וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה שעות, לבד במים: כך שרדו חמשת המחולצים מהכנרת

27.5.2019 / 12:32

פקח רשות הטבע והגנים שאיתר את הנעדרים שסירתם התהפכה באגם סיפר על רגעי החיפוש: ''נעזרנו בעצות של דייגים בעלי ניסיון'', ותיאר כיצד חילץ את החמישה שאינם יודעים לשחות. אשתו של אחד הלכודים סיפרה ''היה פה נס גדול. לפי כל הנתונים הם לא היו צריכים להישאר בחיים''

עריכה: טל רזניק

בתום סריקות ממושכות, חמישה בני אדם חולצו הלילה (שני) מלב הכנרת לאחר שנעלמו עקבותיהם.
כרמל גת, פקח רשות הטבע והגנים שהיה בסירת החילוץ סיפר על רגעי החיפוש ''ברגע שנקראנו לחיפושים התחלנו בסריקות על פי חישוב של כיווני רוח וזרמי מים וכן נעזרנו בעצות שקיבלנו מדייגים טבריינים בעלי ניסיון". התברר כי החמישה, אב ושני בניו וכן שני חבריהם, תושבי ירושלים וכוכב יעקב שבבנימין, יצאו לשיט מחוף הדקל בכנרת אתמול בשעות הצהריים לאחר שסירתם התהפכה.

בתום שעות של חיפושים, סיפר גת כי ''בסופו של דבר איתרנו אותם בזכות תצפיתן שעמד בנקודה שלטת בחוף עם אמצעי זיהוי תרמי. הוא דיווח לנו שהוא מזהה כתם לידינו. הארנו בכיוון שהוא הנחה אותנו ואז הנעדרים זיהו אותנו וצעקו לנו".

עוד בוואלה! NEWS:
מהקמת ממשלה עד בחירות: כל התרחישים האפשריים של נתניהו
"כוח חריג": מטופל בבי"ח פסיכיאטרי מת במאבק עם הצוות הרפואי
הבחירות לפרלמנט האירופי: הימין הקיצוני והירוקים התחזקו, המרכז נחלש

כוחות הצלה מחפשים אחר הנעדרים בכנרת, 27 במאי 2019. איחוד הצלה
כוחות הצלה מחפשים אחר הנעדרים, הלילה/איחוד הצלה

עם זיהוי הנעדרים ממרחק, כוח החילוץ שט לעברם ואיתר סירה הפוכה עליה היו שני בני אדם ובמים היו שלושה נוספים שאחזו בסירה. לדברי גת ''היה מין רגע כזה שהיה להם קשה לעזוב את הסירה שבה הם אחזו שמונה שעות, בעצם הסירה היא זאת שעזרה להם לשרוד במים. הם עברו אלינו ואנחנו העברנו אותם לספינת השיטור הימית". עוד נמסר מרשות הטבע והגנים כי המחולצים ''דיווחו כי הם לא יודעים לשחות''.

לאחר שהשיבו את המחולצים ליבשה, ''הם היו מותשים. צריך להבין שלהחזיק מעמד במים מתוקים הרבה יותר קשה מאשר במים מלוחים''. ככל שיש יותר מלח במים הצפיפות של המים קטנה יותר וכך קל יותר לצוף, לכן דווקא במים מתוקים קשה יותר להחזיק מעמד. המחולצים פונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים פוריה כשהם בהכרה מלאה וסובלים מהיפותרמיה קלה.

בשעות אחר הצהריים אחרי שמשפחתם הבחינה כי לא שבו, ולא הצליחו ליצור עמם קשר טלפוני הם פנו לסיוע. כוחות משטרה הכוללים שתי סירות של שיטור ימי כנרת וסירה נוספת של רשות הכנרת הוקפצו לזירת האירוע וערכו סריקות במים. צוות צוללנים של זק"א המצויד בסונאר הצטרף אף הוא לחיפושים. במקביל, ניידות משטרה ערכו סריקות על קו החוף. מסוק משטרתי ושני מסוקים של צה"ל ליוו את החיפושים מהאוויר.

עוד באותו נושא

בתום חיפושים: חמישה בני אדם אותרו לאחר שסירתם נעלמה בכנרת

לכתבה המלאה
הסירה עימה יצאו לשיט בני המשפחה בכנרת - ה-27/5. אתר רשמי
הסירה עמה יצאו בני המשפחה לשיט/אתר רשמי

רחל בן שושן שבעלה משה היה בין חמשת הנעדרים אמש, סיפרה לוואלה! NEWS כי בעלה קיבל את הסירה מחבר ולאחר כחצי שעה ששטו הסירה התהפכה לפתע. לדבריה, ''החמישה לא יודעים לשחות. הם היו חגורים בחגורות הצלה, צפו על המים ונאחזו בדפנות הסירה. באותו יום נשבה רוח שיצרה גלים באגם והסירה נסחפה לעומק הכנרת''.

עוד הוסיפה רחל כי ''כשהתחיל להחשיך החמישה החלו לדאוג. הם דיברו אחד עם השני, חיזקו זה את זה והתפללו. הם קראו "שמע ישראל" וצעקו לעזרה. הם חששו לגורלם והיו בטוחים שהם יטבעו. בשלב מסוים הספינה הפסיקה להיסחף והם הבינו שהסירה לא טובעת וכך עודדו זה את זה''.

לקראת שעות הלילה המאוחרות הם ראו בשמיים מסוקים והבינו שמחפשים אותם, ''חברים שנפרדו מהם אחר הצהריים הם שהזעיקו עזרה כשהבינו שהם לא שבו מהשייט. הם צעקו לעבר המסוקים אבל כמובן שלא יכלו לשמוע אותם''. רחל סיפרה כי ''במהלך כל השעות הארוכות הם שתו את מי הכנרת. בעלי אמר שלא אכל דבר משעות הבוקר והוא היה ממש חלש''.

חיפושים אחר חמישה נעדרים בכנרת, 27 במאי 2019. זק"א
חיפושים אחר הנעדרים באחת מגדות הכנרת, הלילה/זק"א

עוד סיפרה כי אחד מהלכודים התחיל להיות במצוקה, ''ממש כבר לא היה לו כח להחזיק בסירה וכבר לא היתה לו תחושה ברגליים. הוא אמר שהוא לא יחזיק מעמד. בעלי עודד אותו, עיסה את רגליו ושיכנע אותו לא להתייאש. הוא חיזק אותו''. לטענתה, ''הם אספו כוח ואומץ, חיזקו אחד את השני והתפללו. בעלי אמר שהוא סולח לכל מי שפגע בו במהלך חייו ומוחל לו מחילה גמורה''.

באותו רחל עבדה עד השעה 23:00 בלילה ולא ידעה שבעלה נעדר. ''לקראת 1:00 התחלתי לדאוג וחברים שהתקשרתי אליהם לא ענו לי. חבר שענה אמר שהוא לא יודע דבר. ב-1:20 התקשרה גיסתי ואמרה לי שקרה נס ושנמנע ממני צער. רק בלשב הזה ידעתי שבעלי היה 9 שעות בכנרת''. בעלה התקשר אליה מסירת המשטרה ובשיר כי הוא בריא ושלם.

עוד הוסיפה רחל כי ''היה פה נס גדול. לפי כל הנתונים הם לא היו צריכים להישאר בחיים. אני מספרת כדי לפרסם את נסי השם''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully