וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשרים עם חיזבאללה ופעילות טרור: אישום נגד תושבת מזרח ירושלים

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יסמין ג'אבר, תושבת העיר העתיקה, בגין גיוס פעילים למטרות טרור. כתב האישום מייחס לג'אבר עבירות של מגע עם סוכן זר, חברות בארגון טרור ופעולה ברכוש למטרות טרור. משפחתה: "מאמינים בחפותה"

בווידאו: חסן נסראללה מתייחס למתיחות בגבול לבנון/מתוך טוויטר

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד תושבת העיר העתיקה בירושלים, יסמין ג'אבר, בגין קשרים עם חיזבאללה. ג'אבר, עובדת הספרייה הלאומית בירושלים, מואשמת במגע עם סוכן זר, חברות בארגון טרור ופעולה ברכוש למטרות טרור. המשטרה מבקשת להאריך את מעצרה עד תום ההליכים.

בכתב האישום נכתב כי במהלך שהותה בלבנון, נענתה ג'אבר לפעול במסגרת חיזבאללה. "קיימה ביודעין מגע עם סוכני חוץ ללא הסבר סביר לכך והייתה חברה בארגון הטרור. היא נטלה חלק בפעילות הארגון וביצעה פעילות בעבור הארגון במטרה לקדם את פעולתו". עוד תואר כי הצעירה נשארה בקשר עם ארגון הטרור השיעי עד למעצרה, "באמצעות סימון הודעות ושימוש בתמונות תמימות לכאורה".

שב"כ חשף גיוס של תושבת מזרח ירושלים על-ידי כוח קודס האיראני וארגון חיזבאללה בלבנון- יאסמין ג'אבר, תושבת מזרח ירושלים על-ידי כוח קודס האיראני וארגון חיזבאללה בלבנון. שב"כ
נטלה חלק בפעילות הארגון במטרה לקדם את פעולתו". ג'אבר/שב"כ

אחותה של הנאשמת, שורוק, אמרה אחרי הדיון היום כי "חשוב לנו להגיד שכל המשפחה שלה איתה ואנחנו מאמינים בחפותה. היא אישה שאף פעם לא תעשה דבר שיפגע בנו או בה. היא אישה כל כך מוצלחת עם תואר שני בביולוגיה מהאוניברסיטה העברית, ויש לה את כל החיים מולה. היא חכמה מאוד ויש לה חלומות". לדבריה, "כל חבר ואדם שפגש אותה יכול להגיד כמה היא חכמה ואך פעם לא תפגע במישהו".

סניגורה, עו"ד עומר חמאייסי, טען כי גם לאחר שנמנע ממנה מפגש עם עו"ד במשך 16 ימים, המשיכה הנאשמת לדחות את האישומים נגדה. "כתב האישום עם אישומים מגוחכים וגם לאחר 16 ימים בלי מפגש (עם עו"ד. מ"ה) היא המשיכה לדחות את האישומים ועמדה על גרסתה, לרבות כל תרגילי המדובבים והפוליגרף".

האסטרטגיה לדבריו, היא הפרכת כתב האישום. "אחרי 44 ימי מעצר רואים רק 11 עדי תביעה, על אף שנחקרו רבים. היא לא הסתירה דבר, הייתה גלויה עם החוקרים ולא הכחישה שנסעה ללבנון עם עשרות אנשים מירושלים במטרה להשתתף בכנס על הסכסוך הישראלי-פלסטיני". עו"ד חמאייסי הדגיש כי בשום שלב לא ידעה ג'אבר כי האנשנים הללו מחיזבאללה, "ומעולם לא חשבה לפגוע בביטחון המדינה".

שב"כ חשף גיוס של תושבת מזרח ירושלים על-ידי כוח קודס האיראני וארגון חיזבאללה בלבנון- יאסמין ג'אבר, תושבת מזרח ירושלים על-ידי כוח קודס האיראני וארגון חיזבאללה בלבנון
פרופיל אינסטגרם דרכו התקיים הקשר החשאי. בפוסט המצורף מצוטט שיר אשר בתוכו מוזכרים שמותיהן של יאסמין ותסנים (בערבית-תסמינא ויאסמינא), כחלק מהעברת המסרים מפעיל החיזבאללה.. שב"כ
פרופיל האינסטגרם דרכו חושד השב"כ שהתנהל הקשר בין ג'באר לחיזבאללה/שב"כ

אמש פרסם שב"כ על אודות מעצרה של ג'באר וכן כמה ממכריה, תושבי רמאללה ומזרח ירושלים, בחשד כי גויסו בידי חיזבאללה בלבנון וכוח קודס האיראני. בין העצורים הייתה תסנים אל-קאדי, תושבת רמאללה, עליה נגזר אתמול בבית המשפט הצבאי בעופר עונש קל של 44 ימי מאסר, בגין קשרים עם חיזבאללה. זאת לאחר שהודתה במסגרת עסקת טיעון בעבירת ביצוע שירות עבור התאחדות בלתי מותרת.

על פי כתב האישום, אל-קאדי טסה בדצמבר 2015 לכנס בנושא פלסטין בלבנון, ושם הבינה כי חיזבאללה קשור לאירוע. בכנס פגשה אדם בשם עטאיא אבו-סמהדה ושמרה עמו על קשר. שב"כ תיאר את אבו-סמהדה כפעיל "ביחידת הפיגועים המשותפת של כוח קודס וחיזבאללה", אך הדבר לא צוין בכתב האישום.

מכתב האישום עולה כי אל-קאדי נפגשה בטורקיה עם ג'אבר, וסיפרה לה על הקשר עם אבו-סמהדה, שהפגיש אותה עם פעיל חיזבאללה. אל-קאדי, על פי כתב האישום, שימשה כמתווכת להודעות בין אבו-סמהדה לג'אבר, והעבירה ביניהם דרישות שלום, "במספר הזדמנויות, עטאיא ויסמין שאלו האחד בשלום השני". אולם, בהודעת שב"כ נכתב כי אל-קאדי שימשה "כאשת קשר של היחידה מול ג'אבר, כחלק מדרכי התקשורת החשאיות הננקטות על ידי 'יחידת הפיגועים', לשם מניעת חשיפת פעילותה מול גורמים בישראל". עוד הוסיפו בשב"כ כי היא קיבלה מהם כספים.

אל-קאדי הודתה, ובנוסף ל-44 ימי המאסר נידונה גם לחודש וחצי מאסר על תנאי ואלף שקלים קנס. בדיון, הסביר נציג התביעה הצבאית כי זמן רב עבר מאז בוצעה העבירה וכי אין לה עבר ביטחוני. עוד אמר כי היא הודתה וחסכה זמן שיפוטי, וכי ישנם קשיים ראייתיים בתיק שלא מצביעים על כוונה לגרום נזק או ביצוע "מטרה עוינת כלשהי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully