וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח ישראלי נעצר בחשד שתכנן פיגוע בצומת ביל"ו בהנחיית חמאס

שב"כ עצר את מחמוד מקדאד, תושב שגב שלום, שעל פי החשד גויס ע"י אנשי הזרוע הצבאית של הארגון לטובת איסוף מודיעין והוצאה לפועל של פיגוע בישראל. כחלק מהפעלתו, הוא צילם סוללות כיפת ברזל ודיווח על תחנות אוטובוס בקרבת בסיסי צה"ל תמורת אלפי שקלים

בווידאו: הגשת כתב אישום נגד המחבל שרצח את הרב שי אוחיון/עריכה: ניר חן

אזרח ישראלי שהופעל על ידי חמאס נעצר בחשד למעורבות ותכנון פיגוע הנחת מטען חבלה בצומת ביל"ו - כך שב"כ התיר לפרסום היום (שני). החשוד, מחמוד מקדאד בשנות ה-30 לחייו, נעצר ב-15 באוגוסט. על פי החשד, הוא גויס על ידי אנשי הזרוע הצבאית של הארגון לטובת איסוף מודיעין בנגב ובהמשך הונחה לבצע פיגוע בשטח ישראל.

מקדאד, תושב שגב שלום שבנגב, הוא בן לאם בדואית-ישראלית ואב תושב רצועת עזה. יחד איתו נעצר גם אחיו אחמד מקדאד ותשעה בני משפחה ומכרים נוספים בחשד למודעות ומעורבות בתכנון הפיגוע. נגד מקדאד ושני אחיו הוגש כתב אישום המייחס להם עבירות ביטחוניות חמורות.

מחמוד מקדאד, אחד החשודים בנסיון הנחת המטען בצומת ביל"ו. תקשורת שב״כ, אתר רשמי
צילם אתרי כיפת ברזל תמורת אלפי שקלים. מחמוד מקדאד/אתר רשמי, תקשורת שב״כ

על פי כתב האישום, מחמוד החל לפעול עבור חמאס בסוף 2019, תוך ניצול יכולתו לנוע בין ישראל לרצועת עזה בעקבות הרקע המשפחתי שלו. הוא תצפת ומסר מידע על תנועת מטוסים בקרבת בסיס חיל האוויר, צילם באמצעות טלפון שקיבל מחמאס אתרים בהן פרוסות סוללות כיפת ברזל ודיווח על תחנות אוטובוס בקרבת בסיסי צה"ל. את המידע העביר לאנשי הארגון באמצעות "טלגרם", ובסיום מחק את התצלומים מהמכשיר הסלולרי. בעבור מעשיו קיבל מחמאס אלפי שקלים בכמה הזדמנויות שונות.

בחודשים האחרונים שהה ברצועה, ועבר הכשרות מטעם חמאס להרכבת מטען חבלה טרם כניסתו לישראל. בחודש יוני נכנס מחמוד לישראל והחל להרכיב את מטען החבלה, כשמקביל חיפש אחר מיקום לביצוע הפיגוע. מכתב האישום עלה כי מחמוד לא השלים את פעולות הרכבת מטען החבלה, והתחרט סמוך למעוד שבו תכנן להוציא לפועל את הפיגוע. לאחר שהעלה באש חלק מהרכיבים, נעצר על ידי כוחות הביטחון.

שותפו של מחמוד לסוד הקשר עם חמאס ולכוונתו להוציא פיגוע הוא אחיו, אחמד. כמו כן, הוא נחשד כי שיתף פעולה במשימת איסוף מידע על כיפות ברזל. בני משפחה נוספים סייעו בהרכבת רכיבים שנועדו להרכבת המטען, וכן אמצעי לחימה נוספים.

המטען שתוכנן להיות מונח לטובת פיגוע תופת של חמאס בצומת ביל"ו. תקשורת שב״כ, אתר רשמי
המטען שתכנן מחמוד להניח בצומת ביל"ו/אתר רשמי, תקשורת שב״כ

בחודשים האחרונים נעצרו כמה אזרחים ישראלים ששיתפו פעולה עם ארגוני טרור, בהם שתי אזרחיות ישראליות ממג'ד אל-כרום שפעלו לטובת חיזבאללה ואזרח שהופעל בחשאי על ידי איראן.

לדברי גורם בכיר בשב"כ, "מדובר בעדות נוספת למאמצים שמשקיעה הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה בהקמת תשתיות טרור בישראל, זאת כחלק מפעילות שיטתית ורחבה הפועלת מול איו"ש וישראל ומעידה על האסטרטגיה אותה ממשיכה הנהגת חמאס להוביל כדי לערער את היציבות באזור, זאת על אף ובמקביל למאמצי הסדרה שמתקיימים כל העת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully