנחנו דורשים מראש הממשלה הנבחר שלא להפקיר את הנוער הלהט"בי. בכל כיתה בארץ יושבים חמישה בני ובנות נוער להט"בים. נוער להט"ב חשוף יותר לאלימות בעשרות אחוזים, נוער להט"ב חווה יותר פי שלושה ניסיונות אובדניים, נוער להט"ב בסיכון יותר גבוה מחבריהם לספסל הלימודים. כל ניסיון לצאת נגד יצירת מרחבים בטוחים לנוער להט"ב בבתי הספר הינו אמירה ברורה - הנוער אינו בטוח. אנחנו לא נעצור ונמשיך בחינוך לסובלנות בבתי ספר בכל רחבי הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully