וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי שחרר צעירה שנאשמת בקשרים עם חיזבאללה, העליון הפך את ההחלטה

27.11.2020 / 10:41

יסמין ג'אבר, תושבת מזרח ירושלים, הייתה בדרכה להשתחרר למעצר בית עם אזיק אלקטרוני - עד ששופטת העליון קבעה כי תישאר במעצר מלא. במחוזי טענו כי "קיימים סימני שאלה בנוגע לשיתוף הפעולה של הצעירה עם אנשי הארגון", אך הפרקליטות ערערה בטענה שיש סכנה שתצא מהארץ

חסן נסראללה מזכ"ל חיזבאללה בנאום לרגל יום השהיד/אל-מיאדין ואל-מנאר

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע השבוע כי יסמין ג'אבר, תושבת מזרח ירושלים שנאשמת בקשרים עם חיזבאללה, תשתחרר למעצר בית עם אזיק אלקטרוני. אתמול (חמישי) הפכה שופטת העליון יעל וילנר את ההחלטה, וקבעה כי ג'אבר תישאר במעצר מלא.

ג'אבר נאשמת כיום כי נסעה ללבנון ושם הסכימה לפעול עבור חיזבאללה. על פי הפרקליטות היא "קיימה ביודעין מגע עם סוכני חוץ ללא הסבר סביר לכך והייתה חברה בארגון הטרור. היא נטלה חלק בפעילות הארגון וביצעה פעילות בעבור הארגון במטרה לקדם את פעולתו". עוד תואר כי הצעירה נשארה בקשר עם ארגון הטרור השיעי עד למעצרה באמצעות העלאת תמונות תמימות לכאורה לרשתות החברתיות.

שב"כ חשף גיוס של תושבת מזרח ירושלים על-ידי כוח קודס האיראני וארגון חיזבאללה בלבנון- יאסמין ג'אבר, תושבת מזרח ירושלים על-ידי כוח קודס האיראני וארגון חיזבאללה בלבנון. שב"כ
"קיימה ביודעין מגע עם סוכני חוץ". ג'אבר/שב"כ

ביום ראשון השבוע קבע השופט רם וינוגרד מבית המשפט המחוזי בירושלים כי "קיימים סימני שאלה בנוגע לשיתוף הפעולה של המשיבה (ג'אבר) עם גורמי חיזבאללה", וכן כי מלבד שמירה על קשר עם אנשי הארגון, היא לא ביצעה עבורם שום פעולה שיש בה כדי להעיד על הזדהות אידיאולוגית איתם. גם שירות המבחן המליץ לשחררה למעצר בית עם אזיק אלקטרוני, והשופט וינוגרד החליט לקבל את ההחלטה.

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה ערר על ההחלטה, בטענה שעצם השמירה על קשר עם פעילי חיזבאללה מצביעה על מסוכנות גבוהה - שניתן לאיין רק באמצעות מעצר מאחורי סורג ובריח. עוד נטען כי העובדה שבן זוגה של ג'אבר מתגורר בירדן, וכן כי השניים בדקו אפשרות לעבור לגור בטורקיה כפי שמפעיליה של ג'אבר ביקשו ממנה, מצביעה על סכנה להימלטות מהמשפט.

עוד בוואלה!

קשרים עם חיזבאללה ופעילות טרור: אישום נגד תושבת מזרח ירושלים

לכתבה המלאה

השופטת וילנר קיבלה את טענות המדינה. "אני סבורה כי די בקשר האמור שקיימה המשיבה עם פעילי החיזבאללה על מנת להעיד על מסוכנותה הרבה ביותר לביטחון המדינה, ואין רבותא לעניין זה בהימנעות המשיבה מביצוע מעשים אקטיביים בשירות החיזבאללה", כתבה השופטת. עוד היא הוסיפה כי שירות המבחן אמנם המליץ על שחרור למעצר באיזוק אלקטרוני, אך ציין כי הסיכון לחזרה על עבירות מצדה של ג'אבר הוא בינוני-גבוה. לכן הורתה להשאיר את הצעירה במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully