וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ואמיר תכננו להינשא: "ידעתי שהוא יסתער, האהבה שלנו הייתה נגד כל הסיכויים"

עודכן לאחרונה: 30.3.2022 / 12:03

שוטר הסיור הסתער על המחבל - חיסל אותו ונהרג בעצמו. בגבורתו, הוא מנע אסון חמור יותר. אמיר ושני הכירו לפני 6 שנים במשטרה, ציפו לחתונתם והחלו לבנות בית חדש. בדירתם היא מביטה על תמונותיו ומעלה זיכרונות: "הוא כתב לי שאני אהבת חייו. החיבור שלנו היה כוח"

בווידאו: בת זוגו של אמיר חורי ואביו סופדים לו בדמעות/צילום: אלי אשכנזי

רס"מ אמיר חורי הוא שוטר הסיור שנהרג בפיגוע בבני ברק - לאחר שהסתער על המחבל, חיסל אותו ובכך מנע אסון כבד יותר. חורי, תושב נוף הגליל ממוצא ערבי-נוצרי בן 32, התכוון להתחתן עם בת זוגו שני ישר, אותה הכיר לפני שש שנים במשטרה.

בביתם של הוריו של אמיר היא מביטה על תמונותיו ומעלה זיכרונות. "הוא כתב לי שאני אהבת חייו, שאני הלב שלו וכל עולמו. כבר התחלנו לבנות בית. זו היתה אהבה נגד כל הסיכויים", אמרה. היא סיפרה על השיחות ביניהם לפני הפיגוע - שבו הוא מת בגבורה והציל חיים. "כל משמרת הוא כתב לי: הגעתי למשמרת. סיימתי משמרת. אני בדרך הביתה", ציינה. "החיבור שלנו היה כוח".

"הוא הבטיח לי שהוא ישמור על עצמו, ידעתי שהוא תמיד יהיה ראשון, שיסתער. הוא לוחם. ואני לא רציתי שהוא יהיה תמיד ראשון".

אמיר חורי, וחברתו שני. אלי אשכנזי
אמיר חורי וחברתו שני ישר/אלי אשכנזי
שני חברתו של חורי. אלי אשכנזי
שני, חברתו של חורי/אלי אשכנזי

למשפחת חורי קשר עמוק למשטרת ישראל. "גדלנו בבית של אבא קצין משטרה", סיפר מייקל חורי, אחיו של אמיר, "אנחנו שני אחים ושתי אחיות. אבינו, רפ"ק ג'יריס חורי, שירת במחוז מרכז של המשטרה ואמיר מגיל צעיר החליט ללכת בדרכו של אבא. אני מתנדב במשטרה, בתחנת נוף הגליל".

"לפני עשר שנים אמיר התגייס למשטרה ושירת ברמת גן. אתמול, חזרתי הביתה מהעבודה וראיתי אותו יוצא מהבית. אמר שהוא נוסע לעבודה, לרמת גן. אחרי כמה שעות הגיעו אלינו שוטרים והודיעו שהוא נהרג", סיפר. "מהרגע שהתחילו לדבר על הפיגוע, אני כבר חששתי שאמיר היה במקום ולא הייתי שקט כל הערב. ידעתי שזה האיזור שבו הוא משרת ושהוא אופנוען בסיור".

"אמיר היה אדם נבון, טוב לב, מוקף בחברים רבים. הוא ראה את עצמו ממשיך במשטרה ומתקדם", הוסיף מייקל. "עדיין לא סיפרו לנו מה קרה, אבל ממה ששמעתי אני לא מופתע שאחי הסתער וחתר למגע. הוא היה אמיץ. הוא היה כל כך חזק שזה לא מסתדר לי שהוא נהרג. אני לא מסוגל לעכל את זה שהוא איננו. הקשר בינינו היה קשר חזק מאוד".

הותר לפרסום: השוטר שנרצח בפיגוע הערב בבני ברק הוא אמיר חורי ז"ל, בן 32 מנוף הגליל. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
אמיר חורי, שנהרג בפיגוע/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

צילום מהנייד של האב מראה את ההתכתבות האחרונה עם בנו. "איך היה המטווח?", שאל האב טרם הפיגוע. הבן השיב: "חיסלתי כמה מחבלים וחזרתי למשמרת". קצת יותר משעה לאחר מכן, לאחר שהחלו הדיווחים על הפיגוע, האב שידע שמדובר בגזרה של בנו כתב לו: "מה קורה בבני ברק. תעדכן אותי אם הכל בסדר אצלך". להודעות אלה חורי כבר לא השיב. ההודעה האחרונה מצד האב נשלחה ב-22:05: "אמיר תן מילה".

הודעת הווצאפ של השוטר שנרצח בפיגוע בבני ברק אחד לאביו. אלי אשכנזי
שיחת הווטסאפ האחרונה/אלי אשכנזי

לצד חורי, במסע ההרג של המחבל נרצחו גם יעקב שלום, אבישי יחזקאל ועוד שני אזרחים אוקראינים - ויקטור סורוקופוט דימיטרי מיטריק.

מסע הירי אמש החל ברחוב השניים בבני ברק ומשם המשיך לרחוב הרצל - שם נורה למוות המחבל בידי חורי. שלושה בני אדם נורו למוות בזירה הראשונה, ושניים נוספים בזירה השנייה.

הירי מצטרף לפיגוע שאירע השבוע בחדרה ולפיגוע בבאר שבע בשבוע שעבר. בפיגוע בחדרה ביום ראשון האחרון נרצחו יזן פלאח ושיראל אבוקרט, שני לוחמי מג"ב. חמישה ישראלים נוספים נפצעו. שני המחבלים, בני דודים תושבי אום אל פחם, נהרגו בתום קרב יריות. ארגון דאעש (המדינה האסלאמית) קיבל אחריות על הפיגוע.

בפיגוע בבאר שבע נרצחו ארבעה בני אדם: דוריס יחבס, בת 49 ממושב גילת, אם לשלושה ילדים; לורה יצחק, תושבת באר שבע בת 43 ואם לשלוש בנות; הרב משה קרביצקי, כבן 50, לשעבר שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בבאר שבע ואב לארבעה ילדים; ומנחם יחזקאל, בן 67, אף הוא תושב באר שבע. פיגוע הדקירה המשולב החל בתחנת דלק ברחוב דרך חברון בבאר שבע, והמשיך במרכז קניות ברחוב יצחק נפחא בעיר. המחבל הוא תושב חורה, שניסה בעבר לגייס תלמידים לדאעש בבית הספר ביישוב. עוברי אורח ירו בו והרגו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully