וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר הפיגוע בבני ברק: המחבל נכנס בפרצה מוכרת, ועלה על כלי רכב ישראלי בדרכו למרכז

עודכן לאחרונה: 30.3.2022 / 14:02

מהפרטים הראשוניים עולה כי דיא חמארשה יצא מביתו כשהוא חמוש בנשק וחצה לישראל דרך פרצה, שאינה מטופלת. בשב"כ בודקים אם בעלי הרכב הישראלי, כמו גם חבריו וקרוביו של המחבל, ידעו על כוונותיו

בווידאו: צה"ל פשט על בית המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק/צילום: רויטרס

המחבל דיא חמארשה, שירה למוות בחמישה בני אדם אתמול בבני ברק, נכנס לישראל דרך פרצה בגדר והגיע לעיר באמצעות רכב של אזרח ישראלי - כך עולה מפרטי התחקיר הראשוני של הפיגוע, כפי שנערך על ידי כוחות הביטחון.

חמארשה, בן 26 מהכפר יעבד שבאזור ג'נין, היה עצור בעבר לא רק על חשד לסחר בנשק, אלא גם בעקבות כוונה לבצע פיגוע. אחרי שסיים לרצות את העונשו בכלא קציעות, הוא שב אל הכפר.

זירת האירוע בבני ברק. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע, אמש/ראובן קסטרו

מהתחקיר עולה כי המחבל יצא מביתו כשהוא חמוש בנשק, שמקורו עדיין נבדק אך ככל הנראה אינו צה"לי. הוא חדר לישראל דרך פרצה בגדר בין יעבד לואדי ערה. לדברי גורמי ביטחון, מדובר בפרצה מוכרת שלא מטופלת, בגלל הרס תשתיות באזור כולו. לאחר מכן, עלה חמארשה על רכב של אזרח ישראלי ערבי. בשב"כ בודקים האם הנהג שימש כסייען וידע על כוונותיו של המחבל - או שלא.

עוד בוואלה!

"הצילו! אדם שוכב על הרצפה ומלא דם סביבו": הדיווח הראשון למד"א אחרי הפיגוע בבני ברק

לכתבה המלאה

לאחר חקירה ראשונית, הוחלט לעצור שבעה חשודים, ביניהם אחיו, בן דודו, קרובי משפחה וחבריו. חלק מהם היה בבתים בזמן הפיגוע וחלק מהם היה בתנועה. לפי החשד, חלק מהעצורים העריכו שייעצרו, ולכן שינוי את מיקומם בניסיון להתחמק מהמעצר. לוחמי יחידת דובדבן הם שאיתרו את החשודים, כיתרו את המבנים ועצרו אותם. בשב"כ מנסים כעת להבין האם הם ידעו על כוונות המחבל לבצע פיגוע, האם נפרד מהם לפני המעשה והאם סייעו לו בהשגת הרובה ובחירת נתיב החדירה לישראל.

חמישה בני אדם נהרגו באירוע, שהתרחש בכמה זירות בבני ברק. מסע הירי החל ברחוב ביאליק, המשיך לרחוב השניים ומשם לרחוב הרצל - שם נורה המחבל למוות. הרב אבישי יחזקאל, יעקב שלום, רס"מ אמיר חורי ושני אזרחים אוקראינים - ויקטור סורוקופוט ודימיטרי מיטריק - הם חמשת ההרוגים בפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully