וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבת מזרח ירושלים נעצרה בחשד שגויסה על ידי איראן וחיזבאללה

17.9.2020 / 13:27

שב"כ עצר את יאסמין ג'אבר, עובדת הספרייה הלאומית, בחשד כי עמדה בראש חולייה שמטרתה הייתה לגייס פעילים לארגון הטרור השיעי בלבנון ולכוח קודס האיראני. מהחקירה עולה כי הצעירה פגשה מפעילים של חיזבאללה בטורקיה, איתם נהגה לשמור על קשר באינסטגרם

בווידאו: חסן נסראללה מתייחס למתיחות בגבול לבנון/מתוך טוויטר

תושבת העיר העתיקה בירושלים נעצרה על ידי שב"כ בחשד כי גויסה בידי חיזבאללה בלבנון וכוח קודס האיראני במטרה לסייע בגיוס פעילים נוספים מקרב אזרחי ישראל ותושבי יהודה ושומרון. שב"כ עצר בסיוע להב 433 את יאסמין ג'אבר, עובדת בספרייה הלאומית, ויחד עימה נעצרו לחקירה חשודים נוספים מקרב מכריה ממזרח ירושלים ורמאללה שנחשדו כמעורבים בפעילות במסגרת חוליה, בראשותה של ג'אבר.

שב"כ חשף גיוס של תושבת מזרח ירושלים על-ידי כוח קודס האיראני וארגון חיזבאללה בלבנון- יאסמין ג'אבר, תושבת מזרח ירושלים על-ידי כוח קודס האיראני וארגון חיזבאללה בלבנון. שב"כ
עובדת בספרייה הלאומית באוניברסיטה העברית. ג'אבר/שב"כ

במסגרת החקירה עלה כי חיזבאללה מארגן כנסי צעירים פלסטינים בלבנון לשם איתור מגויסים פוטנציאלים מישראל לקידום פעילות טרור. במהלך החקירה עלה כי ג'אבר זוהתה וסומנה על ידי אנשי חיזבאללה במסגרת השתתפותה בכנס בלבנון אליו יצאה בשנת 2015. כמו כן, עלה כי לשם שמירה על חשאיות זהותה, קיבלה כינוי מבצעי על ידי היחידה - "רחיל".

בביקור נוסף של ג'אבר בלבנון בשנת 2016, עטאיא אבו סמהדנא ומחמד אל-חאג' מוסא, המוכרים כפעילים ביחידת הפיגועים המשותפת של כוח קודס וחיזבאללה, קישרו בינה לבין פעיל טרור בכיר ביחידה זו המכונה "פארס עוודה". הפעיל, ג'עפר קביסי, מוכר כמעורב בניסיונות נוספים לגייס גורמים בישראל ובאיו"ש לפעילות טרור.

שב"כ חשף גיוס של תושבת מזרח ירושלים על-ידי כוח קודס האיראני וארגון חיזבאללה בלבנון- יאסמין ג'אבר, תושבת מזרח ירושלים על-ידי כוח קודס האיראני וארגון חיזבאללה בלבנון
פרופיל אינסטגרם דרכו התקיים הקשר החשאי. בפוסט המצורף מצוטט שיר אשר בתוכו מוזכרים שמותיהן של יאסמין ותסנים (בערבית-תסמינא ויאסמינא), כחלק מהעברת המסרים מפעיל החיזבאללה.. שב"כ
בפוסט המצורף מצוטט שיר שבתוכו מוזכרים שמותיהן כחלק מהעברת המסרים/שב"כ

מאז גיוסה על ידי חיזבאללה, עמדה ג'אבר בקשר חשאי עם מפעילה, באמצעות העברת מסרים חשאיים מוסכמים ברשתות החברתיות, דוגמת פייסבוק ואינסטגרם, וזאת בהתאם לתדרוך ביטחוני והנחיות שקיבלה מארגון חזבאללה. בפוסט באינסטגרם דרכו הועברו מסרים פורסם שיר שבתוכו מוזכרים שמותיהן של יאסמין ותסנים, כחלק מהעברת המסרים מפעיל החיזבאללה.

במסגרת הפעלתה של ג'אבר על-ידי החיזבאללה, בוצעו עמה פגישות בטורקיה, במסגרתן הועברו לה הנחיות לפעילות על ידי רנד והבה, פעילת חזבאללה ביחידת הפיגועים המשותפת, שפעלה מולה אף היא בכינוי מבצעי מטעם היחידה בשם "וופאא".

בפגישות אלה הובהר לג'אבר כי תפקידה הינו גיוס פעילים נוספים בישראל, שישמשו כחולייה בהנחייתה. האחראים הדגישו בפניה את החשיבות של גיוס גורמים מקרב ערביי ישראל, בדגש על נשים, שיתרונן ביכולתן לנוע בחופשיות בארץ ולפעול במסגרת חוליות מקומיות לאיסוף מידע שישמש לקידום פעילות טרור עתידית.

דגל חיזבאללה ואיראן באירוע לציון יום השנה ה-41 למהפכה האסלאמית בטהראן, איראן, 11 בפברואר 2020. רויטרס
פעיל חיזבאללה עם דגל הארגון ודגל איראן/רויטרס

ממצאי חקירתה של אלקאדי העלו, כי שימשה כאשת קשר של היחידה מול ג'אבר, כחלק מדרכי התקשורת החשאיות הננקטות על ידי יחידת הפיגועים לשם מניעת חשיפת פעילותה מול גורמים בישראל, ואף קיבלה מהם כספים.

בנוסף, עלה כי אלקאדי קיימה ב-2018 פגישה עם אותה פעילת חיזבאללה רנד והבה, שהציעה לה להיפגש עם פעילי חזבאללה עמם היא עובדת בלבנון, וזו הסכימה להצעה.

כתבי אישום המייחסים לשתיים עבירות ביטחוניות יוגשו לבית המשפט בימים הקרובים.

הספרייה הלאומית מסרה בתגובה כי "הופתענו מאוד לשמוע כי העובדת יסמין ג'אבר חשודה במעשים חמורים כל כך. גורמי הביטחון לא עידכנו אותנו בשבועות האחרונים בדבר מעצרה. הספרייה תעניק את כל הסיוע הנדרש לביצוע החקירה, אם תתבקש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully