וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרעי השווה את שאשא-ביטון ומשרד החינוך לאנטיוכוס: "ההיסטוריה חוזרת, הגבורה היהודית ניצחה"

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 13:42

לפיד הזהיר, "הגורמים הכי קיצוניים ומסוכנים בחברה הישראלית הולכים להיות הכי דומיננטיים בחינוך של הילדים שלנו". לאחריו עלה קרעי וטען כי הממשלה "הוציאה את התנ"ך ומורשת ישראל מהבגרויות והכניסה תכנים אנטי-ציוניים. רוח הגבורה היהודית ניצחה את הרוח הפרוגרסיבית"

רה"מ לפיד באזכרה לבן גוריון: מה שקורה היום בישראל מנוגד לכל מה שהאמין בו/מערכת וואלה!

ראש הממשלה יאיר לפיד הזהיר היום (שלישי) מפני עתידה של מערכת החינוך, תקף את הממשלה המיועדת וטען כי החינוך "לא מעניין" את חבריה, ועל כן הם "מפרקים את מערכת החינוך לחתיכות". לאחריו עלה ח"כ שלמה קרעי (הליכוד), והשווה את האופוזיציה המסתמנת לאנטיוכוס. "ההיסטוריה חוזרת", טען קרעי, "הוציאו את התנ"ך ומורשת ישראל מהבגרויות, הכניסו תכנים אנטי ציוניים דרך עמותות זרות ומשתמשים בשמות קוד של 'מלפפונים ועגבניות ירוקות' כדי להסתיר את החושך והאפילה מההורים של ילדי ישראל".

קרעי אמר, "לפני 2,200 שנה, ישבו אנטיוכוס וחבר מרעיו ותכננו כיצד להשכיח תורה מישראל. היו להם תקציבי עתק מקרנות זרות פרוגרסיביות והם התמקדו בכמה נושאים מהותיים לשם כך: אסרו לקדש את החודש כדי לבטל את החגים והמועדים שתלויים בכך, אסרו את ברית המילה כדי לנתק את ברית הדמים בין ישראל לבין בורא עולם".

הוא פנה לאזרחים ואמר, "רוח הגבורה היהודית שניצחה לפני 2200 שנה את הרוח הפרוגרסיבית, ניצחה גם הפעם. יותר תנ"ך, יותר תולדות עם ישראל, יותר זהות יהודית, זה מה שהעם בחר וזה מה שיהיה בעזרת השם".

אבי מעוז בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"הגורם הכי קיצוני ומסוכן בחברה הישראלית". מעוז/ראובן קסטרו

"אני לא יודע מי יהיה שר החינוך הבא, אבל אני יודע מי הוא לא יהיה", פתח לפיד את דבריו. "הוא לא יהיה האחראי על החינוך הממלכתי דתי, כי זה הועבר לסמוטריץ'; הוא לא יהיה אחראי על תוכניות חינוכיות חיצוניות, כי זה הועבר לאבי מעוז ולרב טאו; הוא לא יהיה אחראי על החברה למתנ"סים כי היא הועברה לידי דרעי; הוא לא יהיה אחראי על התרבות היהודית, כי זה הועבר לאורית סטרוק; הוא לא יהיה אחראי על החינוך החרדי, כי זה הועבר לחרדים. הוא אפילו לא יהיה אחראי על המינויים במועצת המורים, כי גם זה הועבר לסמוטריץ'".

בכנס החינוך בכנסת, שנשא את השם "כנס החירום על מכירת החיסול של החינוך", טען כי הממשלה העתידית "פירקו את מערכת החינוך לחתיכות מהסיבות הלא נכונות. נתניהו כל כך חלש, כל כך תלוי בהם, שכל מי שרצה משהו מיד קיבל. שום דבר לא קדוש בעיניהם. לא צה"ל, לא שלטון החוק, לא החינוך של ילדי ישראל", תקף. "החינוך של הילדים שלנו לא מעניין אותם. עד כדי כך, שהם הפכו את החינוך של הילדים שלנו לעוד אחד מהרגעים המבישים של חלוקת השלל המטורפת של הממשלה הזו. מפרקים את משרד החינוך לנתחים שלטוניים שהם סוחטים מנתניהו במשא ומתן הקואליציוני. הגורמים הכי קיצוניים ומסוכנים בחברה הישראלית הולכים להיות הגורמים הכי דומיננטיים בחינוך של הילדים שלנו", טען לפיד.

ראש הממשלה יאיר לפיד בישיבת הממשלה האחרונה בראשותו, 20 בנובמבר 2022. מארק ישראל סלם, גרוזלם פוסט, אתר רשמי
"חלוקת שלל מטורפת". לפיד/אתר רשמי, מארק ישראל סלם, גרוזלם פוסט

לפיד פנה שוב לצוותי החינוך ואמר להם, "אתם שומרי הסף, חומת המגן הערכית של הילדים והילדות שלנו. אנחנו מפקידים בידיכם כל יום את הדבר הכי יקר לנו בעולם. אנחנו לא סומכים על הממשלה הזו, אבל אנחנו סומכים עליכם".

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון הצטרפה לדברים ואמרה, "מיום ליום אנחנו מגלים שמוכרים את מערכת החינוך. בימים האחרונים אנחנו מגלים שמפרקים והורסים גם את מערכת החינוך שלנו ועושים לה מכירת חיסול. מעבירים חלקים ממנה לידיים של גורמים קיצוניים עם דעות חשוכות ששנאתם אמונתם. מי שישלם את המחיר הם הילדים של כולנו". היא טענה כי רוטציה במשרד החינוך היא "קניבליזציה של משרד החינוך והפקרת החינוך של הילדים שלנו".

שאשא-ביטון תקפה את יו"ר נעם אבי מעוז, שיקבל סמכות על התכנים החיצוניים במשרד החינוך, וטענה שהוא "לא רוצה לשמר את החינוך הממלכתי, הוא מונע מאידאולוגיה רדיקלית שרוצה להרוס את החינוך הממלכתי מבפנים".

מגזין סופ"ש בנימין נתניהו ראשית. ראובן קסטרו
"התחרפנתם?". נתניהו/ראובן קסטרו

שר הביטחון בני גנץ תקף אף הוא את מתווה החינוך המסתמן. "אנחנו מכבדים את תוצאות הבחירות, ואומרים שהמחאה גם היא תוצאה של הבחירות", אמר. "חצי מהעם לא יישב וישתוק כשהמערכת נהרסת להם מעל הראש. זו מדינה דמוקרטית למרות שזה לא מתאים לחלק מהאנשים". הוא המשיך, "אבי מעוז הוא דמות אנטי-חינוכית. המגמה מאוד חמורה ותפריע בעיקר לאנשים בקצה - להט"ב, חילונים ודתיים. הרעיון של ממשלת הגזרות והפירוקים הוחל ומתפשט, רואים את זה דרך משרד הביטחון, המינהל האזרחי, משרד החינוך. נתניהו חושב שהוא יפרק וימשול, אבל הוא יפרק ולא ישלוט. אין סיכוי שיוכל לשלוט במסכת הפירוקים הנוראה הזאת".

שר המשפטים גדעון סער, שכיהן בעבר כשר החינוך, פנה לחברי הליכוד ושאל אותם, "התחרפנתם?". "למה להעביר לסגן שר במשרד ראש הממשלה סמכות שבליבת פעילות משרד החינוך? מה ההיגיון? זו הפגיעה הכי קשה ביכולת של שר החינוך לבצע את תפקידו", טען. "היו בעבר מהלכים שפגעו בחינוך אבל כזה דבר לא הגיוני לא קרה".

סער פנה לנתניהו וביקש ממנו, "חזור בך מהרעיון הרע הזה. אל תכשיל את שר החינוך הבא מראש. תקשיב לחששות, אל תתעקש ותתחפר. תראו איך מרכיבים ממשלה ותדמיינו איך תיראה בחירת שופטים במדינת ישראל אם יבצעו את מה שמתכננים לבצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully