וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוד בגניבת רכב ברח מהמשטרה, חדר לבסיס נבטים - ונמלט רגלית

עודכן לאחרונה: 9.2.2021 / 7:29

מתחקיר ראשוני עולה כי החשוד עלה על דוקרנים, עזב את הרכב בכניסה הצפונית לבסיס, ובמנוסתו נמלט רגלית לתוכו. כוחות מיוחדים הוקפצו לסייע בסריקות אחר החשודים, ולאחר שעות של חיפושים אותרה נקודה בבסיס שדרכה הצליח להימלט. בבסיס נבטים יש כמה טייסות, ביניהן של F-35

הרכב שנגנב על ידי חשוד, שנמלט מהמשטרה וחדר לבסיס נבטים. 8 בפברואר 2021. ., צילום מסך
הרכב שנגנב והושאר בצמוד לבסיס נבטים, הערב/צילום מסך, .

חשוד בגניבת רכב נמלט מהמשטרה וחדר הערב (שני) לבסיס חיל האוויר בנבטים. כוחות משטרה וצבא, וכן כוחות מיוחדים, סרקו אחריו בשטח הבסיס במשך שעות. בתום החיפושים איתרו הכוחות הרבים שהשתתפו בסריקות נקודה ממנה הצליח החשוד לצאת מהבסיס.

על פי החשד, הפורץ הגיע לכניסה לבסיס והצליח לחדור כשרכב אחר יצא. הרכב עלה על דוקרנים בכניסה הצפונית לבסס, ומשם החשוד נמלט רגלית אל תוך המחנה, שבו שוכנות כמה טייסות, ביניהן טייסת מטוסי החמקן "אדיר".

בחיפושים אחר החשוד סייעו כוחות רבים, בהם היחידה האווירית של המשטרה, יחידות ההגנה הקרקעית, אמצעי חוזי של חיל האוויר וגששים. במהלך הלילה אותרה נקודה בבסיס, שבה טיפס החשוד על שתי גדרות תיל ועל גדר בגובה כחמישה מטרים, ויצא מהבסיס. הגדר שעליה טיפס החשוד היא הגדר ההיקפית של הבסיס, שאורכה יותר מ-40 ק"מ.

על הגדרות אותרו כמה סימנים המעידים על כך שהחשוד טיפס וברח החוצה. ממצאים אלו הועברו להמשך חקירת המשטרה. כמו כן, בצה"ל מסרו כי האירוע יתוחקר ויופקו ממנו הלקחים הנדרשים. עוד הדגישו בצה"ל כי לאורך כל האירוע לא נשקפה סכנה למשרתי הבסיס ולמתקניו הביטחוניים.

בתוך כך, בתחילת החודש הודיע דובר צה"ל כי עשרות אלפי כדורי רובים נגנבו מבונקר בבסיס צאלים. מהצבא נמסר כי נבדקת אפשרות שחיילים מתוך הבסיס סייעו לפריצה. כמו כן נמסר כי האירוע מתוחקר וכי המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

גורמי צבא פנו למחוז הדרומי במשטרה בסוף השבוע האחרון וביקשו סיוע בחקירת המקרה, בו נגנבו עשרות אלפי כדורים מסוג סער מהבסיס בצאלים, המשמש כמרכז האימונים של זרוע היבשה. לדברי הגורמים, הגנבים הצליחו להערים על כל מעגלי האבטחה של הבסיס, לחדור את הבונקר ולהעמיס על גבי מספר כלי רכב ארגזים רבים ובהם עשרות אלפי כדורים.

מטוס ה-F-35 בבסיס נבטים, 12 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
מטוס F-35 בנבטים/ראובן קסטרו

הגורמים הוסיפו כי לפי הערכות ובהתאם לאיכות הביצוע, הגנבים עקבו זמן רב אחר פעילות האבטחה בבסיס, חיפשו את הפרצות ויצאו לפעולה. "אף אחד לא פוסל לרגע אפשרות שהם קיבלו עזרה מבפנים. מתוך הבסיס. עכשיו בודקים מספר כיוונים", אמרו הגורמים. עוד העריכו כי הכדורים הללו יכולים להימכר לארגוני פשיעה, אך מהר מאוד יכולים למצוא את עצמם נמכרים גם לארגוני טרור.

בשלוש השנים האחרונות בוצעו מספר גניבות של כדורים ואמצעי לחימה מבונקרים של צה"ל, כשהגדולות מביניהן התרחשו בשדה תימן ובעוצבת הגליל. חלק גדול מהאמצעי הלחימה והתחמושת לא אותרו עד היום. אגף המבצעים במטה הכללי, בפיקודו של האלוף אהרון חליוה, השקיעו עשרות מיליוני שקלים כדי לשכלל את מעגלי האבטחה סביב הבונקרים ולמנוע גניבות בסדר גודל מן הסוג הזה. גורמי צבא מסרו כי תתבצע בדיקה כיצד הדבר אירע, חרף השקעה באבטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully