וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין סדנאות מגדר למפגשי יהודים-ערבים: אלו התוכניות שצפוי לסמן אבי מעוז

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 12:17

מינויו הקרב של יו"ר מפלגת נעם לאחראי על היחידה לתוכניות חיצוניות במשרד החינוך מעלה חשש לגורלן של אלפי תוכניות אפשריות: החל מתוכניות שעוסקות בשירות נשים בצה"ל, ועד שיעורים בגאווה ותוכניות לנוער טרנסג'נדר. לפיד: "הוא יכניס לבתי הספר תכנים אפלים"

בווידאו: יו"ר סיעת נעם: "לא דרשתי בהסכמים הקואליציוניים לבטל את מצעדי הגאווה"/ערוץ הכנסת

מעבר היחידה לתוכניות חיצוניות במשרד החינוך לסמכותו של יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז מעלה חשש לגורלן של חלק מהתוכניות. הנפגעים העיקריים עלולים להיות ארגוני להט"ב, נגדם התבטא מעוז לא פעם, אך גם תוכניות שעוסקות בנושאים כמו שירות נשים בצה"ל, תכנים של התנועה הרפורמית ומפגש בין יהודים לערבים עלולים להיות על הכוונת. "הנושא החשוב ביותר הוא 3,000 תוכניות הלימוד הפרוגרסיביות שהוחדרו לבתי הספר, ללא ידיעת ההורים וללא פיקוח משרד החינוך", אמר מעוז יותר מפעם אחת בהתייחס לשינויים שהוא מתכנן לבצע.

במערכת גפ"ן, זו שדרכה מנהלים מנתבים את תקציב בית הספר ומזמינים גופים חיצוניים להעביר סדנאות והרצאות, קיימות כעשרת אלפים אפשרויות למענים חינוכיים. מתוכם מאות, אם לא אלפים, עוסקים בנושאים שעשויים להיות שנויים במחלוקת עבור יו"ר מפלגת נעם, שסמכויותיו צפויות לכלול החלטות על הצגות, סיורים וכחמישית מהשעות השבועיות.

אבי מעוז בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
אבי מעוז/ראובן קסטרו

כך למשל תכנים בנושאי מגדר וזהות מינית, כמו מיניות במודעות, שיעור בגאווה, תכניות לנוער טרנסג'נדר כמו "מעברים" או תוכנית שבה "יוצגו סרטי דיסני ונסיכות דיסני וננתח בצורה ביקורתית את הדמות הנשית שמוצגת האם היא עגולה, שולטת על גורלה או פסיבית?". לא בטוח שמעוז, שהדגיש בעבר את חשיבות המשפחה כאבא, אימא וילדים ואמר כי צריך לאפשר "ייעוץ פסיכולוגי" להומואים יקבל אותן בברכה. "טשטוש הזהויות הוא הדבר העיקרי שלשמו באנו לפוליטיקה", אמר באחד מנאומיו בכנסת.

עוד בוואלה!

מרד כלל ארצי: יותר מ-50 רשויות מקומיות הודיעו שלא ישתפו פעולה עם המדיניות של אבי מעוז

לכתבה המלאה
מצעד הגאווה, ירושלים, 2 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מצעד הגאווה בירושלים, יוני/פלאש 90, יונתן זינדל

התוכניות הרבות למפגשים בין נוער יהודי וערבי, כמו "חיים ביחד", "חיבור לשם שינוי", "אורבן דיאלוג" ורבות אחרות, או אלה שמקדמות שילוב מורים ערבים בבתי ספר יהודיים ומורים יהודים בבתי ספר ערביים כמו "מורים כשגרירים" של רשת אורט עשויות להיות גם הן בסכנה. במסגרת קמפיין של מפלגת נעם נכתב השנה כי "כאלף מורים ערבים משולבים בבתי ספר יהודיים". תוכניות נוספות יכולות להיות אלה המקדמות שירות משמעותי בצה"ל ללא הפרדה בין גברים ונשים או תוכניות שמעמיקות ביהדות חילונית. מעוז אמר כי נשים צריכות ללכת לשירות לאומי, וכי "התרומה הגדולה ביותר למדינה היא שהנשים יינשאו ויגדלו משפחה לתפארת". מעוז גם אמר לאחרונה שיש לבטל את היחידה המייעצת לרמטכ"ל לגבי מעמד הנשים בצה"ל.

את רפורמת הגפ"ן הובילה השנה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון במטרה להעניק יותר סמכויות לשטח, מתוך מחשבה שהידע על צרכי המוסד נמצא שם. בסופו של דבר, אותה רפורמה היא זו שתעניק למעוז את היכולת להשפיע לעומק על החלק המהותי של חינוך ילדי ישראל, זה שחורג משיעורי המתמטיקה אל עיצוב זהותם. עשרות רשויות, מאות מנהלים וארגונים רבים הביעו את מחאתם על הסיכום בין מעוז לליכוד - וחלקם הודיעו שיעשו צעדים בפועל כדי שהתכנים לא ייפגעו.

הכונות לקראת פתיחת שנת הלימודים בבית ספר אלמנאר, לוד 1 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"3,000 תוכניות הלימוד הפרוגרסיביות שהוחדרו ללא ידיעת ההורים. בית ספר/ראובן קסטרו

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "נתניהו הודיע שהוא 'ישגיח אישית' על פעולות יחידת גפ"ן, האחראית על תוכניות חינוכיות בבתי הספר. המשפט הזה הוא שקר. כמובן שנתניהו עצמו יודע שזה שקר. הוא אומר את זה בתקווה שהסערה תיעלם.

"הוא אומר את זה מפני שהוא יודע שהוא עשה מעשה נורא - העביר לידיו של גזען מסוכן תקציב של יותר משני מיליארד שקל, עם כרטיס כניסה פתוח לליבו ומוחו של כל ילד בישראל. אם לא נעצור אותם, אבי מעוז וחבורתו החשוכה יכניסו לבתי הספר של הילדים שלנו תכנים אפלים, גזענים, קיצונים, מלאי שנאת נשים ושנאת להט"בים. אפילו בליכוד הודו שזו היתה טעות חמורה לתת למעוז שליטה בכל התוכניות החינוכיות, אבל נתניהו חלש. הוא נסחט בימים אלה בידי אנשים צעירים ונחושים ממנו. כל מה שנשאר לו הוא להבטיח הבטחות ריקות.

"זה לא יעזור לו הפעם. הישראלים מוכנים להעלים עין מהרבה מאוד דברים, לא מהילדים שלהם.
עשרות ראשי ערים ומועצות ומאות מנהלי בתי ספר הודיעו בסוף השבוע שלא ישתפו פעולה עם מעוז, ואני מחזק אותם. אל תתנו למעוז להתקרב לילדים שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully