וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים אחרי: נעצרו חשודים במעורבות בפריצה לבסיס נבטים

21.2.2021 / 19:13

המשטרה הודיעה כי עצרה את החשוד המרכזי, נהג מונית תושב ערערה שבנגב, ושניים נוספים - שוהה בלתי חוקי כבן 20 ותושב דימונה. בתקרית, החשוד שנמלט עם רכב גנוב עלה על דוקרנים בכניסה למתקן, ובמנוסתו חדר לבסיס ולאחר מכן נעלמו עקבותיו. הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם

בווידאו: מעצר שלושת החשודים בפריצה לבסיס נבטים/צילום: דובורת משטרת ישראל

המשטרה הודיעה הערב (ראשון) כי היא עצרה את החשוד המרכזי בפריצה לבסיס חיל האוויר בנבטים, נהג מונית תושב ערערה שבנגב, וכן שני חשודים מעורבים נוספים - שוהה בלתי חוקי כבן 20 מדהריה ותושב דימונה. זאת, כשבועיים מאז המקרה. החשודים יובאו מחר בפני בית משפט השלום בבאר שבע לדיון בהארכת מעצרם.

בתקרית, החשוד בגניבת רכב היה במהלך המלטות מהמשטרה עד שהגיע לכניסה לבסיס והצליח לחדור כשרכב אחר יצא. הרכב עלה על דוקרנים בכניסה הצפונית לבסיס, ומשם החשוד נמלט רגלית אל תוך המחנה, שבו שוכנות כמה טייסות, בהן טייסת מטוסי 35-F.

בחיפושים אחר החשוד סייעו כוחות רבים, בהם היחידה האווירית של המשטרה, יחידות ההגנה הקרקעית, אמצעי חוזי של חיל האוויר וגששים. במהלך הלילה אותרה נקודה בבסיס, שבה טיפס החשוד על שתי גדרות תיל ועל גדר בגובה כחמישה מטרים, ויצא מהבסיס. הגדר שעליה טיפס החשוד היא הגדר ההיקפית של הבסיס, שאורכה יותר מ-40 ק"מ.

הרכב שנגנב על ידי חשוד, שנמלט מהמשטרה וחדר לבסיס נבטים. 8 בפברואר 2021. ., צילום מסך
הרכב הגנוב בכניסה לבסיס בליל האירוע/צילום מסך, .

הערב, המשטרה פירטה בהודעה על השתלשלות האירועים מזווית הכוחות שפעלו בליל הפריצה, וכן על הקשר בין השלושה. לדברי המשטרה, לאחר שהתקבל דיווח אודות גניבת רכב בדימונה, "אוכפי איתוראן איתרו את הרכב סמוך לבסיס נבטים, החשוד אשר הבחין באוכפים החל בנסיעה פרועה ופרץ לתוך בסיס צה"ל בנבטים ונמלט רגלית".

על פי החשד, השלושה יצרו קשר כדי לבצע את גניבת הרכב ולהעבירו לשטחי הרשות הפלסטינית, כשאחד מהם נוהג ברכב הגנוב תוך שנהג המונית מלווה אותו. מיד לאחר התקרית בבסיס, נהג המונית אסף את החשוד בגניבה והבריח אותו לשטחי הרשות.

הם חשודים בגניבת רכב, סיכון חיי אדם בנתיב תעבורה, כניסה למתקן צה"ל ושהייה בלתי חוקית.

חדר ק"מ לתוך הבסיס, בו מתגוררות גם משפחות

בעקבות המקרה נמתחה ביקורת חריפה על הגורמים האחראיים לאבטחת הבסיס, בו מתגוררות גם משפחות של משרתים. גורמים המעורים בפרטי המקרה תיארו כיצד כוח האבטחה לא הגיב בירי לפריצת המחסום בזמן אמת, ועל הגעתו של החשוד לשטח בו ממוקמים מטוסי ה-F-35 הרגישים.

לדברי גורמים המכירים את נוהלי האבטחה בבסיס, מערכת האבטחה קרסה תוך שניות. "ברגע שהרכב פרץ פנימה לתוך הבסיס - מישהו היה אמור לפתוח באש. בנוסף, לא בוצע אחריו מרדף מידי", אמרו.

בסיס חיל האוויר בנבטים, 9 בפברואר 2021. אמיר בוחבוט
של הכניסה לבסיס נבטים/אמיר בוחבוט

לפי עדויות, זמן רב עבר מרגע החדירה ועד אבטחת האזורים הרגישים בבסיס, מה שמציף שאלות למקרה בו מדובר היה בחדירת גורמים עוינים או מחבלים. תחקיר האירוע העלה כי לא היו אמצעי ביטחון, דוגמת מחסומי בטון, שיוכלו לעצור אותו, והחשוד עבר מרחק של קילומטר בתוך הבסיס ללא הפרעה. עוד נמצא כי החיילים לא ביצעו נוהל מעצר חשוד. חלקים מבגדיו של הפורץ נותרו על הגדר, וייתכן שיסייעו באיתורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully