וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצה בצאלים: עשרות אלפי כדורים נגנבו מבסיס צה"ל

3.1.2021 / 8:05

בצבא בודקים אם הגנבים הסתייעו בחיילים מתוך הבסיס בדרום הארץ. גורמים צבאיים מעריכים כי הכדורים עלולים להימכר לארגוני פשיעה ואולי אף לארגוני טרור. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

עשרות אלפי כדורי רובים נגנבו מבונקר בבסיס צאלים בשבוע האחרון - כך מסר היום (ראשון) צה"ל. מהצבא נמסר כי נבדקת אפשרות שחיילים מתוך הבסיס סייעו לפריצה. כמו כן, אמרו כי האירוע מתוחקר ושהמשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

גורמי צבא פנו למחוז הדרומי במשטרה בסוף השבוע האחרון וביקשו סיוע בחקירת המקרה, בו נגנבו עשרות אלפי כדורים מסוג סער מהבסיס בצאלים, המשמש כמרכז האימונים של זרוע היבשה. לדברי הגורמים, הגנבים הצליחו להערים על כל מעגלי האבטחה של הבסיס, לחדור את הבונקר ולהעמיס על גבי מספר כלי רכב ארגזים רבים ובהם עשרות אלפי כדורים.

בסיס צאלים. אמיר בוחבוט
אלפי כדורים נגנבו. בסיס צאלים, בחודש יוני/אמיר בוחבוט

הגורמים הוסיפו כי לפי הערכות ובהתאם לאיכות הביצוע, הגנבים עקבו זמן רב אחר פעילות האבטחה בבסיס, חיפשו את הפרצות ויצאו לפעולה. "אף אחד לא פוסל לרגע אפשרות שהם קיבלו עזרה מבפנים. מתוך הבסיס. עכשיו בודקים מספר כיוונים", אמרו הגורמים. עוד העריכו כי הכדורים הללו יכולים להימכר לארגוני פשיעה אך מהר מאוד יכולים למצוא את עצמם נמכרים גם לארגוני טרור.

בשלוש השנים האחרונות בוצעו מספר גניבות של כדורים ואמצעי לחימה מבונקרים של צה"ל, כשהגדולות מביניהן התרחשו בשדה תימן ובעוצבת הגליל. חלק גדול מהאמצעי הלחימה והתחמושת לא אותרו עד היום. אגף המבצעים במטה הכללי, בפיקודו של האלוף אהרון חליוה, השקיעו עשרות מיליוני שקלים כדי לשכלל את מעגלי האבטחה סביב הבונקרים ולמנוע גניבות בסדר גודל מן הסוג הזה. גורמי צבא מסרו כי תתבצע בדיקה כיצד הדבר ארע, חרף השקעה באבטחה.

עוד בוואלה!

חשד: פרצו לבסיס בצפון וגנבו עשרות רובי M-16

לכתבה המלאה

בתוך כך, קציני מילואים שהתאמנו בצאלים במהלך השנה האחרונה התריעו על גניבות בלתי פוסקות של ציוד אישי ותחמושת, כולל התגרות מצד בדואים שחיים בפזורה. "הסימן החמור ביותר למצב בצאלים הוא ההתגרות של הבדואים עם הטרקטורונים בחיילים", אמרו הקצינים. "מספר רב של פעמים הם מאיימים, מפריעים וגונבים. זה לא סוד. פשוט צה"ל והמשטרה עוצמים עיניים. ראינו מקרים דומים באזור בסיס האימונים של חטיבת גבעתי ובמרחב בסיס שבטה של חיל התותחנים".

רובה ה-M16 שנתפס בברטעה. 09 ביוני 2020.. דוברות משטרת ישראל
38 רובי סער מסוג M-16 נגנבו בחודש ספטמבר האחרון/דוברות משטרת ישראל

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ צבי האוזר, מסר כי יש לשים סוף למקרי הפשיעה ברחבי הארץ. "בלוד ובצאלים, בנגב ובגליל, אזורים שלמים בהם שולטות כנופיות אלימות, משליטות שוד,ביזת רכוש,טרור חקלאי, פשעי שנאה ורצח", כתב האוזר אמש בחשבון הטוויטר שלו. "במקום חוק וסדר קיבלנו 'מערב פרוע' מלווה בתכניות סרק ודיבורים של מנהיגות עייפה שלא עושה כלום למיגור האלימות".

בחודש ספטמבר האחרון התבצעה פריצה של ארבעה אלמונים לנשקייה במחנה צה"ל בגליל העליון, במהלכה נגנבו 38 רובי סער מסוג M-16.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully