וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רינה יצאה לטיול עם אביה ואחיה במעין - ונרצחה בפיגוע

רינה שנרב בת ה-17 תושבת לוד שהתה במעין עם אביה איתן ואחיה דביר ונהרגה בפיצוץ מטען מאולתר שהוטמן סמוך למקום. האב ובנו נפצעו קשה ובינוני ופונו לטיפול בבית החולים. דודה: "נרצחה על קידוש השם". תושבי דולב: "לא יכול להיות שמשפחה הולכת לטייל ומסיימת ככה"

צילום: רוני כנפו וניב אהרונסון

הפיגוע בדולב - כל העדכונים

  • - נערה נרצחה מפיצוץ מטען חבלה מאולתר במעין. אביה ואחיה נפצעו קשה- בינוני
  • - כוחות גדולים של צה"ל הוקפצו לאזור ועורכים מצוד אחר רכב חשוד
  • - צה"ל: פיגוע קשה מאוד, נגרם ממטען חבלה מאולתר
  • - בימין קוראים לתגובה חריפה
  • - נתניהו מקיים התייעצות בטחונית

רינה שנרב, בת 17 מלוד, היא הנרצחת בפיגוע שאירע היום (שישי) במעין עין בובין שבבנימין מפיצוץ מטען מאולתר. אביה איתן בן 46 ואחיה דביר-חיים, תלמיד ישיבה בן 19, פונו במצב קשה ובינוני לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. האב היה זה שהזעיק את מד"א אחרי הפיצוץ, וצה"ל עדיין מנהל מצוד אחרי החוליה כשהכוחות מבצעים פעילות מוגברת באזור טול כרם. הלוויתה תיערך היום בשעה 15:30 בבית העלמין החדש בלוד.

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר לפני זמן קצר כי הניתוח של דביר-חיים בן ה-19 עבר בהצלחה, וכי מצבו יציב אך ממשיך להיות קשה, אך עם זאת, לא נשקפת סכנה לחייו. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח מוקדם יותר עם האב, איתן שנרב, שמאושפז בבית החולים הדסה עין כרם, כי "אתה משקף את היסודות של העם שלנו. אני מאחל לך שתמצא את כוחות הנפש להמשיך לחיות וללמוד כמו שעשית כל השנים האלה". איתן הודה לנתניהו ואמר כי "רינה היא הרוגת מלכות - חייבים להתחזק".

שמוליק שנרב, אחיו של אב המשפחה אמר כי אחייניתו רינה "נרצחה היום על קידוש השם". לדבריו היא הייתה בחורה יראת שמיים. בחורה שכל כולה עם ישראל ואהבת ישראל. את כולה היא תרמה, אם בתנועות נוער ובהתנדבות".

הוא סיפר כי השלושה הגיעו לאזור בנימין לאחר שאישרו הגעה בפני המוקד שעדכן אותם כי המקום מאובטח. לדבריו איתן סיפר לו כי "למקום הגיע רכב, זרקו מטען וקרה מה שקרה". הוא הוסיף כי האב חובש במקצועו "וניסה לעזור לרינה, אבל זה היה מאוחר מדי. איתן הוריד את הציצית שלו ועשה חוסם עורקים לבתו".

הדוד תאר כי אחיינו דביר, תלמיד ישיבת הסדר שנמצא לפני גיוס, שוחח עם אביו איתן בדרכם למעין וביקש ממנו להתחזק בכל מה שקשור לקורס מד"א שבו הוא נמצא בעצמו. "איתן דיבר איתו על תרומה לעם ישראל". לאחר פציעתו אמר הבן לאבא שלו "אנחנו יוצאים מזה ומחזקים את עם ישראל".

בנוסף אמר כי "אני מקווה שנצא מחוזקים. אלה אנשים שעם ישראל יכול להתגאות בכל אחד ואחד מהם". לטענתו המחבלים תכננו את הפיגוע הקשה. "המפגעים תכננו את הדבר. ראו אנשים זכים שבהם לטבול במעין והמטען פגע בהם כל כך קשה.

רינה שנרב. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"נערה מקסימה שכל עתידה היה לפניה". רינה שנרב/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

הדוד הוסיף כי אחיו ששוכב בבית החולים עם פגיעות של רסיסים וברגים ואחיינו שנמצא בניתוח ביקשו למסור כי האירוע הזה מחזק אותם. "ידעו כולם, האירוע הזה מחזק אותנו להתחזק בתורת ישראל, באחיזתנו בארץ ישראל. להתחבר לעם ישראל בכל הדרכים. איתן ושירה גרים בגרעין התורני בלוד. הם בחרו לחיות בשביל עם ישראל בארץ ישראל. אין דבר גדול מזה".

הוא גם פנה לממשלה ואמר כי "יידעו כל האנשים למעלה, רבותי להתנער, להזיז דברים, לשנות דברים. כל כדור וקסאם שנופל עלינו- לספח עוד שטח לישראל".

רועי גנוד, חבר המשפחה שגר בגרעין התורני בלוד, סיפר "לא מספיק שומרים על המקום. צריך יותר האפקט הרתעה. משהו צריך לעשות. היינו שם ארבע פעמים בחודשיים האחרונים, אנחנו נוסעים לשם הרבה, וזה יכול להיות כל אחד מאיתנו".

תושבי ההתנחלות הסמוכה דולב מתחו ביקורת על כך שטיול תמים של משפחה במעין הופך לזירת טרור. מיכל ארליך, יו"ר מזכירות דולב אמרה כי היישוב התעורר היום לבוקר קשה. "התעוררנו לבוקר מאוד קשה. לא קל לנו ברמה היישובית. אמנם לא מכירה באופן אישי את הפצועים, אבל מרגישה כפגועה פה", אמרה.

ארליך אמרה כי אל המקום מגיעים תושבים רבים מתוך היישוב ומחוצה לו. "זה מעין שהוא פנינה", תיארה את המקום. "כל האזור שמורת טבע נפלאה. יש כאן מעין שאנחנו חיים בו בשותפות עם ערביי האזור. חיים פה בשלום במעין הזה. יש אנשים שלא השלימו עם זה עדיין לצערי, אין לנו כוונה ללכת אבל אם הם לא יכולים לחיות איתנו בשלום הם צריכים ללכת. אנחנו נמשיך להגיע לפה. בימי שישי, הצבא פה מ-10:00 עד 18:00. לא יודעת אם הייתה אבטחה או לא. ברור לי שהדברים יילמדו ויוסקו מסקנות. דברים כאלה לא צריכים לקרות. לא יכול להיות שמשפחה הולכת לטייל ומסיימת את היום ככה זו מציאות שכאילו התרגלנו אליה. מישהו צריך לצעוק את הצעקה הקשה הזו".

מיטל הרץ, תושבת דולב, סיפרה על הדו-קיום במקום. "כמו בכל יום שישי, גם היום התכוונו לרדת למעין. תושבי היישובים הקרובים בדרך כלל מגיעים אחר הצהריים כשיתר המטיילים מרחבי הארץ יוצאים מהמעין לצערנו היום זה כבר לא יקרה", אמרה.

זירת הפיגוע בדולב בציר המוביל למעיין. TPS
זירת הפיגוע, היום/TPS

בעקבות הפיצוץ פרס צה"ל באזור כוחות גדולים מהחטיבה המרחבית "אפרים", והצבא מנהל מצוד אחר כלי רכב חשוד שנמלט מהזירה. כמו כן, כוחות מיוחדים פועלים בכמה כפרים מצפון לרמאללה, פשטו על חנויות בצירי הכניסה לכפר והחרימו מצלמות אבטחה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמקיים התייעצויות ביטחוניות, אמר כי "זרועות הביטחון בעיצומו של מרדף אחר המחבלים בני העוולה". לדבריו, "אנחנו נשיג אותם. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מבקשי נפשנו ותבוא איתם חשבון. אני שולח תנחומים עמוקים בשמי ובשם אזרחי ישראל למשפחתה של הנערה רינה שנרב והחלמה מהירה לפצועים, אביה הרב איתן ובנו דביר. נמשיך לחזק את ההתיישבות. נעמיק שורש ונכה באויבינו".

הרמטכ"ל אביב כוכבי סייר בזירת הפיגוע ואמר כי "אני כואב את כאבה של משפחת שנרב ואת הרצחה של רינה ז"ל. מייחל להחלמה מהירה של איתן ודביר, ומחזק את המשפחה ביום הקשה הזה. אנו נמצאים בעיצומו של מרדף ומרכזים מאמץ מודיעיני מבצעי רחב לאיתור מבצעי הפיגוע הרצחני והחמור. אני בטוח ביכולתנו לאתר את המפגעים במהרה ובהמשך מתן מענה ביטחוני איכותי ורחב לתושבים המתגוררים ביהודה ושומרון".

הרמטכ״ל אביב כוכבי מסייר בזירת הפיגוע בעין דני ליד דולב, עם מפקד הפיקוד, נדב פדן. דובר צה"ל
הרמטכ״ל אביב כוכבי מסייר בזירת הפיגוע בעין דני ליד דולב, עם מפקד הפיקוד, נדב פדן/דובר צה"ל

ראש עיריית לוד יאיר רביבו מסר את תנחומיו אחרי הפיגוע. "שבת שחורה על עם ישראל ועל העיר לוד", אמר. "תושבי לוד כולם כואבים על הירצחה בפיגוע של רינה שנרב, נערה מקסימה שכל עתידה היה לפניה. אני מאחל רפואה שלמה לבני המשפחה הפצועים, ומקווה לתפיסה מהירה של המרצחים".

הוא הוסיף כי מדובר בפיגוע שני באותו מקום שבו נרצח תושב העיר דני גונן לפני יותר מארבע שנים. "שוב יום שישי, שוב טרור באתר. עיריית לוד תעשה הכל כדי לתמוך במשפחה ברגעים קשים אלה. מדובר במשפחה ציונית וחלוצית, שתורמת רבות לעיר לוד ותמשיך להיות בלבנו גם בעתיד. אני גאה להיות בן לציונות הדתית, אלה שרואים את המדינה וקידומה לפני כל אינטרס אישי, חלוציות במיטבה - במרכז הארץ, ביהודה ובשומרון. הטרור לא ינצח, בשום מקום".

(עדכון ראשון: 13:04)

מיכל ארליך, יו"ר מזכירות דולב. אתר רשמי
"אנחנו נמשיך להגיע לפה". מיכל ארליך תושבת דולב/אתר רשמי
שמוליק שנהב, דודה של הנרצחת רינה שנרב. רוני כנפו
דודה של רינה מחוץ לבית החולים, היום/רוני כנפו
המסוק שפינה את הפצועים בפיגוע בדולב מגיע לבית החולים הדסה עין כרם. רוני כנפו, רוני כנפו
פינוי הפצועים לבית החולים, היום/רוני כנפו, רוני כנפו
זירת הפיגוע ליד ההתנחלות דולב, 23 באוגוסט 2019. רויטרס
זירת הפיגוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully