וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסכם בין הציונות הדתית לליכוד: האוצר יועבר ברוטציה, המפלגה תקבל שר במשרד הביטחון

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 19:20

אחרי הרוטציה במשרד האוצר, סמוטריץ' יקבל תיק נוסף - החינוך או התחבורה. בנוסף, סמוטריץ' יקבל את האחריות על המנהל האזרחי באמצעות השר במשרד הביטחון, שיהיה כפוף ישירות לרה"מ. עוד הוסכם כי סמכויות משרד ההתיישבות יורחבו והוא ייקרא המשרד ל"משימות לאומיות"

סמוטריץ' מבטיח: "תקום בימים הקרובים ממשלה טובה"/ערוץ הכנסת

הליכוד והציונות הדתית הודיעו הערב (חמישי) כי הושג הסכם בין המפלגות להקמת ממשלה. על פי ההסכם, הציונות הדתית תקבל את משרד האוצר ברוטציה, בין הצדדים סוכם כי לאחר מימוש הרוטציה עם יו"ר ש"ס אריה דרעי על תיק האוצר - יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' יקבל תיק נוסף שיהיה חינוך, תחבורה או תיק אחר שיוסכם על הציונות הדתית והליכוד.

בהתאם לדרישתו, סמוטריץ' יקבל את האחריות על המנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, באמצעות השר מטעמו במשרד הביטחון. ההסכם קובע כי שר זה יהיה כפוף לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ויפעל בתיאום ובסיכום עמו.

בנוסף, הציונות הדתית תקבל גם את משרד העלייה והקליטה ומשרד חדש שייקרא "המשימות הלאומיות". בציונות הדתית הסבירו כי מדובר במשרד ההתיישבות, שיקבל גם סמכויות חדשות ובין היתר יהיה אחראי גם על השירות לאומי, החטיבה להתיישבות, מכינות קדם צבאיות, גרעיניים משימתיים ועוד.

נתניהו, וסמוטריץ לאחר הסכם שנחתם 1 בדצמבר 2022. ללא, אתר רשמי
מברכים על השגת ההסכם. נתניהו וסמוטריץ'/אתר רשמי, ללא

הציונות הדתית תקבל סגן שר, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ושירותי הדת. על פי הודעת המפלגות, יו"ר הוועדה "יוביל בכנסת את הרפורמה במערכת המשפט ויו"ר ועדת הרפורמות". עוד נכתב כי "בהסכמים קואליציונים ייקבעו קווי יסוד, הסדרה בסוגיות זהות יהודית, חינוך, משפט, התיישבות וחברה וסיכומים תקציבים מפורטים".

"זהו צעד משמעותי נוסף שמקרב אותנו להקמת ממשלת ימין לאומית שתדאג לכל אזרחי ישראל", מסר נתניהו. "אני מודה ליו"ר הציונות הדתית על השותפות ומשוכנע שנעבוד יחד בשיתוף פעולה פורה למען עם ישראל".

סמוטריץ' גם בירך על ההגעה להסכמות: "אנחנו עושים היום עוד צעד היסטורי להקמת ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שתחזיר את הביטחון והמשילות, תקדם רפורמה היסטורית במערכת המשפט, תסדיר ותפתח את מפעל ההתיישבות, תחזק את הזהות היהודית ברוח הציונות הדתית ותניף בגאווה את דגל הציונות, קליטת העלייה והחברה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully