וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונות חושפות: השינוי הדרמטי שעבר על הכנרת בתוך שנה בלבד

23.8.2019 / 12:00

ברקע החום הקשה של אוגוסט, קשה לזכור את החורף המבורך בגשמים שידעה ישראל. ואולם צילומי אוויר של שטח האדמה "האי של מעגן" שחושף יובל גסר מצביעים על עלייה של 2.65 מטרים בתוך שנה. צפו בתיעוד

צילום: יובל גסר

צילומי אויר שצולמו אתמול (חמישי) בדרום הכנרת, מול חוף מעגן, ממחישים את השינוי הדרמטי שהימה עברה השנה. ב-22 באוגוסט 2018 עמד מפלס האגם על 214.16- מתחת גובה פני הים התיכון ואתמול נמדד גובה מפלס האגם ועמד על 211.51- מתחת לגובה פני הים התיכון. מדובר בפער של 2.65 מטרים.

בצילומים שצילם יובל גסר השינוי ניכר בשטח האדמה "האי של מעגן", שצץ מעל פני המים בשנים הקשות. כעת, האדמה שם מכוסה מים ורק הצמחייה ששגשגה בשנים השחונות עדיין מבצבצת מעל. לפני שנה עמד ביום זה המפלס 1.16 מטר מתחת הקו האדום התחתון והיום הוא 1.49 מטר מעל אותו קו.

הכנרת ב-22.8.19. יובל גסר, אתר רשמי
הכנרת, אתמול/אתר רשמי, יובל גסר

על רקע חום אוגוסט, קשה כבר לזכור את החורף המבורך בגשמים שידענו. מדובר בחורך גשום אחרי חמש שנים שחונות שדרדרו את מצב האגם הלאומי. רצף השנים הקשות גם מבהירות שאין בטחון כי מצב זה לא יחזור על עצמו בשנים הבאות.

ישראל מצויה בגרעון מים שנאמד בכ-2.5 מיליארד קוב, שלא ייעלם בחורף בודד, גשום ככל שיהיה. בנוסף, ברור כבר כי יש מגמות ברורות בשינוי מזג האוויר, התחממות וירידה בכמויות המשקעים שישפיעו על משק המים הישראלי וכמובן שגם על הכנרת.

עוד בוואלה!

פיגוע בבנימין: אב ושני ילדיו נפצעו קשה ובינוני מפיצוץ מטען סמוך למעין

לכתבה המלאה
הכנרת ב-22.10.18. יובל גסר, אתר רשמי
הכנרת, בשנה שעברה/אתר רשמי, יובל גסר

כחלק מהיערכות לשינויים הצפויים אישרה לפני שנה הממשלה הצעת מחליטים על השקעות של 14 מיליארד שקל בתשתיות מים, בהן הקמת מתקן התפלה גדול בגליל המערבי. כמו כן, על פי התכניות, במידה וייווצרו עודפי מי התפלה, הם יוזרמו לכנרת.

  • עוד באותו נושא:
  • כנרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully