וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית בצפון: חשוד חצה את הגבול מלבנון ונתפס ע"י כוחות צה"ל

14.11.2020 / 19:52

גורמי ביטחון מעריכים כי מדובר בניסיון של חיזבאללה לבחון את ערנות כוחות צה"ל לאורך הגבול. החשוד נתפס בעקבות זיהויו על ידי תצפיות, והועבר לחקירת כוחות הביטחון. פצצות תאורה נורו בשמי האזור

בווידאו: דיווח של הפרשן הצבאי של וואלה! NEWS מגבול לבנון על השיחות לשרטוט הגבול/צילום: רויטרס

חשוד חצה את גדר הגבול מלבנון לישראל ונתפס על ידי כוחות צה"ל סמוך לגדר באזור הכפר רג'ר - כך נמסר הערב (שבת) מדובר צה"ל. החשוד נתפס בעקבות זיהויו על ידי תצפיות, והועבר לחקירת כוחות הביטחון.

מוקדם יותר הערב, ירה צה"ל פצצות תאורה באזור הגבול, בעת החיפושים אחר החשוד. גורמי ביטחון מעריכים כי מדובר בניסיון של חיזבאללה לבחון את ערנות כוחות צה"ל לאורך הגבול.

שריפה בכפר חולא בסמוך לגבול לבנון בעקבות תקיפה של צה"ל על יעדים של חיזבאללה בתגובה לירי  אל עבר כוחותינו 25 באוגוסט 2020. רויטרס
ירי פצצות תאורה של צה"ל לעבר דרום לבנון/רויטרס

גורמים במערכת הביטחון אמרו לוואלה! NEWS כי מדי שבוע מתבצע לפחות ניסיון אחד להתקרב לגדר המערכת בגבול לבנון, או לחצות אותה על רקע פלילי. עם זאת, מאחר ובמערכת הביטחון מכירים בשליטה הכמעט מוחלטת של חיזבאללה בדרום לבנון, ובדגש על הגבול, בכל מה שקשור לעסקאות סמים - לא נפסלת האפשרות כי גם פועלים זרים, רועי צאן ואזרחים שבאופן תדיר חוצים את הגבול לשטח ישראל, עושים זאת בשליחות חיזבאללה.

עוד בוואלה!

נסראללה: שרטוט הגבולות הימיים לא יוביל לנורמליזציה עם ישראל

לכתבה המלאה

זה יותר משלושה חודשים שומר צה"ל על דריכות גבוהה מאוד לאורך הגבול מחשש לפיגוע נקמה של חיזבאללה. זאת לאחר שמזכ"ל הארגון חסן נסראללה איים לנקום את מותו של נהג משאית לבנוני שעבד בהברחות אמצעי לחימה מסוריה ללבנון ונהרג בתקיפות שייחסו בחיזבאללה לחיל האוויר הישראלי.

חיזבאללה ניסה לפחות פעמיים לבצע פיגוע צליפה נגד חיילי צה"ל: באחד המקרים במוצב גלדיולה בגזרת הר דב החליט צה"ל להכיל את ניסיון הפיגוע ולהבריח באמצעות ירי את המחבלים. במקרה השני המחבלים ירו ונמלטו ואף חייל לא נפגע. בשבוע האחרון הופל רחפן של חיזבאללה שחדר למרחב הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully