וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בבנימין: בת 17 נהרגה מפיצוץ מטען במעין; אביה ואחיה נפצעו קשה ובינוני

רינה שנרב נפצעה אנושות בפיצוץ, שנגרם ממטען שהוטמן במעין הסמוך להתנחלות דולב, ומותה נקבע בזירה. אביה ואחיה בן ה-19 נפצעו בינוני וקשה ופונו לבית החולים. צה"ל מנהל מצוד אחרי החוליה, במערכת הפוליטית קוראים לתגובה חריפה. נתניהו מקיים התייעצויות, בחמאס מברכים

צילום: רוני כנפו וניב אהרונסון

פיגוע בדולב - כל העדכונים

  • - בת 17 נהרגה מפיצוץ מטען, אחיה ואביה נפצעו קשה ובינוני
  • - כוחות גדולים של צה"ל הוקפצו לאזור ועורכים מצוד אחר רכב חשוד
  • - צה"ל: פיגוע קשה מאוד, נגרם ממטען חבלה מאולתר
  • - בימין קוראים לתגובה חריפה
  • - נתניהו מקיים התייעצות בטחונית

רינה שנרב, בת 17 מלוד, נרצחה בפיצוץ מטען שאירע היום (שישי) במעין עין בובין סמוך להתנחלות דולב שבבנימין, ואביה ואחיה נפצעו בינוני וקשה. מסוק שהוקפץ למקום פינה את האב, איתן בן 46, ואת האח, דביר בן 19, לבית החולים הדסה עין כרם, כשהאחות טופלה בזירה אך גורמי הרפואה קבעו את מותה בתום מאמצי הצלה רבים. בצה"ל מעריכים כי המטען הוטמן והופעל מרחוק, ולא הושלך ממכונית חולפת כפי שסברו בתחילה.

בעקבות הפיצוץ, שעליו דיווח האב, פרס צה"ל באזור כוחות גדולים מהחטיבה המרחבית "אפרים", והצבא מנהל מצוד אחרי החוליה. כמו כן, כוחות מיוחדים פועלים בכמה כפרים מצפון לרמאללה, פשטו על חנויות בצירי הכניסה לכפר והחרימו מצלמות אבטחה. בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים התייעצויות ביטחוניות.

בצה"ל אמרו כי מדובר ב"פיגוע חמור מאוד" וכי במצוד אחרי חולית המחבלים מעורבים גם אמ"ן ושב"כ. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי לאזור הועברו כוחות נוספים כדי למנוע "פיגועי השראה". כשעה לאחר מכן, נשמע פיצוץ בסמוך למחסום ג'למה שבאזור ג'נין. לא ידוע על נפגעים. כמו כן, גורמי צבא בפיקוד המרכז אמרו כי בכמה מוקדים ידו ישראלים אבנים לעבר כלי רכב פלסטינים.

בחמאס בירכו על הפיגוע, שמצטרף למה שנראה כמו גל טרור בשטחים. "הפיגוע מזהיר את הציונים שיתרחקו מחבית אבק השריפה שתתפוצץ בירושלים ואל-אקצא", אמר ראש הלשכה המדינית של הארגון, אסמאעיל הנייה, בהתייחסו לעליית היהודים להר הבית בתשעה באב, בתחילת החודש, שאחריה נרשמה עליה במספר הפיגועים ביהודה ושומרון. בשבוע שעבר נפצעו שני אחים בפיגוע דריסה בגוש עציון.

פעילות לוחמי צה"ל בזירת הפיגוע בדולב שבבנימין. דובר צה"ל
חשש מפיגועי השראה. פעילות לוחמי צה"ל במקום, היום/דובר צה"ל

פרמדיק מד"א שלמה פרל, שהגיע ראשון למקום, סיפר לוואלה! NEWS על הזירה הקשה. לדבריו, ראה שלושה פצועים בהם פצועה מחוסרת הכרה. "האבא חבר שלי והוא התקשר אליי כדי להזעיק עזרה הוא סיפר שראה שם רכב ושמע בום. הגענו מיד למקום. "המראה היה קשה", אמר.

פראמדיק מד"א זאבי חפץ, הוסיף וסיפר: "הייתי בביתי ביישוב הסמוך דולב, כשלפתע שמעתי רעש חזק של פיצוץ והבנתי שמשהו קרה. מיד לאחר מכן, הזניקו אותי ודיווחו לי שיש פיגוע. עליתי לאמבולנס מד"א שנמצא בכוננות ביישוב, ונסעתי במהירות למקום. המראה בזירת הפיגוע היה קשה. הענקנו טיפול רפואי לפצועים, בהם גבר כבן 46, שהיה בהכרה מלאה, וסבל מפגיעות מרסיסים ומהדף בפלג גופו העליון. הוא סיפר לנו שבזמן שטיילו, לפתע נשמע פיצוץ עז, ושלושתם נפגעו. לאחר שייצבנו את מצבו, והענקנו לו טיפול רפואי, שכלל עצירת דימומים וסיוע נשימתי, העברנו אותו לאמבולנס, ופינינו אותו לחבירה עם מסוק צה"ל, שנחת בסמוך".

מיטל הרץ, תושבת דולב, סיפרה לוואלה! NEWS כי "כמו בכל יום שישי, גם היום התכוונו לרדת למיין. תושבי היישובים הקרובים בדרך כלל מגיעים אחר הצהריים כשיתר המטיילים מרחבי הארץ יוצאים מהמעיין לצערנו היום זה כבר לא יקרה".

חובש הצלה ללא גבולות בזירת הפיגוע בדולב. הצלה ללא גבולות, אתר רשמי
מותה של רינה נקבע במקום. חובש בזירת הפיגוע, היום/אתר רשמי, הצלה ללא גבולות

בקואליציה, ובאופוזיציה, הגיבו בחריפות לפיגוע בדולב, וקראה לתגובה מידית מצד הממשלה.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר כי "בזמן שאנחנו עסוקים באיראן ובגבול עזה יהודים יקרים נפגעים שבוע שבוע ביהודה ושומרון. זה חייב להיפסק, אדוני ראש הממשלה הגיע הזמן לגבות מחיר. המחבלים מקבלים גיבוי מהרשות הפלסטינית, נתפסים כגיבורים בציבור שלהם ונכנסים לכלא בתנאים טובים. את הרשות הפלסטינית המסיתה לטרור צריך לפרק, איכות החיים של הערבים לא שווה נרצח אחד שלנו".

בהמשך שיגר ביקורת מרומזת על נתניהו: "מדינת ישראל חייבת שר ביטחון במשרה מלאה. כזה שלא יעסוק רק באיומי המאקרו האיראניים במקביל לתפקידו כראש ממשלה (את זה נתניהו עושה טוב) אלא גם בביטחון היום יומי של אזרחי ישראל. נצטרך לדרוש את זה אחרי הבחירות".

המסוק שפינה את הפצועים בפיגוע בדולב מגיע לבית החולים הדסה עין כרם. רוני כנפו, רוני כנפו
המסוק עם הפצועים לאחר נחיתתו בבית החולים הדסה/רוני כנפו, רוני כנפו

במפלגת "ימינה", שבה חבר סמוטריץ', האשימו כי "דם יהודי הפך להפקר"י ומתחו ביקורת על מדיניות ההכלה לטענתם של פיגועי הרצח. "מדיניות ההכלה של פיגועי הרצח חייבת להיפסק, בין אם זה בעוטף עזה או ביהודה ושומרון - המחבלים לא נחים וישראל מכילה. את המציאות הבלתי נסבלת הזו חייבים לעצור: בהחזרת החיסולים, בהצבת מחסומים, בהריסת בתי מחבלים ובהחלת ריבונות ישראלית. עוד היום".

שר הפנים, יו"ר ש"ס, אריה דרעי אמר כי הוא מתפלל להחלמת הפצועים וש"הפיגוע הנפשע מחייב תגובה קשה. משוכנע כי כוחות הביטחון שלנו יגיעו למבצעי הפיגוע. הם ינסו לפגוע בנו ואנו נבנה, נפתח ונחזק את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".

מפת מיקום הפיגוע בעין בובין סמוך לדולב. עיבוד תמונה
מיקום הפיגוע בדולב/עיבוד תמונה

יו"ר האופוזיציה וכחול לבן בני גנץ אמר כי זהו "פיגוע קשה". הוא הוסיף: "אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים וסומך על כוחות הביטחון שישימו את ידם על המפגעים".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף את הממשלה ואת נתניהו בפרט. "הפיגוע בבנימין הוא סטירת לחי מצלצלת לממשלת הכניעה של נתניהו, שבוחרת להפקיר את ביטחון אזרחי מדינת ישראל לטובת תשלומי שוחד לחמאס ולרשות הפלסטינית כדי לקנות שקט עד הבחירות". עוד אמר ליברמן כי "ממשלה שמפסיקה את שיפוץ כביש הדמים בעוטף עזה בטענה שנגמר הכסף, ומנגד מתחננת לאבו מאזן שיסכים לקבל שני מיליארד שקלים, לא ראויה לאמון הציבור".

ב-2015: דני גונן נרצח במעין מפיגוע ירי

עין בובין נמצא ליד דולב בנפת רמאללה והמעין משמש להשקיית השדות הפלסטינים במרחב ובימי שישי אזרחים ישראלים שמגיעים לרחצה. בעיקר בימי שישי. ב-2015 התרחש במקום פיגוע ירי, שבמהלכו נרצח דני גונן ומאז המקום נמצא תחת אבטחה בימי שישי ובחופשים.

דבורה גונן, אמו של דני, אמרה לוואלה! NEWS: "אני בסערת רגשות. בדיוק קיבלתי ידיעה על הפיגוע. כל פיגוע מחזיר אותנו אחורה. זה קורה באותו מקום, באותו יום. יום שישי, שהמקום היה אמור להיות מאובטח. התחושות קשות. שתושבי המקום לא יוותרו על הארץ שלנו, על המדינה שלנו. מקבלי ההחלטות - שלא יוותרו. חייבים לדאוג לאזרחים. הם לא עושים טובה שהם שומרים על הביטחון שלנו. אנחנו צריכים לחזור הביתה, וזה החובה שלהם לדאוג לזה. השיקולים שלהם לא מעניינים אף אחד. ערך החיים הוא ערך עליון. שאנשים יחזרו הביתה בשלום, אחרי שהם יצאו לטיול. גם מי שגר בתל אביב, גם מי שבירושלים וגם מי שגר בדולב.

היא הוסיפה כי "צריך להגביר את ההרתעה. עברו שבועיים מהפיגוע של שביר שורק. כמה אפשר להסתכל למשפחות בעיניים. חייבים להפסיק את זה. הגיע הזמן להפסיק לקבור את האנשים שלנו. אני לא יכולה יותר. להגיע למשפחת שור ולנחם אותם כאמא, היה לי קשה. ידעתי שהם לא יהיו אחרונים".

זירת הפיגוע ליד ההתנחלות דולב, 23 באוגוסט 2019. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי אמר כי "ההחמרה במצב הביטחוני מחייבת תגובה הולמת, רצף האירועים מצביע על מגמה וגרירת רגליים אינה פתרון. גירוש משפחות הרוצחים לצד החלת ריבונות בשטחי C אלו צעדים ראשונים ומתחייבים. הטרור לא ירתיע אותנו אנו נמשיך לטייל בכל מקום - בירושלים, בדולב, בנחל עוז, בגולן ובתל אביב כי המוטיבציה לרצוח יהודים אינה צריכה סיבה. ליבנו ותפילותינו לשלומם של הפצועים".

מסוק מפנה מזירת הפיגוע בדולב - ה-23 לאוגוסט. טל אהרונוביץ/TPS, TPS
מסוק מפנה את הפצועים מהזירה, היום/TPS, טל אהרונוביץ/TPS

מועצת יש''ע התייחסה גם כן לפיגוע: "שוב אנחנו עדים לתוצאות של ההסתה והשנאה של שונאי ישראל. הפיגוע הזה מצטרף לפיגועים נוספים שאירעו בשבועות האחרונים, אשר מצביעים על מגמה שאסור לתת לה להימשך. אנו דורשים מכוחות הביטחון לעשות ככל הנדרש, כולל תגבור כוחות ופעולות יזומות על מנת שהאירועים לא יהפכו לגל שישטוף את כל הארץ. אנחנו נמשיך לגור ביהודה, שומרון ובקעת הירדן לנצח נצחים. לא פיגועים ולא הסתה יוכלו לנו".

(עדכון ראשון: 10:33)

מחסומי צה"ל באזור הפיגוע בדולב בבנימין. סריקות אחר רכב המפגעים. עדיאל שטרן/TPS, TPS
מחסומים צה"ל בזירה/TPS, עדיאל שטרן/TPS
זירת הפיגוע בדולב בציר המוביל למעיין. TPS
זירת הפיגוע, היום/TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully