וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: הצלחנו להחדיר מל"ט לישראל ולצלם בסיסים

רשת אל-מנאר פרסמה תיעוד שלטענתה היה של כלי טיס שהחדיר הארגון השיעי לצפון מבלי שזוהה על ידי צה"ל. בישראל לא הגיבו

חיזבאללה טוען כי הצליח להחדיר כלי טיס בלתי-מאויש לשטחה האווירי של ישראל מבלי שהתגלה על ידי צה"ל. על פי דיווח ברשת אל-מנאר של הארגון השיעי, הוא הצליח להשיג באמצעות כלי הטיס תצלומי אוויר של בסיסי צה"ל בגליל העליון. ערוץ הטלווזיה שידר את התיעוד, שכלל לטענת חיזבאללה מתקני צבא בגזרה הצפונית. לפי הערוץ, צילומי האוויר "כללו סצינות של מרכזי פיקוד צבאיים בגליל ובחוות שבעא".

לפי התיאור, הבסיס הראשון הוא בירנית הסמוך לגבול לבנון, ואילו השני הוא מוצב צה"ל בהר דב, שנמצא גם הוא ליד הגבול, בחלקו המזרחי. בתיעוד ניכר כי המרחק של כלי הטיס מהמבנים עצמם אינו מבוטל, אך איכות הצילומים היא גבוהה יחסית.

בצה"ל לא התייחסו לסרטון או לטענות של הארגון.

תיעוד של בסיסים ישראלים ששידר ארגון חיזבאללה ברשת אל מנאר, בה נטען כי הוא צולם על ידי כלי טייס בלתי מאוייש. 4 בדצמבר 2020. ללא, צילום מסך
תיעוד של בסיס בירנית שנטען שצולם על ידי חיזבאללה/צילום מסך, ללא

הדיווחים מגיעים ברקע המתיחות בין צה"ל לחיזבאללה בחודשים האחרונים, מאז שמזכ"ל הארגון חסן נסראללה איים לנקום את מותו של נהג משאית לבנוני, שעבד בהברחות אמצעי לחימה מסוריה ללבנון ונהרג בתקיפות שייחסו לחיל האוויר הישראלי.

מאז חיזבאללה ניסה לפחות פעמיים לבצע פיגוע צליפה נגד חיילי צה"ל: באחד המקרים במוצב גלדיולה בגזרת הר דב החליט צה"ל להכיל את ניסיון הפיגוע ולהבריח באמצעות ירי את המחבלים. במקרה השני המחבלים ירו ונמלטו ואף חייל לא נפגע.

בחודש שעבר, הופל רחפן של חיזבאללה שחדר למרחב האוויר הישראלי. אז, הדגישו בדובר צה"ל כי לאורך האירוע "לא נשקפה סכנה לכוחות צה"ל וליישובים הסמוכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully