וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מחוז דרום הנכנס: המציאות עבור תושבי הנגב בלתי נסבלת, נשנה זאת במהרה

23.2.2021 / 6:00

ניצב פרץ עמר, שנכנס בתחילת החודש לתפקידו, אומר כי המשטרה "צריכה להחזיר לציבור בנגב את הביטחון" לאחר מקרי הפשיעה החמורים שהתרחשו לאחרונה באזור. בהתייחסות ראשונה לאירועים, הוא מציג את תכניתו למלחמה בפשיעה, ומבהיר: "אני מבין את תחושות התושבים. יהיה פה שינוי"

בווידאו: מאות מפגינים בנגב בעקבות אונס הילדה בשוד/צילום: שי מכלוף

מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב פרץ עמר, שנכנס זה עתה לתפקידו, אומר היום (רביעי) כי מקרי הפשיעה בתקופה האחרונה בנגב יצרו "חוסר ביטחון קשה", ומפרט את התוכנית שלו למאבק בתופעות. בהתייחסות ראשונה לאירועי הפשיעה באזור בתקופה האחרונה, אומר עמר כי היעד מספר אחת שהציב למחוז הוא "החזרת הביטחון לתושבי הנגב וחיזוק המשילות".

דבריו של עמר מגיעים ברקע שורת מקרי פשיעה חמורים שהתרחשו בנגב לאחרונה, בהם הפריצה והתקיפה המינית של הילדה בת העשר, הגניבות מבסיסי צה"ל, המרדף בתוך בסיס נבטים, והאירוע שהתרחש מעט לפני כניסתו של עמר לתפקיד - תקיפת שני הצעירים ליד אצטדיון טרנר בבאר שבע.

"אני מכיר את המחוז הדרומי. המשתנים שגורמים לפשיעה מוכרים לי", אומר ניצב עמר. "היו בתקופה האחרונה מקרים קשים שיצרו תחושת חוסר ביטחון קשה, ש[אנחנו] צריכים לתת להם מענה מידי, וכמובן להחזיר לציבור בנגב את הביטחון".

מפקד מחוז דרום, פרץ עמר. דוברות משטרת ישראל
"יהיה פה שינוי". ניצב פרץ עמר/דוברות משטרת ישראל

נציב עמר הוסיף כי הוא מתכוון להגיע ליישוב שבו אירעה תקיפת הילדה, על מנת לשוחח עם התושבים. "היה שם אירוע טראגי וקשה מאוד, אנחנו נדאג להחזיר להם את הביטחון. תושבי היישובים המרוחקים יקבלו ביטחון כמו תושב תל אביב. צריך לתת למשילות בנגב משנה תוקף ואנחנו נעשה זאת", אמר, "אני מבין את התחושות של התושבים. אנשים אומרים לי 'אנחנו לא נותנים לילדים שלנו לרדת בשעות הערב מהבית' - זה אבסורד. זה לא יקרה אצלנו, לא במחוז הדרומי. יהיה פה שינוי. לא רק בתחושות הביטחון אלא גם במעצרים והכנסת העבריינים לכלא".

בקרב תושבי הנגב נשמעת ביקורת נוקבת על התנהלות גופי האכיפה, וכמובן גם על המשטרה - ובתקופה האחרונה אף נערכות הפגנות בדרישה לאכיפה נחרצת יותר. "אם יהיו יותר משאבים למחוז הדרומי השינוי יהיה מהיר יותר", אומר מפקד המחוז הנכנס. "אני רוצה עוד משאבים אבל גם עם מה שיש לי אנחנו נשנה את המצב, השינוי חייב לבוא לידי ביטוי וזה ייעשה במהירות. מי שבוחר לפשוע בנגב מקומו יהיה בכלא".

"ראשי המגזר הבדואי ביקשו אכיפה חזקה"

מפקד המחוז אמר כי הקים כוח משימה שנועד להעניק מענה מידי למקרי עבריינות בבאר שבע. "אחרי התקיפה ליד אצטדיון טרנר הקמנו כוח משימה שהוא שובר שיוויון - צוות של 20 אופנועים עם שני לוחמים. כל אירוע שיש הם מגיעים באופן מיידי, וכבר רואים תוצאות בעיר באר שבע. אנחנו לא ניתן לעבריין להשתולל בבאר שבע - הוא ימצא עצמו בכלא, אנחנו מזהים את ההרתעה שהכוח משיג מול כנופיות הפשיעה, והמטרה היא שכל מי שמגיע לעבור על החוק בבאר שבע יבין שהוא ייתפס", אמר עמר, והבהיר כי "הכוח יישאר פה עד שנשנה את המציאות, והאזרח בבאר שבע יוכל לקיים חיים נורמליים".

עמר מתאר כוחות משימה נוספים שהוקמו, בהם כוח של יחידת מגן "לטיפול במחוללי הפשיעה ביישובים המרוחקים" ובבסיסי צה"ל, כוח משימה שמתמקד בפשיעה ברהט ובפזורה הסמוכה לה, וכוח משימה נוסף שפרוס בכבישים כדי למנוע את מקרי נהיגה פרועה. "זה בנוסף לפעילות השגרה", הבהיר. "אני מאמין ובטוח שחלק גדול מהעבריינים יהיו מאחורי סורג ובריח. אני רוצה לשנות את המציאות שהיא כיום בלתי נסבלת לפי התושבים".

זעקת הנגב
בהמשך לאירועי האלימות האחרונים הנגב,  בהם אירוע הפריצה ותקיפת הילדה בישוב בנגב - מאות תושבים, יהודים ובדואים, השתתפו הבוקר (ו) בהפגנה על הפקרות הנגב ובדרישה להחזיר את הביטחון האישי, 19 בפברואר 2021. שי מכלוף
ביקורת נוקבת מצד תושבי באזור. מחאה נגד "ההפקרות בנגב", שישי/שי מכלוף

עמר הדגיש כי גם המגזר הבדואי סובל מהכנופיות הפועלות באזור. "קיבלתי פניות מראשי המגזר הבדואי לאכוף בחוזקה נגד הכנופיות. הם הפכו את החיים שלהם לדבר בלתי נסבל", אמר עמר, "רוב התושבים הבדואים הם נורמטיבים וסובלים מהפשיעה הזאת. יש קומץ קבוצות פשיעה שמתעללות גם בתושבים הבדואים - הם יהיו בכלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully