וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: שרטוט הגבולות הימיים לא יוביל לנורמליזציה עם ישראל

יפעת רוזנברג

11.11.2020 / 21:23

מזכ"ל חיזבאללה אמר שהטענות על פנייה לישראל הן "שקרים וזיוף", ומכסות על הסכמי המדינות הערביות. בהמשך, הוסיף שלמרות המחלוקות עם הממשלה לא יתנערו מהבנות עתידיות, ושלח איום מפני פעולה של חיל האוויר: "אם יבצעו מעשה טיפשי - התגובה תהיה מהירה"

חסן נסראללה מזכ"ל חיזבאללה בנאום לרגל יום השהיד/אל-מיאדין ואל-מנאר

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הבהיר היום (רביעי) כי המשא ומתן לשרטוט הגבול הימי עם לבנון לא מרמז על תחילתו של הליך נורמליזציה עם ישראל. בנאום לרגל יום השהיד, הכחיש דיווחים על פנייה של חיזבאללה לישראל, ושב ותקף את חתימת המדינות הערביות על הסכמי הנורמליזציה בחודשים האחרונים.

"אמרנו בעבר שלא נתערב בשאלת שרטוט גבולות ימיים ויבשתיים עם ישראל, משום שזו אחריות המדינה. המשא ומתן הוא לשרטוט הגבולות בלבד", הדגיש. "היו כאלה שניסו לצייר את סוגיית השרטוט כתחילת הנרמול עם ישראל, ואלה דברים חסרי ערך. השיח על פנייה של חיזבאללה לנרמול עם ישראל הוא רק שקרים וזיוף, לא ראוי להכחשה שלנו, ונועד לכסות על הנרמול של מדינות ערב".

לדבריו, "אנחנו חלוקים עם הנשיא על אופי המשלחת למשא ומתן. ביקשנו שבשתי המשלחות יהיו רק אנשי צבא. המשלחת הלבנונית צריכה לדעת שהיא בעמדות כוח ולא חולשה. ישראל זקוקה לנפט וגז, ואם היא רוצה למנוע מאיתנו להוציא את האוצרות שלנו אנחנו גם יכולים למנוע ממנה".

עם זאת, אמר כי הארגון יצדד בהחלטות הממשלה. "אנחנו דבקים במה שקבעה המדינה בנושא השרטוט ונסייע לצבא לשחרר כל אדמה כבושה".

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בנאומו לכבוד יום השהיד. 11 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
"אם ישראל חושבת לבצע מעשה טיפשי - התגובה תהיה מהירה". נסראללה, הערב/אתר רשמי, -

בהמשך, איים בתגובה לפעולה ישראלית בלבנון. "בתמרון האחרון (חץ קטלני - י"ר) דיברו על נכונות שיראלית לבצע פעולה בלבנון או בגולן. לראשונה, העברנו את ישראל מעמדה של תקיפה לעמדה של התגוננות", טען. "כל המלחמות הוכיחו שחיל האוויר לבדו לא יכול להכריע את המערכה ולהביא ניצחון. היינו בכוננות מלאה בזמן שהתקיים התמרון, וההנהגה הסורית נקטה באמצעי זהירות. אם ישראל חושבת לבצע מעשה טיפשי - התגובה שלנו תהיה מהירה".

לטענתו, "לבנון שינתה את נקודת המבט של ישראל והיא נזהרת מתקיפה. השאיפות של ישראל מוגבלות היום ליבשה. היא מגבשת תכניות הגנה, בוחנת אותן וחוזרת שוב על התמרונים. ההתעקשות שלה לקיים את התמרון למרות הקורונה מראה שכוחות היבשה סובלים ממשבר אמיתי".

נסראללה בירך על הפסדו של דונלד טראמפ בבחירות בארצות הברית. "אנחנו שמחים על נפילתו של טראמפ בגלל הפשע שלו נגד קאסם סולימאני ואבו מהדי אל-מוהנדס עם יציאתו של טראמפ נפלה אחת משלוש הצלעות של עסקת המאה ושתי הצלעות נתניהו ובן סלמאן לא יציבות".

עוד אמר כי הוא "מברך את מאהר אל-אחרס על ניצחונו ומביע ניחומים על מותו של האסיר הפלסטיני אתמול בכלא הישראלי". המנהיג סיפר כי "בחרנו את היום הזה ליום זיכרון לכל השהידים בגלל הפיגוע באסון צור, שהתרחש בתאריך זה ב-1982".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully