וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשודים התקרבו לגדר גבול לבנון: "חיזבאללה לא ויתר על הרצון לנקום"

1.1.2021 / 21:53

כוח צה"ל הוזעק לנקודה הסמוכה לאזור מנרה, לאחר שתצפית זיהתה את החשודים חוצים את הקו הכחול. הכוח ביצע ירי במסגרת נוהל מעצר חשוד - והם נמלטו לשטח לבנון. במהלך השבוע הדגישו גורמים בעוצבת הגליל כי חיזבאללה עדיין לא נסוג מכוונתו לנקום את הרג אחד מפעיליו בסוריה

חסן נסראללה מזכ"ל חיזבאללה בנאום לרגל יום השהיד/אל-מיאדין ואל-מנאר

כוחות צה"ל בגבול לבנון הוזעקו הערב (שישי) לנקודה הסמוכה לצוק מנרה, לאחר שתצפית זיהתה כמה חשודים שחצו את הגבול. הכוחות ביצעו נוהל מעצר חשוד ואף ירו באוויר. החשודים לא חצו את הגדר ונמלטו חזרה לשטח לבנון.

התקרית החריגה התרחשה בשעות הערב, אז התקבלו הדיווחים על תנועה חשודה בגזרה. עד מהרה התברר כי מדובר בכמה חשודים שחצו את הקו הכחול, המסמן את הגבול מאז שישראל נסוגה מלבנון בשנת 2000.

על אף השקט השורר באזור, בשבוע האחרון הזהירו גורמים בעוצבת הגליל כי חיזבאללה לא ויתר על הרצון לנקום את הרג אחד מאנשיו בתקיפה שבוצעה בסוריה לפני כחמישה חודשים, ויוחסה לישראל.

סיור בגבול לבנון. יואב איתיאל
החשודים נמלטו חזרה לשטח לבנון, סיור בגבול/יואב איתיאל

מאז התקיפה, התרחשו כמה אירועים משמעותיים בגבול הצפוני, ובישראל נערכו מחשש שבחיזבאללה יהיו מעוניינים לממש את הנקמה. כמה ימים לאחר התקיפה חוליית חיזבאללה חדרה לשטח ישראל באזור הר דב, ונמלטה מהמקום לאחר שצה"ל פתח בירי לעברם.

התקרית המשמעותית בסבב ההתכתשויות המדובר התרחשה בגבול ישראל סוריה, כחודש לאחר אותה תקיפה, אז סיכל כוח צה"ל ניסיון להנחת מטענים בדרום רמת הגולן. כוח מיוחד של יחידת מגלן שביצע מארב בדרום רמת הגולן סמוך למוצב צבאי, זיהה חוליה של ארבעה מחבלים בעת שהם מניחים מטענים בקרבת גדר הגבול. הכוח וכלי טיס של צה"ל ביצעו ירי במקביל על החוליה ופגעו בהם. לא היו נפגעים לכוחות צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully