וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרופים, בעיטות ונגיחות: האלימות בכבישים הופכת למכת מדינה

עודכן לאחרונה: 8.11.2022 / 21:35

אם נדמה שהאלימות בכבישים עלתה מדרגה לאחרונה, סקר חדש מאשש את הרגשת המתח של כולנו מאחורי ההגה, כשיותר מ-90% מהישראלים מדווחים על תופעות של תוקפנות וזעם בכביש. עצירות פתאומיות ועקיפות מסוכנות הופכות במהרה לתגרות ענק שיוצאות משליטה: "לא רק מתאונות מפחדים"

בווידאו: מכות בכבישי ישראל/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

האלימות בכבישים הפכה כבר לשגרה בחודשים האחרונים. עצירות פתאומיות, עקיפות מסוכנות והשתלבויות בלתי אדיבות הופכות במהרה לתגרות ענק שיוצאות משליטה. אגרופים, בעיטות ונגיחות במקרה הטוב, שימוש בחפצים חדים, כמו מצ'טה, ומכות באמצעים כבדים במקרים חמורים יותר.

לפי סקר חדש של עמותת "אור ירוק", שנערך באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות", אחד מכל שני ישראלים, 48%, דיווח כי נתקל בקטטה בכביש. עוד מראה הסקר, שנועד לבחון את שיעור האנשים המדווחים על תופעות שונות של זעם ותוקפנות מצד נהגים בישראל, כי 79% מהישראלים דיווחו שנתקלו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה באלימות מילולית ותנועות מאיימות בשנה האחרונה.

כמו כן אישש הסקר את העובדה שתופעת הצפירות והעקיפות בכביש מוכרת לכולנו - 92% מהישראלים מדווחים כי לפחות פעם אחת בשנה האחרונה ראו רכב חותך רכבים אחרים או צופר בכוונה ובאגרסיביות.

סקר של עמותת "אור ירוק" שנערך באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות". הסקר נועד לבחון את שיעור האנשים המדווחים על תופעות שונות של זעם ותוקפנות מצד נהגים בישראל. עמותת אור ירוק, אתר רשמי
אחד מכל שני ישראלים דיווח שנתקל בקטטה בכביש. הסקר של אור ירוק/אתר רשמי, עמותת אור ירוק

כשנשאלו העונים בסקר מהו לדעתם הפתרון הטוב ביותר לבעיית האלימות בכבישים, 33% מהם טענו כי הגברת האכיפה המשטרתית היא הדרך הנכונה לפתרון; 30% טענו כי הפתרון הוא חינוך, 28% טענו כי החמרת הענישה, ו-9% טענו כי הסברה.

עוד בוואלה!

תיעוד: רוכב אופנוע הכה נהג בדרך איילון בתל אביב

לכתבה המלאה
תקיפה של עוברים ושבים בכביש 85. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
החשוד בתקיפת המשפחה בכביש בצפון במצ'טה/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כמעט ולא עובר שבוע מבלי שיפורסם תיעוד קטטות של נהגים. כך לדוגמה בסוף השבוע נפצעו שני תושבי באר שבע ושוטר באורח קל לאחר שרכב ובו תושבי הפזורה הבדואית נסע בפראות, ניגח ניידת ופגע בהולכי רגל. החשודים נמלטו מהמקום ונעצרו אחרי מרדף.

לפני כחודש פורסם תיעוד מחולון שבו ריב בין שני נהגים התפתח לעימות פיזי, כשאחד מהם נגח בשני. במקרה שזכור לא פחות מאוגוסט האחרון, החל אדם חמוש במצ'טה לתקוף משפחה ברכב שנסע מאחריו בכביש 85 בצפון. נוסעים בכלי רכב סמוכים הזעיקו משטרה למקום. לאחר מכן החשוד, תושב כרמיאל, הגיע בעצמו לתחנת המשטרה ונחקר.

באמצע איילון: רוכב אפנוע חבט באדם עם קסדה, שאיבד הכרה ופונה לביה"ח. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
מתוך התיעוד מהאירוע האלים בנתיבי איילון/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לכל אלו מצטרף המקרה אתמול בנתיבי איילון, שרוכב אופנוע הכה נהג בקסדה ופצע אותו באורח קל-בינוני. החשוד בתקיפה, תושב תל אביב בן 37, טוען כי הנהג עקף אותו שלא כחוק, שפשף את האופנוע שלו - וסירב להחליף עמו פרטים. לפי עורכת דינו של החשוד בתקיפה, חגית רחמני וייס, הנהג הפצוע "תקף אותו ראשון והפיל לו שיניים".

קרובת משפחתו של הפצוע שמאושפז באיכילוב והותקף בנתיבי איילון סיפרה כי הוא לא זוכר מה קרה בתקיפה. "אני עדיין לא מעכלת את מה שקרה, עוד לא יודעת אם ייכנס לניתוח או לא. לא צפיתי בסרטון ואני גם לא מעוניינת לצפות בו. אני בהלם. לא ציפיתי לדבר כזה", סיפרה. "נתתי לו לשתות והוא רוצה לישון".

  • עוד באותו נושא:
  • כבישים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully