וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ד"ש למפקד שלך בחיזבאללה": שב"כ חשף ניסיון לגייס פעילים בישראל

30.6.2020 / 13:22

אזרחית ישראלית המתגוררת בלבנון פעלה במסווה של עיתונאית בעיתון "אל אחבאר" המקורב לחיזבאללה, יחד עם בעלה, בניסיון לגייס פעילים לשורות הארגון. היוזמה נחשפה לאחר ששתי תושבות מג'ד אל כרום נפגשו עם עיתונאית. שב"כ הזהיר את השניים: "מכינים למפקד שלכם הפתעות"

בווידאו: שיחה בין רכז שב"כ לבעלה של מגייסת ומפעילת חיזבאללה בלבנון/צילום והקלטה: שב"כ

(בווידאו: קטע מהשיחה שקיים רכז שב"כ עם מגייס הפעילים לחיזבאללה")

שירות הביטחון הכללי (שב"כ) חשף היום (שלישי) ניסיון של חיזבאללה לגייס אזרחים ישראלים למטרות ריגול. ההתארגנות נחשפה במהלך חקירתן של שתי אזרחיות ישראליות ממג'ד אל-כרום שנעצרו בתחילת החודש.

השתיים נעצרו בשל קשרים שקיימו עם ביירות חמוד, אזרחית ישראלית במוצאה ממג'ד אל כרום, המתגוררת כיום בלבנון יחד עם בעלה בלאל ביאזרי. בעודה מועסקת כעיתונאית על ידי העיתון הלבנוני אל-אחבאר המקורב לחיזבאללה, ביירות ובעלה הופעלו על ידי הארגון כמגייסים של אזרחים ישראלים לשורותיו.

ביירות חמוד, אזרחית ישראלית במוצאה ממג'ד אל כרום, ובעלה בלאל ביאזרי אשר פעולו לגיוס אזרחים ישראלים לטובת חיזבאללה. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
פעלו לגיוס פעילים בישראל. ביירות חמוד ובעלה בילאל/אתר רשמי, תקשורת שב"כ

בשנת 2013, ביירות נחקרה על ידי כוחות הביטחון, בחשד שיצרה קשר עם פעילי חזבאללה אותם פגשה בכנסים שהתקיימו במרוקו בשנת 2008 ובתוניסיה בשנת 2012. לאחר חקירתה בשנת 2013, עזבה ביירות את ישראל ועברה להתגורר בלבנון, שם נישאה לבעלה בילאל.

לפי שב"כ, שתי האזרחיות הישראליות נפגשו עם חמוד בטורקיה לפני כחצי שנה. בעקבות המפגש הן נחקרו בחשד שבוצע ניסיון לגייסן כפעילות לארגון. במסגרת החקירה הקשר עם חמוד אומת, ואף התקבלו פרטים על אודות המפגש והאופן שבו פועל חיזבאללה באמצעות ביירות ובן זוגה לגייס ישראלים נוספים למאמציו. בסיום חקירתן, שוחררו החשודות בתנאים מגבילים.

ביירות חמוד, אזרחית ישראלית במוצאה ממג'ד אל כרום, ובעלה בלאל ביאזרי אשר פעולו לגיוס אזרחים ישראלים לטובת חיזבאללה. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
"מכינים הפתעות". ביירות ובילאל ביאזרי/אתר רשמי, תקשורת שב"כ

במקביל, רכז שב"כ יצר קשר בילאל בלבנון על מנת להזהירו כי שב"כ מודע לפעילותם, למרות הכיסוי העיתונאי אותו הם מציגים וכי עליהם לחדול מניסיונות גיוס של אזרחים ישראלים. "אני רק רוצה להעביר לך מסר", נשמע הרכז בשיחתו עם בילאל. "תמסור ד"ש למפקד שלכם בחזבאללה, בעתיד הקרוב יהיו כמה הפתעות מאיתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully