וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומי הסכינים שוטפים את הכבישים - וכל אחד יכול להיות הקורבן הבא

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 20:56

האלימות בכבישים בשנה האחרונה שוברת שיאים, ובתקופה האחרונה היא גואה ביתר שאת. מהאיומים בראשון לציון, דרך ניקוב הגלגלים בכביש בגוש דן ועד רצח יורי וולקוב במעבר החציה בחולון - כבישי ישראל הפכו למקום יותר לא בטוח מאי פעם

בווידאו: יורי וולקוב שנרצח במעבר חציה בחולון מובא למנוחות/יותם רונן

מאיומים ועד רצח - האלימות בכבישים שוברת שיאים, ובתקופה האחרונה ניכרת תופעה מטרידה, של שימוש ואיום בסכינים. המקרה החמור ביותר הוא רצח יורי וולקוב, שנדקר למוות במעבר החציה בחולון; אך מלבד זאת רק ביומיים האחרונים התפרסמו שני תיעודים של אזרחים שמאיימים בסכין על נהגים אחרים, רק כי הם נקלעו לוויכוח בכביש.

אמש (ראשון) עדי מזרחי, החשוד ברצח יורי וולקוב, הודה במעשה, הביע חרטה על מעשיו ושחזר חלקים מאותו הערב. בערב רביעי, 23 באוקטובר, יורי ואשתו לנה היו בדרכם חזרה מדירה שראו בחולון. לנה סיפרה כי רוכב אופנוע עבר ברמזור אדום וחתך אותם במעבר חציה. היא שלפה את הטלפון וצילמה אותו. הוא עקב אחריה עד למעבר החציה הבא, עצר לידה ודרש ממנה למחוק את התמונה.

על אף שהאישה הסכימה, החשוד לא הרפה. יורי התקרב וניסה להרגיע את הרוחות - ובתגובה, החשוד דקר אותו בלבו. יורי המשיך ללכת עוד כמה צעדים - והתמוטט לעיני אשתו. בבית החולים וולפסון נקבע מותו. וולקוב, בן 52 במותו, עבד כ-20 שנה ככוח עזר רפואי בבית החולים איכילוב בתל אביב, והותיר אחריו שלושה ילדים ונכדה.

יורי וולקוב. באדיבות המשפחה
יורי וולקוב/באדיבות המשפחה

אתמול, הופץ תיעוד מאירוע מלפני כשבועיים בכביש 431, בו נהג איים על נהג אחר בסכין - וניקב את צמיגיו. תושב בת ים בשנות ה-20 לחייו הואשם בגין עבירות איומים, חבלה במזיד ברכב והחזקת סכין שלא כדין.

בתיעוד, הנהג נראה אומר לגבר שיצא להתעמת עמו "זוז מפה, אתה חותך אותי. לך לאוטו". בתגובה, הגבר שלף סכין וניקב את צמיגיו. לאחר מכן, נראה הגבר כשהוא מנופף בסכין ומאיים על הנהג, תושב ראשון לציון.

תיעוד מטריד מסעיר את הרשת: מאיים על נהג עם סכין - וחותך את הצמיגים של הרכב/מערכת וואלה!

היום, צעיר איים בסכין על נהגת במהלך ויכוח בכביש בראשון לציון. הנהגת, תושבת העיר כבת 50, התלוננה למשטרה - שבתום סריקות עצרה את החשוד, תושב ראשון לציון בשנות ה-20 לחייו. הוא נעצר לחקירה בתחנה, ומחר יובא לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו.

לפי החשד והתיעוד שהופץ, הצעיר נהג ברכב לפני האישה, בלם לפתע, יצא מרכבו וניגש אל חלון רכבה כשבידו סכין, בזמן שהוא מתווכח איתה על השימוש בדרך.

בווידאו: אדם מאיים בסכין על נהגת שנסעה אחריו/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפי נתונים שהגיעו לידי וואלה!, ישנה עלייה של כ-20% במקרי האלימות הגופנית בכבישים בשנתיים האחרונות. בשנת 2020 נפתחו 1,112 תיקי חקירה בחשד לאלימות גופנית בכבישים ברחבי הארץ, בשנת 2021 נפתחו 1,234 תיקים, ובשנה האחרונה שטרם נגמרה - 1,367 תיקים. עוד עולה מהנתונים כי במהלך השנים 2022-2020 נעצרו כאלף חשודים בחשד לעבירות אלימות בכבישים.

סקר של עמותת "אור ירוק" שפורסם בתחילת החודש, הראה כי אחד מכל שני ישראלים, דיווח כי נתקל בקטטה בכביש. עוד הראה הסקר, שנועד לבחון את שיעור האנשים המדווחים על תופעות שונות של זעם ותוקפנות מצד נהגים בישראל, כי 79% מהישראלים דיווחו שנתקלו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה באלימות מילולית ותנועות מאיימות בשנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully