וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם עם ש"ס: דרעי יכהן כשר הפנים, הבריאות ומשנה לרה"מ, המפלגה תקבל חלק ממשרד החינוך

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 8:21

לפי ההסכם, במחצית השניה של כהונת הממשלה יכהן יו"ר ש"ס כשר האוצר - במקום שר הפנים והבריאות. בנוסף, ארבעה חברים במפלגה ימונו לשרים במשרדי הפנים, החינוך, הרווחה, ושירותי הדת. נתניהו: צעד נוסף שהושלם בדרך להקמת ממשלת ימין

בווידאו: נתניהו קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא, המו"מ הקואליציוני נמשך/לע"מ

הסכם קואליציוני הושג הלילה (חמישי) בין ש"ס לליכוד, לפיו יו"ר המפלגה אריה דרעי יכהן כשר הפנים והבריאות - וכן כמשנה לראש הממשלה. בנוסף, ארבעה חברי ש"ס ימונו לשרים.

לפי הסיכום, תקופת כהונתו של דרעי יכהן כשר הפנים והבריאות תהיה במחציתה הראשונה של כהונת הממשלה. במחצית השניה, כך סוכם - יכהן דרעי כשר האוצר. בנוסף, יכהן הרב כמשנה לראש הממשלה לאורך כל תקופת כהונתה. בנוסף, ש"ס תקבל ארבעה משרדים שונים שיהיו תחת אחריותה. ארבעה חברי המפלגה ימונו לשרים במשרדי הפנים, החינוך, הרווחה והביטחון החברתי ושירותי הדת.

אולם, לא מדובר בהסכם הקואליציונלי הסופי - ועד לחתימה רשמית על ההסכם צפויות להיות מסוכמות הסמכויות הנוספות הקשורות למשרדים שיהיו תחת אחריות ש"ס.

בני גנץ, אריה דרעי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
הושג הסכם בין ש"ס לליכוד/ראובן קסטרו

חתימת ההסכם עם ש"ס חותמת את הפרק הראשון של המשא ומתן הקואליציוני, במסגרתו נחתמו הסכמי תפקידים מול כל השותפות הקואליציונית. בסוף השבוע צפוי נתניהו לבקש מהנשיא הרצוג את הארכת המנדט והשיחות במו"מ הקואליציוני עשויות להתמקד החל מעכשיו בקווי היסוד של הממשלה ובנושאים האידאולוגיים שיקודמו בה - לרבות נושאי דת ומדינה והרפורמה במשפט.

עם זאת, חלוקת התיקים בתוך ליכוד טרם הסתיימה. נתניהו החל אמש בסבב שיחות אישיות עם הח"כים של הליכוד לקראת חלוקת התפקידים בממשלה, אותו הוא צפוי להמשיך היום. לפי גורמים בליכוד, במהלכו ישמע את בקשותיהם של הח"כים - אך יבשר על חלוקת התיקים רק בסבב שיחות נוסף שיערוך בהמשך.

כמו כן, על נתניהו להחליט עד תחילת השבוע הבא מי יהיה המועמד לתפקיד יו"ר הכנסת, לקראת ההצבעה על החלפת היו"ר שנקבעה ליום שני במליאה. בהתקבל ההחלטה, תחל הקואליציה העתידית בהליכי החקיקה לקראת השבעת הממשלה, כמו החוק שיכשיר את המינוי של דרעי לתפקיד שר והסמכויות שיקבל בן גביר במשרד לביטחון לאומי על המשטרה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אריה דרעי. ראובן קסטרו
יכהן כשר הפנים והבריאות במחצית הראשונה, ובשניה כשר האוצר. דרעי/ראובן קסטרו

"המשכנו בדיונים בנושא חיזוק המסורת ושמירת השבת במרחב הציבורי"

"אני מודה לשותפי הרב אריה דרעי על גיבוש ההסכמות", מסר ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. "הלילה השלמנו צעד נוסף בדרך להקמת ממשלת ימין שתפעל לטובתם ורווחתם של כלל אזרחי מדינת ישראל".

יו"ר ש"ס, הרב אריה דרעי, הגיב להסכם: "מדובר בצעד ראשון בדרך להסכם קואליציוני כולל. ש"ס עמדה על ההתחייבות מהבחירות ותשרת את הציבור במשרדים החברתיים ביותר, בין היתר במשרדי הפנים והפריפריה, הבריאות והרווחה - כדי לממש את המדיניות החברתית שלה. היום המשכנו בדיונים בנושאים האידאולוגיים והערכיים הנוגעים לחינוך, זהות יהודית, חיזוק המסורת ושמירת השבת במרחב הציבורי. אני מודה לשותפי ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו על ההגעה לסיכום בעניין התפקידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully