וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 20% בשנתיים: כך הפכו הכבישים בישראל לזירת קרב

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 20:05

לפי נתונים שהגיעו לוואלה!, בשנתיים האחרונות חלה עלייה של מאות תיקי חקירה שנפתחו בחשד לאלימות גופנית בכבישים. זאת בצל הרצח של יורי וולקוב במעבר החציה בחולון לפני שבוע. עם זאת, למרות שסך המקרים האלימים עומד על 3,713, רק על אלף בני אדם הוטל חשד לעבירות בפועל

בווידאו: מעצר החשוד ברצח יורי וולקוב במעבר החצייה בחולון/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עלייה תלולה במקרי האלימות הגופנית בכבישים בשנים האחרונות - כך עולה מנתונים שמסרה הבוקר (ראשון) המשטרה. לפי הנתונים, בשנת 2020 נפתחו 1,112 תיקי חקירה בחשד לאלימות גופנית בכבישים ברחבי הארץ, בשנת 2021 נפתחו 1,234 תיקים, ובשנה האחרונה שטרם נגמרה - 1,367 תיקים. עוד מראה הסקר כי במהלך השנים 2022-2020 נעצרו כאלף חשודים בחשד לעבירות אלימות בכבישים.

נתונים אלה עולים בקנה אחד עם אירועי האלימות שהתרחשו לאחרונה בכבישים, ששיאם במקרה הרצח שאירע בשבוע שעבר בחולון, בו נדקר למוות יורי וולקוב, לאחר שהעיר לאופנוען על נסיעה פרועה.

יורי וולקוב, כוח עזר במחלקה לרפואה דחופה כאן באיכילוב, נרצח בדקירה בעודו חוצה מעבר חציה בחולון.. בית חולים איכילוב, אתר רשמי
יורי וולקוב/אתר רשמי, בית חולים איכילוב

סקר של עמותת "אור ירוק", שפורסם בתחילת החודש, הראה כי אחד מכל שני ישראלים, דיווח כי נתקל בקטטה בכביש. עוד הראה הסקר, שנועד לבחון את שיעור האנשים המדווחים על תופעות שונות של זעם ותוקפנות מצד נהגים בישראל, כי 79% מהישראלים דיווחו שנתקלו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה באלימות מילולית ותנועות מאיימות בשנה האחרונה.

כשנשאלו העונים בסקר מהו לדעתם הפתרון הטוב ביותר לבעיית האלימות בכבישים, 33% מהם טענו כי הגברת האכיפה המשטרתית היא הדרך הנכונה לפתרון; 30% טענו כי הפתרון הוא חינוך, 28% טענו כי החמרת הענישה, ו-9% טענו כי הסברה.

עוד בוואלה!

אגרופים, בעיטות ונגיחות: האלימות בכבישים הופכת למכת מדינה

לכתבה המלאה
באמצע איילון: רוכב אפנוע חבט באדם עם קסדה, שאיבד הכרה ופונה לביה"ח. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
מתוך התיעוד מהאירוע האלים בנתיבי איילון/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יורי וולקוב נדקר למוות בידי אופנוען, לאחר שאשתו צילמה אותו נוסע בצומת בפראות. בתיעוד של האירוע נראה תחילה רוכב האופנוע עולה על אי-תנועה בצומת, חוסם את דרכו של אשתו של וולקוב, ולא מאפשר לה לעבור. בהמשך נראה וולקוב מנסה לסייע לאשתו תוך חילופי דברים עם רוכב האופנוע, שמוציא סכין, דוקר אותו במקום ונמלט.

בתחילת החודש תועד מקרה אלימות אחר בנתיבי איילון, בו רוכב אופנוע הכה נהג בקסדה ופצע אותו באורח קל-בינוני. החשוד בתקיפה, תושב תל אביב בן 37, טען כי הנהג עקף אותו שלא כחוק, שפשף את האופנוע שלו - וסירב להחליף עמו פרטים. לפי עורכת דינו של החשוד בתקיפה, חגית רחמני וייס, הנהג הפצוע "תקף אותו ראשון והפיל לו שיניים".

במקרה אחר שהתרחש בתחילת החודש תועדה קטטה במזרח ירושלים, במהלכה תקף אחד המעורבים במוט של נרגילה נהג רכב.

  • עוד באותו נושא:
  • אלימות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully