וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע: צה"ל פשט על בית המחבל, חמישה ישראלים נעצרו בחשד לתמיכה בדאעש

עודכן לאחרונה: 30.3.2022 / 12:27

לילה סוער בגדה אחרי הפיגוע בבני ברק: כוחות הביטחון עצרו כמה מבני משפחתו של המחבל, ובמקום התפתחו עימותים עם התושבים. זאת, במקביל לגל מעצרים נרחב ברחבי יהודה ושומרון. חיילים דיווחו על ירי לעבר מוצבי צה"ל. פעילי ימין קיצוני הציתו כלי רכב פלסטינים ליד שכם

בווידאו: צה"ל פשט על בית המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק/צילום: רויטרס

כוחות הביטחון פשטו הלילה (רביעי) על הכפר יעבד שבאזור ג'נין, בו התגורר המחבל דיא חמארשה, שירה אתמול למוות בחמישה בני אדם בפיגוע בבני ברק, ועצרו חלק מבני משפחתו, בהם אחיו של המחבל, וחבריו. באופן חריג, צה"ל החל במיפוי הבית לקראת הריסתו, פחות מ-12 שעות מהפיגוע. על כן, הכוחות מתעכבים במקום. במקום התפתחו עימותים בין הכוחות לתושבי המקום, והכוחות אף ירו באוויר בשלב מסוים. לא דווח עד כה על נפגעים.

בתוך כך, הכוחות עצרו במהלך הלילה חשודים בפעילות טרור ברחבי יהודה ושומרון. גל המעצרים התמקד במחנה הפליטים בלאטה בשכם, בית לחם, כפר קדום, רמאללה, מרדה, יעבד וכן כפרים מדרום לבית לחם. בין העצורים סטודנטים, אסירים ביטחוניים לשעבר ואחרים, וביניהם בולט חוסיין עביאת, בנו של עאטף עביאת, בכיר המבוקשים באזור בית לחם בראשית האינתיפאדה השנייה, שחוסל בפיצוץ במכוניתו כשהיה בדרכו לביצוע פיגוע.

עוד דווח על כמה מקרים שבהם נפתחה הלילה אש לעבר מוצבי צה"ל. לא דווח על נפגעים בתקריות אלה.

במקביל דווח על אלימות של פעילי ימין קיצוני בכפר עסירה אל-קבלייה, ממערב לשכם, הציתו שם כלי רכב וריססו כתובות נאצה.

אופנוע השוטר פיגוע בבני ברק. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בבני ברק, אתמול/ראובן קסטרו

גורם ביטחוני אמר הבוקר כי ביממה הקרובה צה"ל "יהדק את אבטחת קו התפר וימנע מעבר של שוהים באופן בלתי חוקי", וכי "קיים חשש ממשי לביצוע פיגועים נוספים". הוא הוסיף כי "היום תהיה אבטחה מוגברת בכל מוקדי החיכוך ברחבי יהודה ושומרון שזה אומר אזורי המסחר, צמתים וצירים מרכזיים".

עוד בוואלה!

ההרוגים בפיגוע בבני ברק: אבישי יחזקאל, יעקב שלום ורס"מ אמיר חורי

לכתבה המלאה

חמישה חשודים בתמיכה בדאעש

כוחות הביטחון פעלו גם בתוך שטח ישראל, כשכוחות משמר הגבול ושב"כ עצרו כמה חשודים באזור ואדי ערה ונצרת בחשד לתמיכה בפעילות דאעש. חמישה מהם עוכבו לחקירה.

במערכת הביטחון יערכו היום דיונים בעקבות ההתפתחויות האחרונות, ובניסיון להימנע מהסלמה של המצב. בצה"ל מתכוונים לעקוב מקרוב אחרי ההכנות לציון יום האדמה ולקראת תפילות יום שישי הראשון של חודש הרמדאן. בתוך כך, התקבלה החלטה להעלות גם את רמת הכוננות של סוללות כיפת ברזל בדרום הארץ, מחשש לשיגורי רקטות מרצועת עזה. זאת, למרות שעד כה ההערכה במערכת הביטחון היא שאין לחמאס כל אינטרס לקחת חלק ישיר בהסלמה.

גורמי הביטחון מעריכים שחמאס ינסה להרגיע את השטח ברצועת עזה, אבל כן ילבה את ההסתה ברחבי יהודה ושומרון, כשהחשש העיקרי הוא שהעימותים האלימים עם כוחות הביטחון יסתיימו עם הרוגים. כמו כן, יש חשש משמעותי מתופעת החקיינות.

כוחות צה"ל בפשיטה באזור ג'נין אחרי הפיגוע בבני ברק, 30 במרץ 2022. רויטרס
כוחות צה"ל בפשיטה באזור ג'נין אחרי הפיגוע בבני ברק, היום/רויטרס

תקרית אחרת התרחשה הבוקר בשוק מחנה יהודה בירושלים, שעוררה דאגה רבה בצל המתיחות הביטחונית. שוטרים עצרו שני בני אדם בשוק עם סכין, אך הגיעו למסקנה שלא מדובר בניסיון פיגוע. הרקע לאירוע עדיין אינו ברור. תנועת הרכבת הקלה נעצרה.

מאוחר יותר הבהירה המשטרה כי הכוחות הגיעו לזירה בעקבות דיווחים על התנהלות חשודה של שני בני אדם שירדו מהרכבת הקלה באזור השוק. השניים אותרו בקצביה, ולטענת המשטרה התעמתו איתם במהלך המעצר. בעקבות זאת, אחד השוטרים ירה לעברם ופצע אותם באורח קל. השניים, כמו גם אחד השוטרים, פונו לקבלת טיפול רפואי בתום התקרית.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • יעבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully