אנטנות סלולר. ShutterStock
אנטנות סלולר/ShutterStock

אחרי שנים של קיפאון, משרד התקשורת סוף כל סוף מתפקד, ולא רע בכלל

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 9:41

על כיסא שר התקשורת התיישבו בעשור האחרון לא פחות משמונה שרים, שהשתמשו בטייטל בעיקר כדי לשרת את רחוב בלפור. מאז שנכנס הנדל לתפקיד, הוא רושם הישג אחר הישג, מקדם רפורמות חשובות, ומשקם את המשרד אחרי שנים ארוכות | פרויקט מיוחד

ממשלת בנט-לפיד, שמציינת כיום שנה לכינונה, הבטיחה לציבור שינוי וריפוי. הוא אולי לא מורגש במיוחד - אך הישגים משמעותיים אפשר דווקא לרשום לזכות שר התקשורת, יועז הנדל, שסוגר שנה שנייה בתפקיד, ושנה ראשונה בממשלה הנוכחית. מסתמן שהוא נמנה עם השרים שקידמו רפורמות שחיכו שנים רבות לתזוזה - ובא לעבוד.

על כיסא שר התקשורת התיישבו בעשור האחרון לא פחות משמונה שרים, שסבלו מחוסר רצון לקבל החלטות, בעוד שתחת יועז הנדל המשרד עבר שיקום אחרי שנים ארוכות של קיפאון. במבט לאחור ניתן לומר שקודמיו בתפקיד השתמשו בטייטל בעיקר כדי לשרת את רחוב בלפור, או כדי לשמש כדוברים של הממשלה באולפני הטלוויזיה.

יועז הנדל, הגשת רשימות לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
משקם את משרד התקשורת. הנדל/ראובן קסטרו

בשנה האחרונה נרשמו לזכותו של הנדל לא מעט הישגים מאוד משמעותיים, כאלה שהיו תקועים זמן רב, וישאירו חותם לעוד שנים ארוכות. כך למשל, עד כניסתו לתפקיד פריסת רשת הדור החמישי התנהלה בעצלתיים, לצד תיאוריות רבות של חסידי קונספירציה שתקפו אותו על ההחלטה וחיברו בין פריסת התדר החדש להתפרצות נגיף קורונה.

במקביל, במשרד התקשורת הודיעו כי רשתות דור 2 (GSM) ודור 3 בסלולר (UMTS) ייסגרו בהליך מדורג שיימשך עד סוף 2025. מטרת המהלך, שנעשה גם במדינות רבות בעולם, היא לפנות תדרים עבור דור 5.

בווידאו: יועז הנדל נכנס לתפקידו כשר התקשורת/עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

אחרי שנים: ניעור משמעותי לשוק האינטרנט

חברות התקשורת סירבו במשך שנים לקדם את פריסת הסיבים האופטיים (האינטרנט האולטרה-מהיר - יב"ש) בגלל רגולציה בתחום, שהפכה את הרעיון ללא משתלם ולמורכב במיוחד. הממשלה לא מיהרה לתקן את חוק התקשורת, שנועד לשחרר חסמים, אבל הנדל הוכיח שאפשר להוביל שינוי. על ידי ביטול החסמים, הוא ניער את שוק האינטרנט בישראל.

כחלק מהמאמץ, בחודש שעבר אישר משרד התקשורת לחברת בזק להרחיב את אזורי פריסת האינטרנט בסיבים ליישובים נוספים בפריפריה, ממנו נהנים כרגע רק אזורים מסוימים, בעיקר במרכז הארץ. על כך אמר הנדל לאחרונה: "תשתיות מתקדמות ואינטרנט מהיר ביישובי הפריפריה, במגזר החרדי ובמגזר הערבי הן קריטיות לצמצום הפערים, והשתלבות בחברה ובכלכלה הישראלית".

יועז הנדל בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
רפורמות שיותירו חותם. הנדל/ראובן קסטרו

למעשה, במהלך השנה הקרובה כמחצית מהאוכלוסייה צפויה להיות מחוברת לרשת סיבים אופטיים - מה שישים את ישראל בפסגת המדינות המובילות בנגישות לאינטרנט אולטרה-מהיר. וזה לא הכול, בחודש אפריל האחרון משרד התקשורת שם סוף לפיצול בין התשתית לספק בשוק האינטרנט - תופעה שגרמה ללקוחות חברות התקשורת להוצאות מיותרות וכאב ראש. במסגרת הרפורמה החדשה לא תתאפשר יותר מכירה מפוצלת של שירותי אינטרנט למנויים חדשים.

הרפורמה הביאה לכך שלכל צרכן בישראל תהיה כתובת אחת לרכישת שירותי אינטרנט ולפתרון תקלות. בשלב ראשון השינוי חל עבור חברת בזק, ובהמשך יחול גם על חברת הוט. עד כה היה ניתן היה לרכוש את השירות בצורה מפוצלת באופן שבו הצרכן רכש שירות תשתית אינטרנט בנפרד ושירות ספק אינטרנט בנפרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully