וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בחריש וחטיפת חייל: נחשפה חוליית טרור שמומנה על ידי חיזבאללה ואיראן

21.7.2020 / 12:00

שב"כ עצר 8 חברי חולייה שפעלו במסווה של ארגון רווחה אזרחי פלסטיני ותכננו פיגועים וחטיפת חייל למיקוח כדי לשחרר אסירים. חבריה היו אמורים גם לצאת לאימונים צבאיים בלבנון הכוללים ייצור אמל"ח והפעלת רחפנים

בווידאו: שיחה בין רכז שב"כ לבעלה של מגייסת ומפעילת חיזבאללה בלבנון/צילום והקלטה: שב"כ

שב"כ התיר היום (שלישי) לפרסם כי סיכל פעילות של חולית טרור שתכננה לבצע פיגועים שכוללים חטיפת חייל ביו"ש. מהחקירה עלה כי קיים קשר בין החוליה לאיראן וחיזבאללה, שסייעו לה במימון ואימון.

חשיפת החוליה התאפשרה בעקבות חקירתו בשב"כ של יזן אבו צלאח, בן 23, פעיל החזית העממית, תושב עראבה, שנעצר באפריל לחקירה, בה נחשף כי הוא מעורב בתכנון פיגועים באזור יהודה ושומרון.

הוא תכנן שורת פעולות, בהן פיגוע בישוב חריש וחטיפת חייל לצורך מיקוח במשא ומתן לשחרור אסירים מהכלא הישראלי במסגרת ההכנות לפיגועים, אבו צלאח כבר רכש נשקים ואף גייס פעילים שעמדו בראש שתי חוליות, האחת בשומרון והשנייה ברמאללה.

מחקירת שב"כ עלה, כי את ההשראה למעשיו, הוא שאב מהפיגוע שאירע שנה שעברה במעיין עין בובין, בו נרצחה רנה שנרב ז"ל.

שב״כ סיכל חולית חזית עממית שתכננה לבצע פיגועים בשומרון. חקירת שב"כ חשפה מעורבות איראן וחיזבאללה באימון ומימון הפעילות.
יזן אבו צלאח. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
הספיק לרכוש נשקים ולגייס פעילים, יזן אבו צלאח/אתר רשמי, תקשורת שב"כ

בנוסף לכך, נחשפו גם קשריו של יזן לארגון "אלשבאב אלקומי אלערבי", ארגון הפועל בסוריה, שהזרועה הצבאית שלו מתמקדת בפעילות צבאית כנגד דאעש, ג'בהת אל-נוסרה ומתנגדי הצבא הסורי. המידע שעלה בחקירה מצביע על מעורבות עמוקה של איראן וחיזבאללה בקידום פעילות טרור כנגד ישראל.

בהמשך, בן דודו של יזן, מחמד אבו צלאח, תושב ביר זית בן 29, נעצר לחקירה, ממנה עלה כי הארגון קיים אימונים משותפים עם גורמים באיראן, וכן עם חיזבאללה וצבא סוריה, ואלו היו מעורבים גם במימון לפעילותו.

בראש הארגון עמד אסעד אלעאמלי אשר פועל מלבנון, והיווה איש הקשר של הארגון לאיראן וחיזבאללה. יזן בעצמו היה צפוי לצאת לאימונים צבאיים בלבנון הכוללים ירי, יצור אמל"ח והפעלת רחפנים. במסגרת החקירה, נעצרו שמונה פעילים נוספים שהיו מעורבים בתכנון פיגועים מטרות ישראליות.

עוד בוואלה!

"ד"ש למפקד שלך בחיזבאללה": שב"כ חשף ניסיון לגייס פעילים בישראל

לכתבה המלאה
שב״כ סיכל חולית חזית עממית שתכננה לבצע פיגועים בשומרון. חקירת שב"כ חשפה מעורבות איראן וחיזבאללה באימון ומימון הפעילות.
אסעד אל-עמלי. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
איש הקשר לאיראן וחיזבאללה. אסעד אל-עמלי/אתר רשמי, תקשורת שב"כ

ידיעה זאת מגיעה לאחר שבחודש שעבר, נחשף כי שב"כ סיכל ניסיון של חיזבאללה לגייס אזרחים ישראלים למטרות ריגול, התארגנות שנחשפה במהלך חקירתן של שתי אזרחיות ישראליות ממג'ד אל-כרום, שנעצרו בשל קשרים שקיימו עם אזרחית ישראלית נוספת שמתגוררת בלבנון.

אז, נחשף כי ביירות חמוד, אזרחית ישראלית ממג'ד אל כרום, המתגוררת כיום בלבנון, הופעלה ביחד בעלה על ידי חיזבאללה כמגייסים של אזרחים ישראלים לשורות הארגון. במקביל, היא הועסקה כעיתונאית בעיתון הלבנוני אל-אחבאר, המקורב לחיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully